O Týždni vedy a techniky

Týždeň vedy a techniky je celoslovenský event, do ktorého sa Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave každoročne zapája organizovaním prednášok, workshopov a diskusií.
Naším cieľom je intenzívne prepájať teóriu s praxou počas celého týždňa prostredníctvom prednášok, workshopov a diskusií s odborníkmi z praxe, ktorí ti odovzdajú svoje know-how z oblasti digitálneho marketingu, event marketingu, politického marketingu, médií a digitálnych hier. Tento rok ťa čakajú 4 dni rozdelené do 7 tematických blokov, 26 rečníkov, 14 prednášok, 4 diskusie a 1 3-dňový divadelno-tvorivý praktický workshop, ktorý sa bude odohrávať na Skladovej a v Divadle Jána Palárika v Trnave.
Tak príď aj ty a nechaj sa motivovať a inšpirovať od top skillerov z brandže, lebo bez praxe predsa nie sú koláče.

KDE

Kino OKO
Námestie Jozefa Herdu 4, Trnava

KEDY

4.11. – 7.11.2019
Pondelok – Štvrtok


  • 4.11. pondelok


  • 5.11. utorok


  • 6.11. streda


  • 7.11. štvrtok


  • Workshopy


  • 09:00 - 09:50
    Spoznajte najnovšie nástroje a novinky pre marketérov na Facebooku, Instagrame či Whatsappe, predstavené na konferencii F8 2019, ktorej sme sa tento rok zúčastnili. Ale aj to, čo všetko v súčasnosti dokážete s AR (rozšírená realita) a VR (virtuálna realita) vo svete sociálnych sietí.
    Prednáška

  • 10:00 - 10:50
    FOMOsapiens, FOMO z ang. “Fear Of Missing Out” a sapiens z lat. “sapiens” v súčasnosti obýva digitálny priestor každú voľnú minútu svojho času. Je preňho charakteristický neprirodzený sklon hlavy a opotrebovanie prstov, ktoré používa na skrolovanie smart zariadenia. Stráca schopnosť hovoriť a na komunikáciu využívať symboly a skratky (LOL, LMAO, a pod.). Vyznačuje sa nesprávnymi vzormi, strachom z vlastnej nedokonalosti a zníženým sebavedomím. Vstupujeme do krízy digitálnej identity. Ako vyzerá, kto je za ňu zodpovedný a akú úlohu v nej môžu hrať svetové značky
    Prednáška

  • 11:00 - 11:50
    Každý rok skončia spolu s Vami štúdium desiatky až stovky vašich spolužiakov. Ako sa odlíšiť od "stáda" a využiť na to technológie, s ktorými tak či tak žijete každý deň? Čo je to personal branding a prečo ide o jeden zo zásadných trendov na sociálnych sieťach? Odpovede na tieto aj iné otázky sa dozvieš na Tonyho prednáške.
    Prednáška

  • 13:00 - 13:50
    Na prednáške sa dozviete, aký je proces tvorby kreatívy v mobilných hrách od úvodného konceptu až po A/B testing víťazných kreatív. Koľko ľudí je zapojených v tomto procese? Koľko trvá vytvoriť reklamu pre mobilné hry? Akým chybám sa treba vyvarovať? Na tieto, ale aj iné otázky nájdeme spoločne odpovede.
    Prednáška

  • 14:00 - 14:50
    Čo sú zač prvé slovenské videohry? A dajú sa ešte dnes hrať a spustiť na nových platformách? Aké hry vznikali v minulom režime a prečo a kto ich programoval, keď v obchodoch za socializmu žiadne hry neboli v predaji? Ktoré platformy existovali v 80tych rokoch pre hráčov na Slovensku a prečo sa vtedy neujali žiadne konzoly u domácich používateľov? Je možné využiť emuláciu programov aj pre hry? Ako je to s autorskými právami pre softvér spred 40 rokov? Po skončení prednášky bude priestor na hands-on ukážku hernej techniky z minulého storočia.
    Prednáška

  • 09:00 - 9:50
    Môže sa zdať, že rádiu už odzvonilo. Všetci dnes na smartfónoch počúvajú podcasty alebo Spotify. Aká je súčasná rola rádia a prečo sa ho oplatí počúvať? O budúcnosti kedysi najsilnejšieho média sa porozprávajú Dušan Vančo, Martin Fenčák a Milan Urbaník.
    Diskusia

  • 10:00 - 10:50
    Dobrá fotka povie občas viac než tisíc slov, hovorí už klišé citát, ktorý je na druhej strane pravdivý. Bez práce fotografov, ktorí sa neboja vyjsť zo svojej komfortnej zóny, by si svet nevedel predstaviť mnoho jeho pálčivých problémov. Na diskusii sa porozprávame s fotografom, ktorý nefotí len to pekné, ale nie sú mu cudzie ani konfliktné zóny a situácie.

