Marketing Identity 2019. Prečítajte si, čo je nové v offline a online svete

Prečítajte si zaujímavé myšlienky a postrehy z diskusií, ktoré vám prinášame priamo z konferencie v Smoleniciach.

15.20 – Online prenos pre vás pripravili redaktorky časopisu Atteliér.sk Šimona Tomková, Mária Šmilňáková a Patrícia Prašovská. Dovidenia v letnom semestri na konferencii Megatrends & Media 2020.

Zdroj: Adam Babirát

15.15 – Hlavný program konferencie končí. My sa odoberáme na ďalšie zaujímavé prednášky do jednotlivých miestností Smolenického zámku. Tie sú rozdelené do štyroch tematických sekcií:

  • Marketingová komunikácia dnes – „Je offline nový online?“,
  • Spotrebiteľské správanie,
  • Digitálne hry, technika a online svet,
  • Súčasný a efektívny kultúrny marketing.

15.10 – V rámci tohtoročnej témy Offline is the new online majú zúčastnení možnosť poslať pohľadnicu, klasickou papierovou alebo internetovou formou. Organizátori konferencie ich nazvali offlajnice a onlajnice.

Schránky na odoslanie pošty. Zdroj: fmk_ucm/Instagram

15.05 – „Verím, že je dôležité venovať sa aj offlinu. Tam totiž prebieha skutočný dialóg, ktorý nás môže posunúť vpred,“ ukončil blok prednášok hlavnej sekcie Tomáš Flisník. 


14.56 – Tomáš Flisník rozpráva o značke koňaku, s ktorou mal pred nejakým časom skúsenosti. Tá namiesto toho, aby šla do online sveta s reklamou, urobila niečo úplne iné. „Vymysleli fantastický príbeh o pavúkoch v pivniciach s ich produktom, ktorý dal mne, ako zákazníkovi, oveľa viac, než by mi dal akýkoľvek iný spôsob propagácie v online,“ obhajuje silu offlinu.

14.50 – Samotný spíker o sebe prezradil, že aj napriek práci v marketingu, stále využíva tlačidlovú Nokiu, kvôli osobnej očiste od technológii.

Tomáš Flisník pôsobí zároveň ako garant sprievodných podujatí renomovaných medzinárodných filmových festivalov v Karlových Varoch a v Zlíne. Zdroj: Mária Šmilňáková

14.41 – Tomáš Flisník tvrdí, že denne na nás reklama zaútočí viac ako 3000-krát.

14.38 – Predstavil sa nám posledný rečník dnešného hlavného programu, Tomáš Flisník, ktorý pôsobí na Filmovej a televíznej fakulty Akadémie múzických umení v Prahe. Jeho dnešná téma má názov „Word of Mouth and the Way from Online to Offline.”

14.30 – „Sýtosť farieb má pozitívny vplyv na spätnú väzbu aj pre starších ľudí,“ prezradila o svojej štúdii profesorka Thach. Výsledky nášho výskumu vo všeobecnosti preukázali, že vek je prostredníkom medzi sýtosťou farieb a spätnou väzbou.“

14.20 – O problematike obmedzených príjmov u staršej generácie sa vyjadrila: „Na celom svete existujú miliardy mladých zákazníkov, ale populácia v rozvinutých a bohatých krajinách starne. Problém je, že starší zákazníci majú disponibilný príjem.“

V konferencií hovorí profesorka Sharon Thach na tému „Mobile Design Interfaces and The Increasing Number of Older Consumers”. Zdroj: Mária Šmilňáková

14.15 – Ďalšou spíkerkov je Sharon Thach, ktorá v ŠKODA AUTO Vysoká škola pôsobí v zimnom semestri 2019/2020 ako hosťujúca profesorka na katedre marketingu a manažmentu. Medzi jej výskumné záujmy patrí medzinárodné podnikanie, marketing a etika. 

14.10 – Mgr. Peter Krajčovič, PhD: Chodí do divadla aj mladšia generácia ľudí, ktorá má okolo 15 rokov?“

Mgr. Lucia Turňová: „Chodia primárne s učiteľkami, ale občas prídu aj tí starší a z vlastnej vôle. Výhodou je, že predstavenia mávame aj doobeda a študenti tak môžu prísť priamo v rámci vyučovania.“

Mgr. Peter Krajčovič, PhD: Ako je to vo vašom divadle s návštevnosťou?

Mgr. Lucia Turňová: „Nemáme problém s návštevnosťou, ale so zložením publika. Chodí k nám dosť ľudí, ale väčšina z nich je staršieho ročníka. Chceme sa zamerať na stredné školy. Rozmýšľame aj nad tým, ako sa chytiť vysokoškolákov, ktorí sú pre nás veľmi náročná cieľová skupina. Ale ak sa pozriete z balkóna smerom nadol, je tam v poslednom čase o dosť menej sivých hláv.“

14.07 – Lucia Turňová zahájila diskusiu a odpovedá na otázky.

