Katedra marketingovej komunikácie je najväčšou a jednou z profilových katedier na fakulte. Pedagógovia, ktorí na katedre pôsobia, sú odborníkmi z oblasti marketingu, marketingovej komunikácie, ekonomických teórií, riadenia reklamných a marketingových agentúr, digitálneho marketingu. Súčasťou katedry sú aj uznávaní externí lektori pôsobiaci v reklamných a digitálnych agentúrach ako PS: Digital, TRIAD Advertising či Ponyhouse.
Vzdelávanie
V rámci vzdelávania členovia katedry marketingovej komunikácie personálne zabezpečujú takmer všetky predmety študijného programu marketingová komunikácia v bakalárskom, magisterskom a doktorandskom stupni štúdia. Taktiež vyučujú predmety orientované na marketing a marketingovú komunikáciu v študijných programoch masmediálna komunikácia, vzťahy s médiami, teória digitálnych hier a aplikované mediálne štúdiá. V rámci vzdelávacieho procesu katedra aktívne spolupracuje s praxou:
- spolupráca s reklamnými a digitálnymi agentúrami (Wiktor Leo Burnett Academy, dotcom, Glidy),
- spolupráca s Grow with Google Slovensko (zapojenie Google trénerov do vzdelávacieho procesu a organizácia pravidelných eventov Grow with Google x FMK),
- spolupráca s ADMA (prednášky, konzultácie a odborný mentoring záverečných prác odborníkmi z členských agentúr),
- spolupráca s KRAS (prednášky na konferenciách),
- spolupráca so SIEA (realizácia hackathonu, projekt ClusterFY),
- spolupráca s Talentway Academy (implementácia projektového vyučovania a design thinkingových metód do vzdelávacieho procesu a organizácia spoločných hackathonov s partnermi z praxe).
Vedecko-výskumná činnosť
V súčasnosti sa vedecko-výskumná činnosť katedry marketingovej komunikácie sústreďuje predovšetkým na riešenie problémov súvisiacich s uplatňovaním komunikačných aktivít podnikateľských subjektov v digitálnom prostredí v kontexte používania sociálnych médií a prenosných elektronických zariadení. Dôraz sa pritom kladie na environmentálne aspekty a udržateľnosť navrhovaných opatrení za účelom zlepšenia súčasného stavu podnikateľského prostredia.
Členovia katedry participujú na viacerých grantových projektoch národného i medzinárodného významu pri rozširovaní a prehlbovaní nielen teoretických, ale aj praktických poznatkov a zručností z oblasti mediálneho marketingu a propagácie produktov v trhovom prostredí. Zároveň analyzujú možnosti cieleného ovplyvňovania nákupného správania zákazníkov a budovania dlhodobých vzájomne prospešných obchodných vzťahov. Najdôležitejšie zistenia skúmania bývajú následne publikované pre širokú odbornú verejnosť prostredníctvom vedeckých monografií, vysokoškolských učebníc, vedeckých prác a štúdií v časopisoch a zborníkoch registrovaných v celosvetovo uznávaných databázach.
Za samozrejmosť možno označiť prezentáciu dosiahnutých výsledkov na medzinárodných vedeckých konferenciách a odborných fórach. Členovia katedry aktívne pôsobia v rámci rôznych profesijných združení podporujúcich rozvoj študijného odboru mediálne a komunikačné štúdiá (Česká marketingová společnost, POPAI). Súčasne sú niektorí členmi vedeckých rád renomovaných vydavateľstiev špecializujúcich sa na vydávanie vedeckej a odbornej literatúry (Wolters Kluwer), redakčných rád vedeckých časopisov indexovaných v prestížnych databázach či členmi organizačných výborov medzinárodných konferencií zameraných na marketing a médiá.
Katedra je organizátorom medzinárodnej vedeckej konferencie Marketing Identity. Ide o významné renomované podujatie s dlhou tradíciou, na ktorej sa zúčastňujú domáci i zahraniční odborníci z akademického prostredia, ale aj z praxe. Členovia katedry sú taktiež organizátormi obľúbeného študentského eventu Týždeň vedy a techniky.
Personálne obsadenie
Vedúca katedry
Záskupkyňa vedúcej katedry
a tajomníčka
doc. PhDr. Daniela Kollárová, PhD.
Profesori
doc. Ing. Jaroslav Bednárik, PhD.
doc. PhDr. Ľudmila Čábyová, PhD.
prof. Ing. Alena Kusá, PhD.
prof. Ing. Jarmila Šalgovičová, CSc.
prof. Ing. Anna Zaušková, PhD.
Docenti
doc. Ing. Janka Beresecká, PhD.
Mgr. Dáša Franić, PhD.*
doc. PhDr. Jana Galera Matúšová, PhD.
doc. PhDr. Denisa Jánošová, PhD.
doc. PhDr. Daniela Kollárová, PhD.
Mgr. Peter Krajčovič, PhD.
PhDr. Peter Murár, PhD.
Odborní asistenti
Ing. Tamás Darázs, PhD.
PhDr. Katarína Ďurková, PhD.
Ing. Tomáš Fašiang, PhD.
Mgr. Vladimíra Jurišová, PhD.
Mgr. Martin Klementis, PhD.
PhDr. Michal Kubovics, PhD.
Mgr. Lenka Labudová, PhD.
PhDr. Adam Madleňák, PhD., MBA
Mgr. Matej Martovič, PhD.
Ing. Renáta Miklenčičová, PhD.
Mgr. Natália Nagyová, PhD.
Mgr. Igor Piatrov, PhD.
Interní doktorandi
Mgr. Patrícia Beličková
Mgr. Viktória Hudáková
Mgr. Andrii Kushnarevych
Mgr. Simona Ščepková
Mgr. Peter Ušák
Externí doktorandi
Mgr. Jana Charvát Janechová
Ing. Ladislav Pátík
Ing. Martin Poliak
Mgr. Martin Uhlík
Externí lektori
Mgr. Matúš Hliboký
Mgr. Branislav Macko
Ing. Peter Šebo
*na rodičovskej dovolenke
Vedecko-pedagogické charakteristiky všetkých členov katedry sú dostupné v mediálnom archíve FMK: archiv.fmk.sk.
- Prihlasovacie meno: VUPCH
- Heslo: FMKucm2021
Po prihlásení do mediálneho archívu je potrebné kliknúť v pravom hornom menu na ponuku “Štatistiky”, následne kliknúť na ružové tlačidlo “Vedecko/umelecko – pedagogická charakteristika osoby”.
Po kliknutí sa otvorí zoznam VUPCH všetkých pedagógov.