asociácia pomoci postihnutým

Úspech našich marketérov: Zdvojnásobili výsledky Google kampaní pre Asociáciu pomoci postihnutým

Google kampane na steroidoch? Aj tak by sa dal nazvať výsledok, ktorý dosiahli študentky a študenti marketingu z Trnavy v rámci nepovinného predmetu.

Pod vedením lektora Lukáša Bednára sa im podarilo zvýšiť interakcie reklám Asociácie pomoci postihnutým o 95 %. Študentstvo oceňuje prax v oblasti optimalizácie kampaní, ale aj možnosť zoznámiť sa s neziskovým sektorom.

Neziskové organizácie zápasia s problémami, ktoré štát často ignoruje a na ktoré pomoc komerčných subjektov nestačí. Ich práca je však neoceniteľná a zaslúži si podporu,“ zhodli sa budúce marketérky a marketéri z FMK. V rámci dobrovoľného projektu nastavovali a optimalizovali reklamné kampane pre Asociáciu pomoci postihnutým (APPA).

Naučené vedomosti bez praxe nestačia

APPA už niekoľko rokov využíva grantový Google účet na šírenie povedomia o svojich aktivitách, zapájanie nových podporovateľov aj získavanie financií. Študenti počas troch mesiacov pracovali s Google Ads, vyskúšali si nasadzovanie aj časovanie kampaní, ale aj prácu v tíme. „Otvoriť dáta neznámym ľuďom, ktorí sú na polceste v odbore, chce veľkú dávku dôvery. Najmä ak viete, že projekt slúži na to, aby sa na ňom ľudia učili,“ hovorí Katarína Ďurková, odborná asistentka z FMK UCM.

Dodáva, že bez praxe sú akékoľvek naučené vedomosti neúplné, preto sú pre študentov takéto projekty veľmi dôležité. Zásadnú rolu v projekte zohral podľa jej slov aj mentor a marketér Lukáš Bednár s dlhoročnými skúsenosťami a praxou pre malé i veľké značky, ktorého hodnotí aj ako výborného motivátora.

asociácia pomoci postihnutým

Mentor Lukáš Bednár oceňuje najmä vôľu a energiu, ktorú do projektu študentky a študenti vložili. Hovorí, že s takým nasadením sa často nestretáva.

Prekonanie stanovených cieľov

Z marketingového hľadiska sa študentom za tri mesiace podarilo zvýšiť počet kliknutí na reklamy o 95,45 %, zvýšiť impresie o 62,17 % a CTR (mieru prekliku) o 20,52 %. Lucia Ertl, marketingová koordinátorka APPA, hovorí o prekonaní stanovených cieľov a vyzdvihuje nasadenie budúcich marketérov. „V APPA sa vo veľkej miere sústredíme na to, aby sme držali krok s aktuálnymi trendmi. Spolupráca so študentmi z FMK UCM bola pre nás príjemným spestrením, no predovšetkým priniesla výsledky, ktoré našu organizáciu posúvajú vpred,“ vysvetľuje.

Na dosiahnutie požadovaných výsledkov dohliadal spomínaný mentor Lukáš Bednár. Oceňuje predovšetkým efektívnu komunikáciu medzi zapojenými subjektmi, ale najmä vôľu a energiu, ktorú do projektu študenti vložili. „Nedalo by sa spraviť ešte niečo navyše? To je nastavenie, s ktorým sa nestretávame často. No práve takéto vykročenie z komfortnej zóny prináša skutočné výsledky,“ hovorí Bednár.

Marketing s vyšším zmyslom

Projekt zameraný na Google Ad Grants priniesol študentom nielen praktickú skúsenosť, ale aj nahliadnutie do fungovania neziskových organizácií. Pre viacerých študentov bola práca neziskových organizácií veľkou neznámou, no práve prístup a činnosti APPA ich motivovali. „Spoluprácu so študentmi považujem za dôležitú v akejkoľvek oblasti. Mladšie generácie nás často učia, ako vystúpiť z vlastnej názorovej komfortnej zóny a pozerajú sa na problematiky z iného uhla. Takéto spolupráce sú vždy prínosom pre obe strany,“ dodáva Lucia Ertl z APPA.

Poďakovanie za dosiahnuté výsledky patrí týmto študentkám a študentom: Andrej Romaňák, Damián Tomáš, Radka Balážiková, Lenka Reľovská, Jakub Špendla, Marek Tesár.

Zdroj fotografií: FMK