TVaT 2016 - slider

Ísť študovať externe aj po niekoľkých rokoch mimo školy je dobré rozhodnutie, hodnotia študentky trnavskej masmediálky

Klišé fráza hovorí, že lepšie je začať neskoro ako nikdy. Zhodujú sa v tom aj externistky z Fakulty masmediálnej komunikácie, ktorým sa podarilo skĺbiť prácu, rodinu i štúdium na univerzite do fungujúceho kolobehu. Aj keď začali chodiť na vysokú neskôr, o nič neprišli. Všetko si na nich počkalo.

Na univerzite v Trnave študuje aj podnikateľka Eva, ktorá si vybrala odbor marketing. Po strednej škole na výšku nešla, tak štúdium dobieha teraz. „Hľadala som možnosti, ako vylepšiť moje podnikanie v oblasti nábytku. Preto som sa rozhodla študovať marketingovú komunikáciu,” objasňuje svoje rozhodnutie. Eva má tri deti, takže dôležité pre ňu bolo, aby jej rodina nebola ukrátená o spoločnosť mamy. Hodiny mávajú každú druhú sobotu. Takisto máme možnosť výberu aspoň jednej skúšky z každého predmetu počas víkendu. Je to super, termínov je na výber vždy viac, takže sa to dá veľmi dobre naplánovať,” hovorí externistka.

Všeobecný prehľad aj nové vedomosti

Po 15 rokoch mimo školy sa rozhodla vrátiť do učební aj Mirka, ktorá je štvrtáčka na odbore masmediálna komunikácia. Vyštudovala konzervatórium a celý život bola zapojená do rôznych kultúrnych aktivít. O FMK UCM v Trnave sa dozvedela náhodou z televízie počas materskej dovolenky. Začala som pátrať o možnostiach štúdia aj následného uplatnenia sa po jeho ukončení. Bolo rozhodnuté. Videla som sa na správnom mieste, že sem jednoducho patrím a je to práve to, čo celý život hľadám,” prezradila študentka.

Mirka je cieľavedomý typ a nevie sa učiť len preto, aby skúšku urobila. Aj pri malej dcére si však našla čas, aby sa dokázala na skúšky naučiť poriadne. Ja som to jednoducho chcela vedieť. Informácie ma veľmi zaujímali a doplnila som si tak všeobecný prehľad,” vysvetľuje Mirka. Momentálne sa pripravuje na štátnice, preto oceňuje aj ústne skúšanie, ktoré ju pripravilo na štátnu skúšku.

Nové známosti

Škola nie je len o nadobúdaní vedomostí, ale aj o získavaní kontaktov a vytváraní priateľstiev. Spoločné soboty strávené v aule dávajú dokopy nové partie ľudí. Podľa Evy stmelila ich ročník facebooková skupina, prostredníctvom ktorej skupina komunikuje. Mnohí spolužiaci sú odo mňa podstatne mladší, čo ale vôbec nie je problém. Práve naopak, mám pocit, že som o 10 rokov omladla. Plánujeme ísť aj na spoločnú chatu,” smeje sa študentka a podnikateľka v jednej osobe. Kamarátstvo zo školských lavíc prerástlo k niečomu osobnejšiemu aj v prípade Mirky. Spolužiaci si vzájomne pomáhajú aj v rámci súkromných projektov, a to podľa pracovných, tvorivých či osobných možností jednotlivcov. “Nesmierne im vďačím za pomoc,” usmieva sa budúca bakalárka.

Dobre investovaný čas

Tráviť čas každú druhú sobotu na prednáškach by malo byť efektívne a zmysluplné. Eve sa páči, že škola je inovatívna a ide s dobou. Pedagógovia sa snažia priniesť svojim študentom najnovšie trendy z marketingu a reklamy. Som ešte len v druhom ročníku a už teraz pociťujem veľký posun,” hodnotí výučbu druháčka Eva. Na prednáškach a seminároch sa dobre cíti aj Mirka. “Spoznala som erudovaných odborníkov, veľmi prístupných ľudí, ochotných sa podeliť so svojimi odbornými a praktickými skúsenosťami s kolegami študentmi,” pochvaľuje štúdium študentka štvrtého ročníka.

Byť na sto percent dobrý rodič a tiež sa venovať z plných síl práci je náročné. Keď sa k tomu pridá ešte škola a učenie, ide do tuhého. Obidve študentky Fakulty masmediálnej komunikácie v Trnave v tom však majú jasno. Je veľmi dôležité, aby vás bavilo štúdium a máte dobré plánovanie. Potom to zvládnete určite, treba len chcieť,” vysvetľuje Evka a jedným dychom ju dopĺňa aj Mirka: “Je to o premyslení, disciplíne, záujme a zámere štúdia. Každý by si mal stanoviť tú svoju cestu: ako a prečo,” uzatvára nádejná ašpirantka na titul bakalár.

Ak aj vy uvažujete nad externým štúdiom, pozrite si informácie o prijímacom konaní na stránke FMK UCM v Trnave. Fakulta ponúka bakalárske, magisterské a doktorandské štúdium v troch odboroch:

  • Marketingová komunikácia, ak si chcete vylepšiť váš biznis alebo pracovať v reklame na rôznych kreatívnych pozíciách.
  • Masmediálna komunikácia, ak chcete odhaliť, ako fungujú médiá a chceli by ste sa podieľať na ich tvorbe.
  • Teória digitálnych hier, ak vás láka herný svet a chceli by ste byť súčasťou jedného z najrýchlejšie rastúceho odvetvia zábavného priemyslu.

Zdroj foto: archív FMK UCM v Trnave