tvat 23

Na Týždni vedy a techniky 2023 vystúpia šéfredaktor Denníka N, hovorca prezidentky, ale aj projektová manažérka z Pixel Federation

Okrem toho budú mať zastúpenie aj top agentúry, ako napríklad Istropolitana Ogilvy, Triad Advertising či Zaraguza a ďalšie.

V Kine OKO sa od 6. do 9. novembra vystrieda takmer dvadsiatka odborníkov z odvetví médií, marketingu a digitálnych hier. “Myslím si, že aj tento ročník opäť reflektuje dôležité a aktuálne témy zo všetkých oblastí, o ktoré sa naši študenti zaujímajú. Sme radi, že takto môžeme prepojiť akademické prostredie s praxou, pretože je to pre nás prínosné,” hovorí organizátorka Vladimíra Jurišová.

Dodáva, že registrácia sa začne už v utorok 31. októbra o 18.00 hod. prostredníctvom Eventbrite. “Nastavte si budíky,” odkazuje Jurišová.

Pondelok 6. 11.

Týždeň vedy a techniky odštartuje dôležitá diskusia so šéfredaktormi Aktualít Petrom Bárdym a Denníka N Matúšom Kostolným. Moderátor Branislav Oprala bude zisťovať, ako môžu novinári bojovať proti konšpiráciám šíriacim sa na sociálnych sieťach i v médiách.

Ťažkú tému vystrieda veselá influencerka Klaudia Rusnák, na Instagrame známa ako @helloklaudi, ktorá študovala marketing až za oceánom. Na vlastnom príklade ukáže, ako sa dá spojiť humor a vtip s efektívnou reklamou a spoluprácou so značkami.

Digitálne hry v pondelok zastúpi milovník hier Jožko Vančo z Hemisféry, organizácie, ktorá učí deti a mladých robiť hry. Jozef vysvetlí, prečo treba hry milovať a ako túto lásku previesť aj na budúce generácie.

Tak ako sa prvý deň TVAT-u začal, tak sa aj skončí. V diskusii o téme employer brandingu, teda o tvorbe značky dobrého zamestnávateľa, prídu debatovať zástupcovia spoločnosti Henkel, Profesia a SKPR Strategies. Na moderátorské kreslo zasadne Janka Galera Matúšová.

Blok venujúci sa médiám každoročne zastrešujú známe mená z brandže. Minulý rok sa v diskusii stretli Michal Kovačič a Braňo Závodský. Zdroj: FMK UCM v Trnave

Utorok 7. 11.

Pracovať v reklamnej agentúre je vysnívaný job, ale ako vyzerá realita naozaj? O prvom roku v kreatíve pomudrujú naše absolventky a študentka, ktoré sa uchytili v Triade (Marika Tisoňová ako social media špecialistka), v Zaraguze (Patrícia Čertek, head of strategy), v Istropolitane Ogilvy (Katka Sopková ako art direktorka) a naša piatačka Klaudia Némethová z This is Locco (social media intern). Moderovať štyri úspešné ženy bude náš kolega Martin Klementis.

Z najväčšej hernej spoločnosti na Slovensku Pixel Federation príde o projektovom manažmente art teamu porozprávať Paula Setnická, ktorá vo firme pôsobí už sedem rokov na rôznych pozíciách, napríklad aj ako people partnerka alebo level dizajnérka.

Vzácna návšteva z Prezidentského paláca v podobe hovorcu prezidentky Čaputovej bude v utorok po obednej pauze. Martin Strižinec odhalí, aký bol prechod z novinárskej praxe na hovorcovský post, ako prebieha komunikácia s verejnosťou a médiami a či hovorca môže vstupovať do politického súboja.

tvat 2023

Markérov uplynulý rok potešila aj panelová diskusia s profesionálmi zo spoločností ADMA, Wiktor Leo Burnett, ADC a Pretlak. Zdroj: FMK UCM v Trnave

Streda 8. 11.

Radi predstavujeme unikátne projekty. Ani tento preto rok nechýba diskusia s influencermi, ktorí majú pridanú hodnotu a využívajú sociálne siete na komunikovanie spoločensky zodpovedných tém. V debate so Šimonou Tomkovou o projekte Mladí proti fašizmu, ale aj svojom vlastnom Instagrame porozpráva Marek Mach.

Z letargie vás určite preberie exhibičná debata. Skúsení debatéri zo Slovenskej debatnej asociácie predvedú svoje schopnosti v debate na tému Sociálne médiá by mali oveľa prísnejšie cenzurovať dezinformácie, fake news a nenávistné prejavy. Ak si myslíte, že máte v téme jasno, príďte si vypočuť argumenty ZA aj PROTI a možno zmeníte názor.

Štúdiu Mad Cookies sa podarilo vydať vlastnú hru Cardbob, a to bez publishera. Je to malý zázrak, za ktorým stojí kopec roboty, úsilia aj vtipných príbehov. O tom, aké je self-publishovať digitálnu hru a ako sa darí Cardbobovi na Steame, prezradí viac Kryštof Klestil.

Kryštofovi bude v hernej téme sekundovať Peter Nagy z Grindstone, ktorý sa podelí so svojím pohľadom a skúsenosťami z vývojárskeho a vydavateľského sveta. Bude sa snažiť nájsť odpoveď na to, ako uspieť s vlastným herným produktom na tomto presaturovanom trhu.

tvat 2023

Každý rok je tiež bohato zastúpená digitálnoherná sekcia. Tešiť sa môžete na herných vývojárov, producentov či dizajnérov. Zdroj: FMK UCM v Trnave

Štvrtok 9. 11.

Sociológ Michal Vašečka, reklamný stratég Pavol Minár (Inspirations Minar) a Jakub Hankovský (Ipsos) sa v diskusii zamyslia nad významom politického marketingu v súčasnej spoločenskej situácii. Široký profesionálny záber jednotlivých diskutujúcich predpokladá naozaj výživnú debatu. Spovedať ich budú Janka Galera Matúšová a Matej Martovič.

Na lokálnom streamingovom trhu dominuje Voyo, ktoré v znalosti značky predbehlo aj svetových gigantov. Ako sa podarilo vybudovať úspešnú značku Voyo, ktorú v Česku a na Slovensku využíva viac ako 570.000 užívateľov a aké sú ďalšie plány streamovacej služby? Odpovie Zuzana Lengyel Netíková, Head of Voyo marketing.

Podrobné informácie k programu a rečníkom Týždňa vedy a techniky 2023 sleduj aj na našich sociálnych sieťach – Facebooku či Instagrame alebo na webe https://tyzdenvedy.fmk.sk/.

tvat 2023

Kapacita Kina OKO je obmedzená, preto neváhaj a zaregistruj sa cez Eventbrite.

Registráciu spúšťame v utorok 31. 10. o 18.00 hod.

Zdroj titulnej foto: FMK UCM v Trnave