vedecko-výskumný pracovník
Mgr. Marianna Marko, PhD., pôsobí na Fakulte masmediálnej komunikácie UCM v Trnave od roku 2014. Počas týchto rokov absolvovala svoje bakalárske štúdium na Katedre masmediálnej komunikácie, druhý a tretí stupeň vysokoškolského štúdia absolvovala na Katedre marketingovej komunikácie.
V rámci svojej vedeckej činnosti sa venuje predovšetkým oblasti spotrebiteľského správania sa zákazníkov a ich environmentálne orientovaným preferenciám, marketingovej komunikácii udržateľnej módy či marketingovým stratégiám.
Aktuálne na fakulte zastáva funkciu vedecko-výskumného pracovníka a koordinátorky Kariérneho centra FMK. Táto činnosť v sebe zahŕňa správu webovej stránky Kariérneho centra, publikovanie ponúk, tvorbu textov, komunikáciu s ľuďmi z externého prostredia, sprostredkovanie relevantných pracovných ponúk študentom, aktívnu komunikáciu s koordinátormi študijných skupín a programov, organizáciu eventov, proaktívne vyhľadávanie zaujímavých ponúk a možností pre kariérny rast našich študentov a pod. Počas uplynulých rokov bola tiež súčasťou Kabinetu PR. V akademickom roku 2020/2021 bola poverená funkciou člena pre Radu kvality FMK za študentskú časť a bola tiež členkou riešiteľských kolektívov v projektoch FPPV a VEGA.
Oblasti záujmu: marketing, spotrebiteľské správanie, udržateľná móda, zelený marketing, marketingová komunikácia, environmentálne spotrebiteľské správanie, online marketing, marketingové stratégie.
Publikácie
ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS:
- Communication as a Part of Identity of Sustainable Subjects in Fashion / Alena Kusá, Marianna Urmínová, 2020. DOI DOI 10.3390/jrfm13120305.
In: Journal of Risk and Financial Management. - ISSN 1911-8066, Roč. 13, č. 12 (2020), s. 305-320. - Testing of Standardized Advertising Slogans Within the Marketing Communication of Sustainable and Local Foods in Order to Reveal Consumer Preferences / Alena Kusá ... [et al.], 2021. DOI DOI 10.3389/fsufs.2021.703223.
In: Frontiers in Sustainable Food Systems. - ISSN 2571-581X, Roč. 5, č. júl (2021), s. [1-9] [online].
AFC Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciách:
- Innovative Approaches in Marketing Communication in Sustainable Fashion Business / Marianna Urmínová, Alena Kusá, 2020. - Príspevok je indexovaný v Scopus. DOI DOI 10.34190/EIE.20.183.
In: Proceedings of the 15th European Conference on Innovation and Entrepreneurship / edited by Alessandro De Nisco. - Reading : Academic Conferences and Publishing International, 2020. - ISBN 978-1-912764-67-9. - ISSN 2049-1050, s. 834-841.
AFD Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách:
- Cirkulárna ekonomika a marketingová komunikácia v oblasti módneho priemyslu = Circular economics and marekting communication of brands in the section of fashion industry / Alena Kusá, Marianna Urmínová, 2020.
In: Marketingová komunikácia v manažérskych procesoch kruhovej ekonomiky 3 : zborník príspevkov z vedeckej konferencie realizovanej v rámci riešenia projektu VEGA č. 1/0078/18 s názvom "Aspekty marketingovej komunikácie v manažérskych procesoch kruhovej ekonomiky" : zborník príspevkov z vedeckej konferencie realizovanej v rámci riešenia projektu VEGA č. 1/0078/18 s názvom "Aspekty marketingovej komunikácie v manažérskych procesoch kruhovej ekonomiky" / editori: Denisa Jánošová, Iveta Máliková ; recenzenti: Anna Zaušková, Zbigniew Widera. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2020. - ISBN 978-80-572-0065-9, s. 93-99 [CD-ROM]. - Ecolabelling of products as the part of green marketing and its impact on consumer behaviour / Alena Kusá, Marianna Urmínová, 2020.
In: Megatrends and Media : On the Edge : Conference Proceedings from the International Scientific Conference : On the Edge : Conference Proceedings from the International Scientific Conference / editors: Zuzana Kvetanová, Martin Solík. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie, 2020. - ISBN 978-80-572-0062-8. - ISSN 2729-7403, s. 351-361. - Environmental marketing communication of retail businesses in the online and offline environment as perceived by specific generation segments / Alena Kusá, Marianna Urmínová, 2019.
In: Marketing Identity : Offline Is the New Online : Conference Proceedings from the International Scientific Conference : Offline Is the New Online : Conference Proceedings from the International Scientific Conference / editors: Alena Kusá, Anna Zaušková, Zuzana Bučková. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2019. - ISBN 978-80-572-0038-3 (online), s. 618-630. - Impact of pandemic on consumer behaviour in the field of sustainable fashion / Marianna Urmínová, Alena Kusá, 2020. - Príspevok je indexovaný v databáze WoS CC.
