dekanka, univerzitná profesorka
Patrí medzi prvých absolventov FMK, kde absolvovala bakalárske štúdium, magisterské štúdium, rigorózne konanie i habilitačné konanie odbore masmediálne štúdiá. Titul PhD. získala na Katedre marketingu a obchodu TU vo Zvolene v odbore odvetvové a prierezové ekonomiky. Na FMK je zamestnaná od roku 2002.
Svoju vedeckú, výskumnú a publikačnú činnosť orientuje najmä na oblasť marketingu vzdelávacích inštitúcií a na mediálny marketing. Je recenzentkou približne 15 monografií, 20 vedeckých zborníkov a 5 učebníc.
V súčasnom období je dekankou fakulty, takže všetky aktivity, ktoré realizuje, sú súčasťou fakulty: organizácia konferencie, vydávanie časopisov, spoluorganizovanie eventov, atď. Je členkou Vedeckej rady FMK, Vedeckej rady UCM, Vedeckej rady FEM SPU v Nitre a Vedeckej rady FHV ŽU v Žiline. Je organizátorkou a zakladateľkou konferencie Marketing and Media Identity (predtým Marketing Identity, ešte skoršie Nové trendy v marketingu), pôsobí vo vedeckých radách mnohých konferencií a redakčných radách databázových časopisov – Communication Today, European Journal Media and Photography, European Jornal Media and information literacy. Je členkou Vedeckej rady vydavateľstva Wolters Kluwer pre oblasť marketingu a marketingovej komunikácie.
Od roku 2007 pôsobila ako prodekanka pre akreditáciu a doktorandské štúdium. Odborná oblasť jej záujmu smeruje k akreditácii vzdelávacích inštitúcií, politike kvality a marketingu vzdelávacích inštitúcií.
Má praktické skúsenosti ako projektová manažérka v rôznych typoch projektov, ale i s tvorbou marketingových a komunikačných stratégií v regionálnom marketingu a marketingu vzdelávacích inštitúcií. Praktické skúsenosti získava aj pri riadení marketingových a PR aktivít športového klubu.
Oblasti záujmu: marketing vzdelávacích inštitúcií, spotrebiteľské správanie, environmentálne správanie, médiá a marketing, udržateľná móda.
Publikácie
Vedecké monografie vydané v zahraničných vydavateľstvách
The impact of the groundswell on environmental consumer behaviour and advertising literacy [elektronický zdroj] / Peter Krajčovič, Ľudmila Čábyová, Viktória Hudáková ; reviewers: Zbigniew Widera, Mohamad Saleeh Rahamad, Slavka Pitoňáková. - 1. vyd. - Budapešť : Wolters Kluver Hungary, 2023. - Kategória do roku 2021 AAA. - 124 s. [online]. - ISBN 978-963-594-240-4 (online).
The role of SoLoMo marketing and media in the communication of eco-innovations [elektronický zdroj] / Ľudmila Čábyová, Peter Krajčovič ; reviewers: Zbigniew Widera, Václav Kupec. - 1. vyd. - Budapešť : Wolters Kluwer, 2020. - 176 s. [7,92AH]. - Online monografia. - ISBN 978-963-295-952-8.
Marketing a marketingová komunikácia v médiách / Ľudmila Čábyová ; recenzenti: [D]ariusz Rott, Ivana Šindleryová. - 1. vyd. - Łódź : Księży Młyn Dom Wydawniczy Michał Koliński, 2012. - 211 s. [7,51 AH]. - ISBN 978-83-7729-181-8.
Vedecké monografie vydané v domácich vydavateľstvách
Marketing, komunikácia a identita vzdelávacích inštitúcií : vedecká monografia / Jakub Ptačin, Ľudmila Čábyová ; recenzenti: Anna Zaušková, Zbigniew Widera. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2016. - 163 s. - ISBN 978-80-8105-834-9.
Benchmarkingové porovnávanie v oblasti marketingovej komunikácie / Ľudmila Čábyová. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2009. - 155 s. - ISBN 978-80-8105-135-7.
Vysokoškolské učebnice a učebné texty
Marketing vzdelávacích inštitúcií : vysokoškolská učebnica / Jana Černá ... [et al.] ; recenzenti: Ivana Butoracová Šindleryová, Daniela Kollárová. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Fakulta masmediálnej komunikácie, 2015. - 150 s. [7,55 AH]. - ISBN 978-80-8105-752-6.
Mediálny marketing / Ľudmila Čábyová. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2010. - 126 s. - ISBN 978-80-8105-174-6.
Marketing - základy a nástroje / Jozef Matúš, Ľudmila Čábyová, Katarína Ďurková. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2008. - 284 s. - ISBN 978-80-8105-074-9.
Vedecké práce v časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS
Legal and Ethical Regulation in Slovakia and Its Relation to Deliberative Communication / Ľudmila Čábyová ... [et al.], 2024. - Kategória do roku 2021 ADC. DOI 10.17645/mac.7257.
In: Media and Communication. - ISSN 2183-2439 (online), Roč. 12 (2024), s. 1-19 [online].
Family News Talks: Deliberative Communication in Families / Ľudmila Čábyová ... [et al.], 2023. - Kategória do roku 2021 ADN. DOI 10.34135/mlar-23-02-02.
In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, Roč. 6, č. 2 (2023), s. 22-54.
Social Media and Advertising Literacy of the Older Adults / Ľudmila Čábyová, Alena Hrušková, Martina Rybnikárová, 2023. - Kategória do roku 2021 ADM. DOI DOI 10.11114/smc.v11i1.5870.
In: Studies in Media and Communication. - ISSN 2325-8071, Roč. 11, č. 1 (2023), s. 143-152.
Digital Literacy and Readership of E-Books in Slovakia / Ľudmila Čábyová, Peter Krajčovič, Jana Paveleková, 2020. DOI DOI 10.13187/ijmil.2020.1.3.
In: International Journal of Media and Information Literacy. - ISSN 2500-106X, Roč. 5, č. 1 (2020), s. 3-14.
Reading Behaviour in the Digital Age: Impact of Covid-19 on Consumer Behaviour / Jana Paveleková, Ľudmila Čábyová, Alena Hrušková, 2021.
In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, Roč. 4, č. 2 (2021), s. 25-41.
Media images of Slovak and Ukrainian presidents: 'I/We' binary pronominal opposition in political speeches / Halyna Stashko ... [et al.], 2020.
In: Lege Artis : Language yesterday, today, tomorrow. - ISSN 2453-8035, Roč. 5, č. 1 (2020), s. 350-389.
Predmety
Projekty
Členstvá
Členstvo v komisiách pre štátne skúšky:
- bakalárske štátne skúšky – odbor masmediálne štúdiá (FMK UCM)
- magisterské štátne skúšky – odbor masmediálne štúdiá (FMK UCM)
- inžinierske štátne skúšky – odbor ekonomika a manažment
- rigorózne štátne skúšky – odbor masmediálne štúdiá (FMK UCM)
- dizertačné štátne skúšky – odbor masmediálne štúdiá (FMK UCM, FF UK, FM PVŠ), odbor mediamatika a kultúrne dedičstvo (FHV ŽU v Žiline)
Pobyty
Ocenenia