výstava Second Life

Naše študentky a študenti vytvorili v SecondLife výstavu s dielami umelej inteligencie

Edukatívna výstava hovorí o pozitívnych a negatívnych aspektoch obsahu vygenerovaného umelou inteligenciou.

Popularita využívania nástrojov umelej inteligencie stále rastie. Dokážeme s ich pomocou vygenerovať text, obrázky, 3D modely, videá aj pesničky. Tieto nástroje môžu byť v mnohých smeroch užitočnými pomocníkmi, no majú aj svoje nevýhody.

Naše študentky a študenti prvého magisterského ročníka teórie digitálnych hier pod vedením Alexandry Rysuľovej sa preto rozhodli zorganizovať výstavu, ktorá by návštevníčky i návštevníkov informovala o umelej inteligencii.

Výstava sa koná vo virtuálnych priestoroch Fakulty masmediálnej komunikácie, vo virtuálnom svete Second Life. Tieto priestory od roku 2020 slúžia ako reprezentácia fakulty a jej študijných odborov. Študentky a študenti tu pravidelne prezentujú svoje kreatívne projekty, čo im umožňuje predstaviť svoje výtvory publiku, ku ktorému by sa na mainstreamových sociálnych médiách pravdepodobne nedostali.

  • výstava Second Life

Umenie od umelej inteligencie

Výstava sa nesie v ikonických farbách FMK – ružovej a bielej. Prezrieť si môžete rôzne výtvory vygenerované umelou inteligenciou, ako napríklad umelecké obrazy, videá a pesničky.

Na výstave pracovali študentky a študenti spoločne ako jeden tím, ktorého lídrom bola Lenka Kubíková. Tím pozostával zo študentov: Filip Bajnok, Ján Fecko, Tomáš Kalafus, Lenka Kubíková, Vojtěch Straka, Martin Miškovič, Mário Keszeg, Natália Királyová, Lea Mahútová, Andrej Neupauer a Veronika Soboňová.

Výstava bola príležitosťou, ako využiť zručnosti v digitálnych simuláciách, ktoré sme nadobudli v minulom semestri. Naučili sme sa pracovať so sociálnymi médiami, ako je Flickr a spôsoby, akými môžeme propagovať naše projekty vo svete SecondLife. Spolupráca v tíme bola veľmi zodpovedná a profesionálna,“ hodnotí prácu na výstave členka tímu Veronika Soboňová.

 

„Príležitosť zúčastniť sa na budovaní a organizovaní výstavy v prostredí Second Life hodnotím nadmieru pozitívne. Išlo o dobre poskytnutý priestor sa prejaviť v sfére umeleckej, ale zároveň aj tej sociálnej, keďže sme na výstave pracovali jedenásti spolu s našou koordinátorkou doktorkou Rysuľovou. Počas celého procesu panovala veľmi príjemná atmosféra zakončená úspešným Grand openingom, ktorý si vyslúžil pochvaly aj od viacerých návštevníkov,“ opísala pocity tímlíderka Lenka Kubíková.

Výstava potrvá do augusta 2024

Počas otvorenia študentky a študenti vítali návštevníčky a návštevníkov a odpovedali im na otázky. Výstavu prišli podporiť aj Virtual Worlds Education Consortium, organizátori Student Challenge hackathonu, na ktorom sa študentky a študenti zúčastnili a získali ocenenia v minulom semestri.

Pre návštevníkov si študenti pripravili darček, vo forme dekoratívnej kľúčenky s logom UCM, ktorý si môžu z výstavy odniesť ako suvenír na pamiatku. Výstava bude dostupná verejnosti do 31. augusta 2024.

Študentky a študenti preukázali vynikajúce zručnosti v oblasti digitálnych simulácií a pracovania v tíme. Výstavu môžeme vnímať aj ako dôkaz, že virtuálne svety sú okrem socializácie a marketingu užitočným prostriedkom aj na edukačné účely.

Zdroj fotografií: Organizačný tím podujatia