Prichádzajú Megatrendy a médiá 2019, pohodlne sa usaďte, predstavenie sa začína

Zatvorte na chvíľu oči a predstavte si priestor, v ktorom sa na jednom mieste stretnú známe aj neznáme postavy, okúzľujúce scenérie, nevšedné zážitky a lákavé efekty. 

Všade, kam sa pozriete, sa niečo deje a vy so zatajeným dychom sledujete tie úžasné okamihy, ktoré sa vám natrvalo zapíšu do pamäte.Predstavte si, že to nemusí byť len sen, ale realita. Realita, ktorej súčasťou môžete byť aj vy. Ponorte sa s nami do sveta súčasného poznania a nových vedeckých poznatkov z oblasti mediálnej produkcie a mediálnej výchovy, digitálnych hier, či inovatívnych foriem marketingu. Načerpajte inšpiráciu, spoznajte nových priateľov a podeľte sa o svoje výsledky. Je tu ďalší ročník medzinárodnej vedeckej konferencie Megatrendy a médiá 2019, ktorá sa uskutoční 16. a 17. apríla 2019 v priestoroch Smolenického zámku.

Megatrends and Media 2019: Programme [2.0 MB, application/pdf]

Odhaľte tajomstvá vesmíru

Tohtoročná téma „Digital Universe“ ponúkne priestor na diskusiu v štyroch sekciách. Ich hlavné zameranie symbolizujú kultové názvy filmových, seriálových a herných diel. Objavíte sa tak v milostnom príbehu teatrálneho filmového muzikálu so skladbami, ktoré formovali celú generáciu šesťdesiatych rokov. Spolu s rodinou Robinsonových budete bojovať o prežitie na planéte Jupiter 24 alebo cestovať slnečnou sústavou a odhaľovať tajomstvá vesmíru.

Názvy jednotlivých sekcií organizátori tento rok spojili s názvami známeho filmového muzikálu Across the Universe, seriálu Lost in Space, digitálnej hry No Man´s Sky, či kultového filmu Interstellar, aby lepšie priblížili hlavnú myšlienku konferencie. Tá prináša témy, ktoré sú – podobne, ako dej týchto diel – na prvý pohľad abstraktné, na druhej strane sú bezprostrednou súčasťou nášho života. Stretávame sa s nimi či už ako diváci, konzumenti tradičných alebo nových médií, ale aj pri ďalších činnostiach. Rovnako, ako tieto diela, ponúka konferencia priestor pre nové pohľady na existujúce témy, ako aj nové – doteraz nepreskúmané oblasti.

Zrútení do digitálneho sveta

„Prakticky celá komunikácia sa zrútila do digitálneho sveta, ktorý vytvára náš životný vesmír. Ide o niečo ako digitálny ekosystém – nepotrebujeme fyzické knihy, nepotrebujeme klasickú poštu, nepotrebujeme ani vstať z postele a ísť do obchodu, pretože všetko dokážeme vybaviť digitálne. Konzumujeme digitálny obsah, pretože ten klasický je nemotorný a my nechceme čakať, kým nám niekto ponúkne niečo v rádiu, či v televízii,“ uviedol Martin Solík z organizačného výboru konferencie.

Technológie nás posúvajú na inú existenčnú úroveň, a preto hovoríme o „digitálnom vesmíre“. Aj naše hľadania vo fyzickom vesmíre sú zatiaľ viacmenej digitálne, no časom sa niektoré pretransfomujú na realitu – Hyperloop, či lety na Mars. „Môžeme si vyberať z paralelných vesmírov, pretože si to jednoducho „môžeme dovoliť“! Ale popri tom, ako odchádzame na snové výlety do virtuálnych realít, ako premýšľame nad ďalšími dimenziami času a priestoru, ako sa usilujeme prísť na to, ako kultivovať iné planéty na „nové miesta pre život“, akosi zabúdame na akt, že z našej vlastnej planéty vytvárame ex-planétu, t. j. postupne ju pretvárame na mesačnú krajinu,“ dopĺňa Martin Solík a zároveň kladie otázku, či nebude naše hľadanie iba paradoxom, kedy pri túžbe kolonizovať Mars urobíme medzičasom Mars z planéty Zem.

Call for paper
Podrobné informácie

Štyri paralelné svety

Program konferencie bude rozdelený do jednotlivých sekcií zameraných na diskusiu o súčasných mediálnych trendoch, ich vplyve a dôsledkoch na mediálny trh. Cieľom je diskutovať o tom, ako ovplyvňujú mediálnu kultúru a preferencie publika, o kultúrnych, technologických a ekonomických aspektoch mediálnej produkcie, o novom type publika, jeho správaní, preferenciách, ale aj o vlastníctve médií, mediálnych oligarchoch a mediálnej manipulácii. Pozornosť bude venovaná aj falošným správam a spôsobom, ako ich odhaliť, ako sa vyvarovať dezinformáciám a ako odlíšiť spravodajstvo od propagandy.

Sekcia venovaná digitálnym hrám bude zameraná na herný priemysel, využitie digitálnych hier na edukáciu, ako aj súčasné aspekty digitálnych a online hier. Súčasťou bude aj sekcia venovaná marketingu a marketingovej komunikácii, tentokrát zameraná na aspekty 21. storočia, vplyv na spotrebiteľské správanie v kontexte zelených inovácií, ochrany životného prostredia, zmeny spotrebiteľského správania a etický marketing ako nástroj na záchranu planéty pred plastovým odpadom.

Digital Universe ako hlavná téma tohtoročnej konferencie Megatrendy a médiá 2019 ponúka cestu do neprebádaného sveta. Veríme, že svojou účasťou a príspevkami vytvoríte nové príbehy a spoločne jeden veľkolepý celovečerný film, na ktorý sú už lístky v predaji. Tešíme sa na jeho premiéru 16. apríla 2019 v Smoleniciach.