14.00 –„Divadlo potrebuje redefiníciu, aby sa nestalo Nokiou 3310, ktorá sa teší, že nie je telegraf,“ definuje situáciu na Slovensku a predáva slovo marketingovej riaditeľke Mgr. Lucii Turňovej. Mgr. Lucia Turňová: „Naša nová komunikácia sa opiera o otvorenosť, tradíciu, lokálnosť a o pozitívnu zmenu.“ 

Zuzana Hekel o divadelných štatistikách na našom území. Zdroj: Mária Šmilňáková

13:55 – „Divadlo sa nedá zažiť online. Je to umenie, ktoré bolo a vždy bude najpolitickejším umením, lebo v divadle dokážete hneď získať reakciu. Je to miesto, kde sa tvorí spoločnosť.“ Aj napriek tomu Zuzana Hekel tvrdí, že oproti Česku zaostávame v mnohých ukazovateľoch. Celkovo sa u nás ročne odohrá menej predstavení a ani divákov toľko nie je,“ dodáva. 

13.50„Na Slovensku existuje 55 nezávislých divadiel,“ hovorí o situácií Zuzana Hekel. V minulosti spolupracovala s RTVS na príprave televízneho mini-formátu HiStory a na námete, scenári a dramaturgii koprodukčnej dokudrámy True Štúr. Momentálne sa podieľala aj na úspešnej realizácii projektu Nová Cvernovka.

13.43 – Po obednej prestávke sa k nám prihovára Mgr. Art. Zuzana Hekel, súčasná riaditeľka Divadla Jána Palárika v Trnave. Vo svojej minulosti sa podieľala napríklad na vzniku digitálnej rozhlasovej programovej služby Rádio Junior. Jej konferenčný príspevok v spolupráci s riaditeľkou marketingu DJP Mgr. Luciou Turňovou nesie názov Divadlo – analóg v digitálnej dobe.

12.50 –  Na konferencií je čas si zasúťažiť. Stačí odpovedať na otázku: „Od ktorého kalendárneho roka sa uverejňuje zborník z konferencie Marketing Identity na Web of Science?

12.35 – „Toto malé videjko, ktoré sme natočili za naše peniaze, je virálne, nie je to žiadna reklama. Videli ste to preto, lebo to zdieľali všetky médiá, konferencie a vďaka tomu sa táto značka dostala do povedomia,“ hovorí o logu Slovenska, ktorým sa prezentujeme v zahraničí  Simona Bubánová. 

12.28 – Simona Bubánová upozorňuje, že netreba byť len online: „Offline intenzívnejšie buduje vzťah k značke a ten je rozhodujúci. Ovplyvňuje rozhodnutie konzumentov.“ 

„Celý svet je online, máme veľkú cieľovú skupinu, o ktorej máme veľa informácií. Firmy dokážu lepšie targetovať a v marketingu to všetko využívajú. Na druhej strane, v offline svete dokážeme vybudovať značke omnoho lepšie meno. Ak sa vám to podarí, vyhrávate. Ide o získanie si srdca,“ dodáva.

Simona Bubánová Spolupracovala napríklad na kampani pre Zlatý bažant a podieľala sa aj na vytvorení sloganu „To najlepšie, čo doma máme“. Stojí aj za projektom magazínu Evita. Zdroj: Mária Šmilňáková

12.20 – Svoju prezentáciu začala Simona Bubánová, ktorá bola 10 rokov spolumajiteľkou a konateľkou CD Ogilvy & Mather. Pôsobí ako výkonná riaditeľka a spolumajiteľka reklamných agentúr CD digital a Creative Department. Jej prednáška sa bude venovať tomu, ako nerobiť iba reklamu.

12.10 – „Etika marže záleží od toho, či si daný produkt viete v aktuálnom čase zaobstarať z iného zdroja. Ak nie, aj 1000 % navýšenie ceny je v poriadku,“ vysvetľuje Daniel Abrahám. Rovnako zdôrazňuje, že primeranosť je kľúčová: „Ak máte neprimerané investície alebo využívanie zdrojov či zamestnancov, zhoríte. Pozerajte sa na to z dlhodobej perspektívy.“

Podľa Ing. Daniela Abraháma je dôležité, aby sme sa vrátili k podstate samotného marketingu. Zdroj: Mária Šmilňáková

12.05 – „Skvelý biznis nemá koniec. Pokiaľ má byť funkčný a efektívny, nesmie skončiť,“ tvrdí Daniel Abrahám. „Ak chcete byť dobrí v komunikácii, musíte milovať aj tú cestu a musí vás baviť, čo robíte.“ 

12.00 – Riaditeľku Centra marketingu SND vystriedal Ing. Daniel Abrahám, ktorý je majiteľom agentúry Effectivity.  Tá sa pravidelne umiestňuje v prvej desiatke rebríčka TAAS a posledné tri roky je tiež partnerom medzinárodnej komunikačnej siete Publicis Worldwide.