In: Marketing identity COVID-2.0 : conference proceedings from the annual international scientific conference : COVID-2.0 : conference proceedings from the international scientific conference / editors: Zuzana Kvetanová, Zuzana Bezáková, Adam Madleňák. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie, 2020. - ISBN 978-80-572-0107-6. - ISSN 2729-7527, s. 612-621 [online]. - Media in the time of the pandemic / Peter Krajčovič, Marianna Urmínová, 2020. - Príspevok je indexovaný v databáze WoS CC.
In: Marketing identity COVID-2.0 : conference proceedings from the annual international scientific conference : COVID-2.0 : conference proceedings from the international scientific conference / editors: Zuzana Kvetanová, Zuzana Bezáková, Adam Madleňák. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie, 2020. - ISBN 978-80-572-0107-6 (online). - ISSN 2729-7527 (online), s. 290-299 [online]. - Reflection of the 30th anniversary of the velvet revolution in the media / Peter Krajčovič, Marianna Urmínová, 2020.
In: Megatrends and Media : On the Edge : Conference Proceedings from the International Scientific Conference : On the Edge : Conference Proceedings from the International Scientific Conference / editors: Zuzana Kvetanová, Martin Solík. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie, 2020. - ISBN 978-80-572-0062-8. - ISSN 2729-7403, s. 334-341. - Vnímanie eko-produktov súčasným spotrebiteľom v kontexte s nakupovaním = Perception of eco-products currently consumer in context of shopping / Marianna Urmínová, 2020.
In: Quo vadis marketing : zborník z vedeckej konferencie doktorandov a mladých vedeckých pracovníkov Quo Vadis Massmedia & Marketing organizovanej Fakultou masmediálnej komunikácie UCM v Trnave : zborník z vedeckej konferencie doktorandov a mladých vedeckých pracovníkov Quo Vadis Massmedia & Marketing organizovanej Fakultou masmediálnej komunikácie UCM v Trnave / editori: Adam Madleňák, Peter Murár, Lenka Labudová ; recenzenti: Vladimíra Jurišová, Peter Krajčovič. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie, 2020. - ISBN 978-80-572-0054-3 (online), s. 168-175. - Zelený marketing ako súčasť kruhovej ekonomiky = Green marketing as part of circular economy / Alena Kusá, Marianna Urmínová, 2019.
In: Marketingová komunikácia v manažérskych procesoch kruhovej ekonomiky 2 : zborník príspevkov z vedeckej konferencie realizovanej v rámci riešenia projektu VEGA č. 1/0078/18 s názvom Aspekty marketingovej komunikácie v manažérskych procesoch kruhovej ekonomiky : zborník príspevkov z vedeckej konferencie realizovanej v rámci riešenia projektu VEGA č. 1/0078/18 s názvom Aspekty marketingovej komunikácie v manažérskych procesoch kruhovej ekonomiky / editori: Denisa Jánošová, Iveta Máliková. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2019. - ISBN 978-80-572-0041-3, s. 65-75 [CD-ROM].
BEF Odborné práce v domácich zborníkoch (konferenčných aj nekonferenčných):
Marketingová komunikácia a analýza povedomia o neziskovej organizácii EduEra / Tibor Lachkovič, Marianna Urmínová, 2020.
In: ŠVOAUK 2020 : študentská vedecká odborná a umelecká konferencia : sekcia marketingovej komunikácie : sekcia marketingovej komunikácie : zborník ŠVOaUK / editori Vladimíra Jurišová, Peter Krajčovič, Natália Augustínová ; recenzenti Alena Kusá, Tomáš Fašiang, Zuzana Bezáková, Marek Drímal. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2020. - ISBN 978-80-572-0047-5 (online), s. 83-100.
Predmety
Projekty
- VEGA č. 1/0078/18 s názvom "Aspekty marketingovej komunikácie v manažérskych procesoch kruhovej ekonomiky"
- VEGA č. 1/0606/21 s názvom "Zmena preferencii v nákupnom správaní spotrebiteľov v kontexte dynamiky vývoja nástrojov marketingovej komunikácie“
- FPPV-25-2020 s názvom "Interakcia tradičných a digitálnych médií pri budovaní vzťahov s verejnosťou“
- Project ID #/Title: 22110036, Possibilities and barriers for Industry 4.0 implementation in SMEs in V4 countries and Serbia
- 2022-1-SK01-KA220-HED-000087258 s názvom "Fostering creativity and creative thinking in marketing communication education"
Pobyty
- 1. 2. 2022 – 28. 2. 2022, University of Economics in Katowice, Faculty of Informatics and Communication