  • 11:00 - 11:50
    OZ Zvol si info vzniklo, pretože už nás nebavilo sledovať, ako sa múdre hlavy plnia hlúpymi (dez)informáciami a ako to polarizuje našu spoločnosť. FANTOMAS je nosným prvkom našej prednášky a workshopu, s ktorými navštevujeme školy a rôzne podujatia po celom Česku i Slovensku. Prostredníctvom jednoduchých bodov popisujúcich najčastejšie manipulácie ukazujeme, ako sa na internete nenechať oklamať a vytrvať v hľadaní pravdy aj prostredníctvom kultúrneho dialógu.
    Prednáška

  • 13:00 - 13:50
    O tom ako začať kariéru indide developer od nuly a popri práci, ako môžu v začiatkoch aj neskoršej tvorbe pomôcť herné jamy a prečo sa oplatí investovať čas a energiu do VR.
    Prednáška

  • 14:00 - 14:50
    Gabriel will talk about Tater Games, a new game studio in Bratislava, how they went from inception to soft launch in 6 months, by being talent-first and data-driven. The talk will explore what it means to put talent at the top of your hierarchy and how the studio balances creativity against the needs of production.
    Prednáška

  • 09:00 - 09:50
    Na prednáške sa dozviete, ako tu pred Urban Marketom nič podobné nebolo a ako sme aj my svojou troškou pomohli mnohým značkám naštartovať tvorbu, podnikanie a ľuďom objaviť čaro a krásu lokálnej tvorby. O tom, ako sa z neškodného výpredaja oblečenia stalo podujatie, ktoré je vlastne takým malým mestským festivalom. Prednáška o tom ako sa dá vykorčuľovať zo situácií, keď vám osud hádže riadne polená pod nohy.
    Prednáška

  • 10:00 - 10:50
    Zorganizovať niekoľkotisícový festival sa dá aj na dedine na strednom Slovensku. Vôbec nevadí, že tú dedinu nikto nepozná, že nemáš peniaze, skúsenosti, ani tím ľudí. Príď si vypočuť ako sa podarilo vybudovať z podujatia v kultúrnom dome víkendový festival na zelenej lúke, do ktorého sa ľudia zamilovali. Festival Atmosféra.
    Prednáška

  • 11:00 - 11:50
    Keď sa päť žien z rôznych profesných backgroundov stretne na káve, do pol roka môže byť výsledkom aj prvý predajný festival dizajnu pre deti. Príbeh o tom, ako sme vybudovali značku kid., ako sme hneď od začiatku mali maximalistické plány a exekúciu, ako sme na ne skoro doplatili, ako budujeme pomocou spolupracovníkov, ambasádorov a návštevníkov našu kid. family, akú máme zodpovednosť voči lokálnej dizajnérskej komunike a našim deťom, prečo máme výhrady voči pomenovaniu “šikovné mamičky” a prečo si myslíme, že krása zachráni svet.
    Prednáška

  • 13:00 - 13:50
    Instagram a ďalšie sociálne siete umožnili novinárom komunikovať so svojím publikom na dennej báze. Na diskusii sa dozviete, ako tieto nástroje vhodne používať, aké témy je dobre komunikovať a aký to má celé význam a zmysel pre novinárov, médiá a publikum.
    Diskusia

  • 14:00 - 14:50
    Od čias Lasicu a Satinského, Markoviča a Telecvokingu uplynulo už veľa rokov a zdalo sa že politická satira už na Slovensku navždy zmizla. Našťastie, internet poskytuje celkom bezpečný priestor pre tých, ktorí si uťahujú z politikov a Slovákov, čím prispievajú k rozvoju demokracie. Admini Zomri, Cynická obluda a Opráski sčeskí historje porozprávajú, ako sa robí satira pre internetové publikum.
    Diskusia

  • 09:00 - 09:50
    Ako robí marketing Peter Bročka? Kto mu spravuje sociálne médiá? Je na to sám alebo má social media tím? Akým štýlom na nich komunikuje a prečo? Vypláca sa mu jeho neformálna komunikácia? Ako sa vysporiadava s hejtom v online i mimo neho? Odpovede na tieto a mnohé ďalšie otázky sa dozviete v diskusii s obľúbeným trnavským primátorom Petrom Bročkom. Moderátor diskusie: Marek Šimončič
    Diskusia

  • 10:00 - 10:50
    Bratislava pod vedením primátora Matúša Valla a jeho tímu chce otvorene komunikovať všetko dôležité, čo sa v hlavnom meste deje. Ako vie komunikovať úrad v online prostredí a v čom spočíva táto práca sa dozviete v prednáške.
    Prednáška

  • 11:00 - 11:50
    V prednáške sa dozviete aký bol vývoj predvolebnej komunikačnej kampane prezidentky. Aké bolo zloženie tímu a aká bola spolupráca jednotlivých členov (vrátane kandidátky). Aké boli základné parametre kampane a jej vývoj v čase. Aký bol vplyv antikampaní a prispôsobovanie sa meniacim sa podmienkam.
    Prednáška

  • 09:00 - 18:00
    Cieľom workshopu je posunúť tvorivý kreatívny proces literárnej tvorby do praktickej divadelnej a obrazovej formy, aktívne využiť rôzne druhy tvorivej dramatiky pomocou metafor a obrazov rozvíjať kreativitu, obrazotvornosť a fantáziu. Vyvrcholením workshopu bude spoločný autorský divadelný tvar, ktorý bude prezentovaný v priestoroch profesionálneho Divadla Jána Palárika v Trnave.

Spíkri

Príď a nechaj sa motivovať a inšpirovať od top skillerov z brandže