Týždeň vedy a techniky sa snaží popularizovať vedu a techniku a povzbudiť študentov k bádaniu naprieč celým spektrom vedných disciplín. Na päťdňovom seriáli prednášok od osobností z oblasti médií a marketingu je vítaný každý, kto si rád kladie nezodpovedané otázky a koho lákajú skúsenosti z praxe.
Program
Kompletný program
Pondelok
PONDELOK 7.11.
GAME ANALYTICS V PIXEL FEDERATION
Peter Dižo in/Game Analytics Lead, Pixel Federation
Prednáška o hernej analýze v Pixel Federation. Ako dokážeme denne sledovať akcie pol milióna hráčov a prečo to vôbec robíme? Čo obnáša práca analytika a prečo je super rozhodovať sa na základe dát a nie intuície?
Prednášku organizujú: Mgr. Vladimíra Jurišová, PhD., Bc. Paula Setnická
08.30 – JAMA JC 13
ŽIVOT PROFESIONÁLNEHO GAMERA
Erik „hakkiJunior“ Leštach/profesionálny gamer Redbull
Erik “hakkiJunior” Leštach je profesionálny Red Bull športovec v kategórii “Gaming.” Ako 18-ročný sa stal majstrom sveta v TrackMania Nations Forever. Na prednáške sa dozviete ako sa hakkiJunior dostal ku gamingu, neskôr pod “krííídla” značky Red Bull a ako vyzerá život profesionálneho hráča.
Prednášku organizuje: Mgr. Igor Piatrov
AKO SA DOSTAŤ DO ONLINE MARKETINGOVEJ AGENTÚRY AJ KEĎ NEMÁŠ PRAX
Jakub Gombár in/Performance Marketing Specialist, VISIBILITY
Chceš pracovať v online marketingovej agentúre, ale nemáš zatiaľ žiadnu prax? Si študent alebo si sa rozhodol zmeniť pracovný obor? Čo spraviť pre to, aby sme ťa vzali, napríklad aj do VISIBILITY? Toto všetko aj omnoho viac sa dozvieš na prednáške s Jakubom Gombárom.
Prednášku organizuje: Radoslav Merčiak
09.20 – KINO OKO
MODERNÁ PROPAGANDA: OD PRVEJ SVETOVEJ VOJNY PO NÁSTUP INTERNETU
Juraj Smatana in/učiteľ, environmentálny a protikorupčný aktivista
Juraj Smatana pôsobí ako stredoškolský učiteľ dejepisu a geografie, environmentálny a protikorupčný aktivista. V minulosti pôsobil ako poradca premiérky Ivety Radičovej pre životné prostredie. V súčasnosti sa venuje fenoménu dezinformácií, hoaxov a propagandy v prostredí sociálnych sietí. Jeho prednáška bude analýzou základných trikov psychologickej manipulácie.
Prednášku organizujú: Mgr. Monika Hossová, Mgr. Lucia Brezovská
10 MARKETINGOVÝCH TIPOV AKO SA STAŤ ZAMESTNANCOM MESIACA
Martin Jurášek in/Lead Game Designer, Pixel Federation
Martin Jurášek pracuje v Pixel Federation na pozícii Lead Game Designer, kde sa venuje projektom ako TrainStation alebo Seaport. Na prednáške Martin vyrozpráva ako sa rozhodol stať zamestnancom mesiaca. Neuveríte, čo nasledovalo potom.
Prednášku organizujú: Mgr. Vladimíra Jurišová, PhD., Bc. Paula Setnická
AKO VYTVORIŤ OBRAZ ÚSPEŠNEJ INŠTITÚCIE V NEZISKOVOM SEKTORE?
Peter Krajčovič in/Šéfredaktor, Lekárnické listy, Slovenský lekárnik
Peter Krajčovič odprezentuje prípadovú štúdiu zameranú na budovanie značky v neziskovom sektore. Priblíži, ako pomohli brand management, zmena identity a PR vybudovať obraz úspešnej a modernej inštitúcie.
Prednášku organizuje: Mgr. Peter Krajčovič, PhD.
AKO MYSLÍ INOVÁTOR?
Michal Truban in/zakladateľ Websupportu, spoluzakladateľ Slovensko.Digital, autor knihy Support
Pred 15 rokmi nevedel o podnikaní absolútne nič. Dnes je jedným z najvplyvnejších ľudí v IT. Michal Truban založil najväčší webhosting na Slovensku Websupport.sk a rozbehol inovatívne služby Nicereply.com a inhiro.com, ktoré zasvietili na Startup Awards SK. Dnes sú rozbehnutými startupmi. Čoskoro vyjde jeho kniha o podnikaní s príznačným
Prednášku organizuje: Mgr. Barbara Klimeková
ČO SOM SA NAUČIL OD NAJLEPŠÍCH KREATÍVCOV NA SLOVENSKU A AKO TO VYUUŽÍVAM VO VLASTNEJ AGENTÚRE?
Braňo Macko in, Marek Lenčucha in/Ponyhouse
Prečo by ste mali chodiť do školy, aj keď vám nedáva veľa praxe? Akými dezilúziami trpia študenti FMK? Prečo je kreativita buzzword? Ako prežiť agentúrny job? Kedy sa skončí táto nekonečná prednáška? Čo je dnes na obed?
