V novej časti podcastu FMK Insights hovoríme o dôležitosti etického kódexu politických kampaní. Stojí na štyroch dôležitých pilieroch, vraví odborníčka.
Hostkou Jany Galera Matúšovej v tretej epizóde FMK Insights je Katarína Remiaš, zakladateľka 1st CLASS AGENCY, členka Prezídia Asociácie public relations Slovenskej republiky a predsedníčka etickej komisie tejto asociácie. Katarína je tiež spoluautorka Etického kódexu volebnej kampane. Práve ten je hlavnou témou nového dielu podcastu.
Kódex vznikol v čase príprav minuloročných parlamentných volieb. Podľa Kataríny bola kampaň pred parlamentnými voľbami v porovnaní s prezidentskými viac neetická. Profesionáli a profesionálky z oblasti PR či marketingu vtedy podľa jej slov cítili potrebu hovoriť o slušnosti a korektnosti v komunikácii. Vyzdvihovali dôležitosť toho, aby sa spoločnosť nepolarizovala a aby všetky kampane vrátane akejkoľvek komunikácie boli postavené na základných etických mantineloch a slušnosti.
Ako sama hovorí, spomínaný kódex reflektuje štyri dôležité oblasti, a to transparentnosť, férovosť, pravdivosť a spravodlivosť. Otvorene hovorí aj o ambícii priniesť legislatívne zmeny do politických kampaní. Vzhľadom na blížiace sa prvé kolo prezidentských volieb ide o veľmi aktuálnu tému.
V tretej epizóde podcastu FMK Insights sa dozviete:
- Čo viedlo Katarínu a jej kolegov a kolegyne k vytvoreniu etického kódexu?
- Ako naň spočiatku reagovali politici, političky či profesionáli a profesionálky z oblasti PR, marketingu alebo sociológie?
- Dodržiavajú ho vôbec?
- Prečo jednotliví odborníci a odborníčky nechcú otvorene hovoriť o tom, pre akú politickú stranu robia kampaň?
- Akú úlohu zohrávajú vo volebných kampaniach hoaxy, dezinformácie, trolie farmy a sociálne médiá?
- Ako je možné sledovať dodržiavanie etického kódexu?
- Kedy budeme na Slovensku svedkami férového a korektného volebného boja?
- Čo odkazuje študentom a študentkám?
Vypočujte si tretí diel podcastu:
FMK Insights je podcast plný príbehov a rozhovorov s našimi absolventmi a absolventkami o svete masmédií, marketingu a digitálnych hier, ale aj s pedagógmi a pedagogičkami či lektormi a lektorkami s bohatými skúsenosťami vo svojom odbore. Všetky diely podcastu nájdete na platformách Google podcasty, Apple Podcasts a Spotify. Na nový diel sa môžete tešiť každé dva týždne.