TVaT 2018: Inšpirácia a motivácia od ľudí z praxe

Počas Týždňa vedy a techniky 2018 nás čaká na pôde FMK UCM 22 prednášok, 2 diskusie a 3 praktické workshopy v podaní 32 hostí z praxe.Od 5. do 8. novembra 2018 budeme opäť intenzívne prepájať teóriu s praxou.

Čo vás čaká?

Týždeň vedy a techniky 2018 bude prebiehať počas štyroch dní v jednej miestnosti, ktorou bude KINO OKO. Výnimkou sú len praktické workshopy. Tie sa uskutočnia v miestnostiach na Hajdóczyho ulici a na Skladovej ulici.

Témy

Jednotlivé dni Týždňa vedy a techniky 2018 budú tematicky rozdelené do dopoludňajších a popoludňajších prednáškových blokov. Každý blok bude zameraný na inú tému:

  • pondelok 5.11. (doobeda) – reklama,
  • pondelok 5.11. (poobede) – branding & content marketing,
  • utorok 6.11. (doobeda) – digitálny marketing,
  • utorok. 6.11. (poobede) – event marketing,
  • streda 7.11. (doobeda) – digital games & tech,
  • streda 7.11. (poobede) – digital games & tech,
  • štvrtok 8.11. (doobeda) – médiá,
  • štvrtok 8.11. (poobede) – médiá.

Registrácia

Ak máte záujem zúčastniť sa jednotlivých prednáškových blokov, je potrebné sa na ne zaregistrovať vopred online prostredníctvom eventbrite, nakoľko počet miest na jednotlivé bloky je obmedzený. Prihlásiť sa môžete na ľubovoľný počet blokov.

Štvordňový program Týždňa vedy a techniky na FMK UCM zostavuje Mgr. Vladimíra Jurišová, PhD.,spolu so svojím tímom: „Snažili sme sa na každý deň vybrať a osloviť naozaj skvelých ľudí, ktorí majú študentom čo odovzdať a sú odborníkmi v oblasti, v ktorej pracujú. Veríme, že tohtoročný, zvučnými menami nabitý program sa študentom bude páčiť, je si naozaj z čoho vyberať.“

4 dni – 6 tematických blokov

Marketing

Marketing

Témy jednotlivých dní sú zostavené tak, aby pokryli všetky študijné programy, ktoré na našej fakulte aktuálne máme. Pre marketérov sme pripravili štyri témy: reklama, branding & content marketing, digitálny marketing a event marketing.

Počas týchto dní budú mať na prednáškach a workshopoch veľmi silné zastúpenie mediálne, digitálne a reklamné agentúry ako Zaraguza, MUW Saatchi&Saatchi, Wiktor Leo Burnett, Starmedia, Wavemaker, samsiDigital, PS:Digital či štúdio Folk a Diorama. Novou témou, ktorú organizátori zaradili do programu je event marketing. V rámci tohto bloku si budete môcť vypočuť know-how od ľudí, ktorí stoja za organizáciou lokálneho trnavského eventu Trnavský Rínek, či najväčšieho leteckého festivalu na Slovensku SIAF. Čerešničkou na torte bude diskusia s riaditeľom Grape festivalu – Jánom Trstenským.

Digitálne hry

Digitálne hry

Deň venovaný všetkým geekom bude tento rok naozaj pestrý a plný výnimočných príbehov. Pozvanie prijala napríklad marketingová opora herného štúdia Beat Games, v ktorom dvaja ľudia dokázali vytvoriť najpredávanejšiu hru na virtuálnu realitu, alebo organizátor unikátneho postapokalyptického festivalu Junktown či talentovaný autor komixov a hernej grafiky Eniac, ktorý nedávno prerazil aj v Amerike. Porozprávať o tom, čo robia, prídu tiež chalani z hudobného štúdia Grand Beats, ktoré je neoddeliteľnou súčasťou viacerých herných jamov.

Na FMK tiež zavíta vizionár zo startupu Atomontage zameraného na revolučný systém zobrazovania a tvorby 3D grafiky. Pestrý mix doplní o cenné rady zakladateľ Slovenskej asociácie herných developerov Marián Ferko, ktorý porozpráva o možnostiach finančnej podpory nezávislých herných vývojárov. Naša absolventka Baška Klimek porozpráva o tom, ako sa vydaril prvý ročník programu Butterfly Effect a čo aktuálne ponúka pre uchádzačov.

Média a žurnalistika

Médiá a žurnalistika

Posledný deň Týždňa vedy a techniky bude venovaný novinárčine. Vo štvrtok na študentov čakajú naozaj rôznorodé prednášky reflektujúce aktuálne témy, ktoré zasiahli spoločnosť a mediálny svet tento rok. Reč bude o podcastoch, dátovej žurnalistike či o Facebooku a o tom, ako sa zmenil za posledný rok v podaní novinárov z denníka SME a Denník N. Na pôdu FMK zavíta aj bloger a freelancer Jakub Goda. Porozpráva o tom, ako sa mu podarilo infiltrovať do redakcie dezinformačného webu. Tiež vysvetlí, ako tieto pochybné médiá fungujú. Mediálny deň ozvláštni aj workshop. Redaktorka .týždňa Elena Akácsová vás naučí, ako klásť nevšedné otázky a dostať odpovede, ktoré nikde nezazneli.

Týždeň vedy a techniky 2018 uzatvorí diskusia s Marekom Vagovičom z aktuality.sk a Adamom Valčekom zo SME, ktorej témou bude „Ako sa zmenila investigatíva 9 mesiacov po vražde Jána Kuciaka?“ Diskusiu bude viesť naša pedagogička, doktorka Magda Švecová.

Prečo by ste sa mali prednášok zúčastniť?

Lebo je to pre vás jedinečná možnosť vypočuť si za štyri dni 27 zaujímavých prednášok, diskusií a workshopov od ľudí, ktorí vás môžu „nakopnúť“ a posunúť o úroveň vyššie. „Po tomto týždni budete nielen informačne vzdelaní a nabití, ale hlavne inšpirovaní a motivovaní,“ uviedla fakultná koordinátorka projektu Vladimíra Jurišová.

„Na TVAT si môžeme vypočuť zaujímavé prednášky od ľudí z praxe, ktorí nám posunú svoje dlhoročné skúsenosti a ukážu, ako to reálne funguje v praxi. To, čím si prešli a vedia čomu sa vyvarovať, ma vie posunúť ďalej v oblasti, ktorá ma baví a byť znovu o kúsok lepší,“ hovorí o dojmoch z posledných ročníkov TVAT Frederik Boldiš, študent 1.Mgr. ročník, TEDI.

#tyzdenvedy2018

Tento typ podujatí je ideálny na šírenie vašich postrehov – čo si z jednotlivých prednášok odnesiete, čo nové sa naučíte, čo vás prekvapí alebo pobúri – môžete tweetovať a instagramovať #tyzdenvedy2018. V každom prípade, budeme radi za spätnú väzbu – napríklad v udalosti na Facebooku.

Kompletný program Týždňa vedy a techniky nájdete na oficiálnom webe podujatia.

Týždeň vedy a techniky je podujatie, ktoré Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR organizuje v spolupráci s Národným centrom pre popularizáciu vedy a techniky a Centrom vedecko-technických informácií SR. Do Týždňa vedy a techniky sa Fakulta masmediálnej komunikácie každoročne zapája organizovaním prednášok, workshopov a diskusií, ktoré reflektujú aktuálne trendy v oblasti marketingovej a masmediálnej komunikácie a digitálnych hier.