Dnes má za sebou spoluprácu s významnými klientmi ako BILLA Slovensko, Poštová banka, Tchibo Slovensko či Samsung. Vo svojom príspevku bude rozprávať o návrate k samotnej podstate marketingu.

SND sa pokúša osloviť aj mladších divákov, a to formou brandmarketingu. Zdroj: Šimona Tomková

11.50 – Mgr. Henrieta Borowiecka reaguje na otázky z publika.

Otázka: „Kde sa dostaneme k vašim kontentovým materiálom mimo internetu? Napríklad niekde v Prešove, Skalici alebo hocikde inde mimo Bratislavy?“ 

Mgr. Henrieta Borowiecka: „Vydávame časopis Portál, ktorý je distribuovaný v rámci Bratislavy a pre našich návštevníkov je k dispozícii aj v priestoroch SND. Avšak distribúcia a tlač kontentových materiálov vždy závisí od výšky finančných prostriedkov, preto sme vytvorili vlastný divadelný blog, kde tiež zverejňujeme tento jedinečný obsah.“

Otázka: Vediete si štatistiku? Viete mi povedať pomer návštevníkov z východu, stredu a západu Slovenska?

Mgr. Henrieta Borowiecka: Takýmito informáciami nedisponujeme.“

11.40Poukazuje na to, že dôležitým marketingovým prostriedkom sú aj príspevky na sociálnych sieťach. Medzi ne patria napríklad fotografie z inscenácie Dnes večer nehráme, ktoré zverejnila prezidentka Zuzana Čaputová na svojom Facebooku. „Inscenácia Dnes večer nehráme je založená na námete 30. výročia Nežnej revolúcie.“ 

Mgr. Henrieta Borowiecka hovorí o troch dokumentoch, ktoré platia pre divadlo. Zdroj: Šimona Tomková

11.30 – „Cieľom marketingu je dostať diváka do divadla. Dôležitý je efektívny marketingový komunikačný kanál a citlivé odkomunikovanie akejkoľvek zmeny. Naša správa by mala obsahovať aj nejaký benefit, na základe ktorého sa divák rozhodne navštíviť divadlo,“ prezradila Borowiecka. 

11.25 – Ohľadne divadelného marketingu rozpráva Mgr. Henrieta Borowiecka, ktorá pôsobí ako riaditeľka Centra marketingu v Slovenskom národnom divadle. Pred príchodom do SND pôsobila na pozícii marketingovej riaditeľky v spoločnosti RE/MAX, kde mala možnosť budovať meno slovenskej pobočky.

11.15 – Prebieha diskusia medzi publikom a profesorom.

Jozef Viskupič:  Tvorba filmu v exteriéri je lacnejšia. Ako osloviť celé Slovensko alebo len región, aby sme mohli nakrútil film ako Pán prsteňov?“

Prof. Ian Conrich: Filmári z Nového Zélandu so mnou konzultujú veľa vecí. Myslím si, že na natáčanie Pána Prsteňov mohli použiť veľkú časť Slovenska. Ak chcete nakrútiť tak veľké dielo, musíte osloviť ľudí svojim nápadom. Urobte to dobre a využite svoje možnosti. Môžete nakrútiť film aj veľmi lacno použitím DIY metódy. Ak chcete na snímok upriamiť pozornosť, prihláste ho na filmový festival.“

11.00 – Profesor z Viedenskej univerzity hovorí aj o tom, ako novozélandský marketing stavia na filme Hobbit. Aerolinky vytvorili video o bezpečnosti v lietadle s rovnakou tématikou. Na kanáli YouTube ho videlo okolo 20 miliónov ľudí. „Myslím si, že nikto nikdy nedával pozor pri pokynoch pred lietaním tak, ako pri tomto videu. Presne to bol zámer.“ 

10.55 – Ian Conrich rozpráva o vývoji marketingu Nového Zélandu v rámci filmovej a vizuálnej kultúry. Na stránkach prezentácie ukazuje slovenské zoologické parky s témou Nového Zélandu. Upozorňuje na to, že v týchto parkoch chovajú aj také zvieratá, ktoré nie sú typické pre Nový Zéland. Bol členom poroty na viacerých medzinárodných filmových festivaloch a pôsobil ako poradca pre Filmfour a BBC. Prednášal na Kalifornskej univerzite, Harvarde či Oxforde.

