Absolventi Detskej univerzity sa naučili, ako funguje reklamná kampaň. Pozrite si ich kreatívu

Aj tento rok sa naša fakulta zapojila do Detskej univerzity UCM (DUCM). Organizátori sa oproti minulému roku zamerali najmä na marketing a jeho praktické využitie.

Po minulé roky sa deti počas jedného dňa, ktorý mala na starosti FMK UCM, venovali najmä rôznym obmenám simulovania mediálnych zručností či digitálnym hrám. Tento rok organizátori zvolili novinku. Deti sa stali súčasťou reklamnej agentúry. „FMK je známa aj svojím študijným programom marketingová komunikácia,“ vysvetľuje organizátorka DUCM Slávka Gracová.

Ukážky postov na sociálne siete

Prepojeniu televízie či rádia so svetom reklamy sa však deti nevyhli. Na stanovištiach, ktoré malí akademici počas 4. júla absolvovali, si vyskúšali nahrávanie reklamných spotov v rozhlase i televízii. „Okrem toho sa dozvedeli, čo je to reklamná fotografia a ako ju vytvoriť. Následne sa naučili, aké zákonitosti platia pri propagácii produktov a pridávaní týchto fotografií a na sociálne siete,“ vysvetľuje Gracová. Všetky komunikáty predchádzali vytvoreniu komunikačnej stratégie pre jeden konkrétny produkt.

Ukážky rozhlasových spotov

Reklama na zubnú pastu. 


Reklama na žuvačky. 

Reklamný spot na energetický nápoj.

Reklama na mobilný telefón. 

Reklamný spot na púder.

Reklama na pastelky. 

Keďže sú prázdniny, deti si mohli oddýchnuť aj pri hraní hier a virtuálnej realite. Organizátori veria, že deti boli spokojné a plné zážitkov. „Ich výtvory boli originálne a vtipné, dokonca niektoré by sa dali hneď aj použiť. Mne osobne sa najviac páčili rozhlasové reklamy, tie som si pustila viackrát,“ uzatvára Gracová.

Detskú univerzitu UCM organizujú všetky fakulty univerzity s inštitútom pravidelne každý rok. Počas jedného týždňa zodpovedá každá fakulta za vzdelávací program v rámci jedného dňa. Okrem marketingu sa pod vedením ostatných fakúlt malí študenti učili, ako vypracovať a obhájiť projekt, navštívili Hvezdáreň v Hlohovci. Nahliadli tiež do kúpeľníctva, zdokonalili sa v prvej pomoci, ale dostali sa aj do laboratória, pracovali s 3D tlačiarňou a mnoho iného. V závere týždňa dostali absolventi diplomy a boli slávnostne promovaní.