Profesor Ian Conrich počas svojej prednášky na tému: From Mariland to Middle Earth: Marketing New Zealand within Film and Visual Culture. Zdroj: Mária Šmilňáková

10.45 – Prvým zahraničným hosťom je Ian Conrich. Profesor z Viedenskej univerzity pôsobí aj ako spisovateľ, teoretik, historik a je autorom 18 kníh. Na Smolenickom zámku prednáša na tému From Maoriland to Middle Earth: Marketing New.

10.15 – Pokračovať budeme po prestávke. Príspevky z koferencie môžete sledovať na sociálnych sieťach pod hasghtagom: #midentity2019.

Mgr. Boris Brendza, PhD. o časopise Muuza. Zdroj: Šimona Tomková

10.10 – Muuza zmenila dizajn. Nové číslo má takmer 200 fotografií, približne 20 próz a iné grafické práce. Určite si v nej každý nájde to svoje, tvrdí Mgr. Boris Brendza, PhD.

10.05 – Doc. PhDr. Zora Hudíková, PhD. a Mgr. art. Petra Cepková, ArtD. hovoria o najnovšom čísle časopisu Ejmap, ktorý vychádza v printovej aj internetovej forme. V poslednom vydaní nájdete vedeckú štúdiu, dve odborné štúdie a zaujímavé profily, ale aj portfólio doktorandky Evy Jonisovej. 

10.00 – Nasleduje predstavovanie fakultných časopisov. Ako prvý vystúpil JUDr. PhDr. Martin Solík, PhD., šéfredaktor časopisu Communication Today

Výdavky krajov podľa funkčnej klasifikácie na „rekreáciu, kultúru a náboženstvo“ za rok 2018. Zdroj: Šimona Tomková

9.40 – Trnavský župan, Jozef Viskupič, otvára svoju prezentáciu o špecifikách regionálneho marketingu v oblasti kultúry. Tvrdí, že: „Zmyslom existencie verejnoprávnych inštitúcií by nemala byť snaha o zisk.“ Podľa neho je kultúra vo všeobecnosti, ako aj regionálna kultúra, súčasťou ľudskej identity.

9.30 – Súčasný trnavský župan vyštudoval históriu a filozofiu na Univerzite Komenského v Bratislave a masmediálnu komunikáciu v Trnave: „Myslím si, že s témou tohtoročnej konferencie sa dá stotožniť. Niekedy sa na offlinové zážitky dívame ako na luxusný tovar, ktorý sa už využíva aj v marketingovej komunikácii.“

Jozef Viskupič hovorí o marketingu a kultúre. Zdroj: Mária Šmilňáková

9.30 – Slovo v úvode konferencie dostáva aj súčasný predseda Trnavského samosprávneho kraja – Jozef Viskupič. V rokoch 2010 až 2016 pôsobil ako poslanec Národnej rady Slovenskej republiky.

9.25 – Hostí víta svojim príhovorom aj rektor Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave, prof. Ingr. Roman Boča, DrSc. Je medzinárodne uznávaný odborník v oblasti anorganickej chémie, ktorý v roku 2011 získal ocenenie Vedec roka SR 2011.

9. 20 Téma tohtoročnej konferencie Marketing Identity je Offline is the new online. Čo vás v roku 2019 dokáže potešiť viac – list či pohľadnica alebo správa v messengeri? Kvôli presýtenosti online prostredím sa do spoločnosti vracia radosť z vecí, ktoré boli ešte nedávno považované za tradičné či klasické. 

9.15 Pani dekanka Fakulty masmediálnej komunikácie, Assoc. Prof. PhDr. Ľudmila Čábyová, PhD, poďakovala všetkým zúčastnených, za to, že prišli a predstavila tohtoročnú tému. „Želám vám krásny deň. Užite si skutočnú blízkosť toho druhého. Odložte si mobily a notebooky, pretože ten onlinový svet nám nikam neujde.“

9.10 – Na podujatí je tento rok prítomných 213 účastníkov zo šiestich krajín.

Doktorka Katarína Ďurková bude mať na konferenciu aj takúto milú spomienku. Zdroj: Katarína Ďurková

9.05 – PhDr. Katarína Ďurková, PhD. patrí medzi zakladateľov konferencie Marketing Identity, na ktorej organizácii sa aktívne podieľala najmä v jej začiatkoch. Práve otvára podujatie a predstavuje organizátorov a hostí.

9.00 – Začína sa konferencia Marketing identity 2019 v Smoleniciach.  Mgr. Marek Šimončič, PhD. víta prítomných hostí.