Prednášku organizuje: Mgr. Zuzana Záziková
SEO JE MŔTVE, NECH ŽIJE SEO!
Miroslava Píšová in/Online marketing asistentka, Pizza SEO
Hoax? Nie, SEO je naozaj mŕtve. Aspoň tak, ako ho poznáte z rozprávania vašich starých materí. Z odkazov v temných zákutiach webu a indických katalógov, sa za 15 rokov dostalo až k inbound marketingu. Ako vyzerá SEO v roku 2016 Vám porozpráva Mirka Píšová z Pizza SEO.
Prednášku organizuje: Mgr. Vladimíra Jurišová, PhD.
MODEL ZÁKAZNÍCKEHO ROZHODOVANIA SA PRI VÝBERE VÝROBKU Z PONÚKANÉHO SORTIMENTU – BENCHMARKINGOVÉ POROVNÁVANIE
Pavol Molnár/aktívny člen Slovenského komitétu pre vedecké riadenie ZSVTS
Študenti sa oboznámia s metodikou optimálneho výberu z viacerých variantov pri výbere produktov bežnej spotreby, a analogicky budú mať možnosť aplikovať prezentovanú problematiku v oblasti procesov, technológií, organizačných štruktúr, apod. Zároveň uvedená metodika umožní byť aplikovaná širokom zábere profesijných i súkromných aktivít každého študenta. Konkrétne využitie bude závislé od schopnosti každého jednotlivca aplikovať metodiku v svojej partikulárnej záujmovej oblasti.
Prednášku organizuje: prof. Ing. Jarmila Šalgovičová, PhD.
SVETOVÉ TRENDY V REKLAME
Róbert Slovák in/Majiteľ reklamnej agentúry Respect APP, prezident KRAS,
Témy a techniky reklamy, ktorými vo svetovom merítku korporácie oslovujú nielen svojich zákazníkov, ale dokážu hýbať trhmi. Robo Slovák svojou prednáškou prinesie pohľad na aktuálne trendy v reklame a moderné spôsoby komunikácie vo svete.
Prednášku organizuje: Mgr. Martin Köteleš
Utorok
Utorok 8.11.
SUPERBRANDS
Erik Koronczi in/Country Brand Director, Superbrands CZ/SK
Celosvetová organizácia Superbrands funguje už 21 rokov v 90tich krajinách sveta. Česko a Slovensko nevynímajúc. Jej históriu, ciele, úspechy a plány do budúcna predstaví Country Manager Superbrands Slovakia. Ročník 2016 sa začiatkom mesiaca október oficiálne uzavrel slávnostným Tribute Event-om, na ktorom si niektoré z TOP značiek prevzali svoje ocenenie. Budeme hovoriť aj o vplyve a prínose organizácie Superbrands na samotné značky a spoločnosť ako takú.
Prednášku organizuje: Mgr. Andrej Kóňa
09.00 – CITY ARÉNA – ŠTADIÓN ANTONA MALATINSKÉHO
ZO ZÁKULISIA NAJMODERNEJŠIEHO FUTBALOVÉHO ŠTADIÓNA NA SLOVENSKU II.
Marek Ondrejka/PR a event manažér, FC Spartak Trnava
Miroslav Karhan/tréner, FC Spartak Trnava
Druhý ročník interaktívnej prehliadky City Areny – Štadióna Antona Malatinského spojenej s besedou s trénerom A tímu FC Spartak Trnava Miroslavom Karhanom. Dozviete sa zaujímavosti zo zákulisia FC Spartak Trnava, z komunikácie klubu s médiami a z PR.
LEN PRE PRIHLÁSENÝCH. Prihláste sa najneskôr do 4.11.2015 na olga.skvareninova@ucm.sk.
Prednášku organizuje: PhDr. Oľga Škvareninová, PhD.
AKO NEPREMÁRNIŤ ČAS, KTORÝ VÁM PONÚKA VYSOKÁ ŠKOLA?
Tony Dúbravec in/Social Media Manager, daren&curtis
Vysoká škola dokáže okrem nových vedomostí a kontaktov ponúknuť aj množstvo iných príležitostí. Počas prednášky bude reč o tom, ako plnohodnotne využiť voľný čas, ktorý študent popri škole má. Aké sú výhody práce v neziskovom sektore či prečo skúsiť počas školy podnikanie? Mnoho študentov prichádza na univerzitu bez predstavy budúcnosti, no práve tá ho počas rokov dokáže vyprofilovať.
Prednášku organizuje: Mgr. Vladimíra Hladíková
HĽADAJTE PRÍBEHY V DÁTACH
Marek Šulík in/Strategy Director, VISIBILITY
Webová analytika nie je a nemala by byť o vypĺňaní tabuliek a vytváraní pekných grafov. Hľadať vzťahy medzi dátami, riešiť pomocou nich konkrétne problémy a robiť rozhodnutia založené na dátach a nie na pocitoch. Marek Vám v prednáške ukáže, ako toto môže vyzerať v praxi.
Prednášku organizujú: Mgr. Vladimíra Jurišová, PhD., Mgr. Marek Drimal
MÝTY O ACCOUNT MANAŽÉROCH A PREČO BY TO BEZ NÁS ZHORELO?
Petra Papajová in/Teamleader & Account manager, TRIAD Advertising
Prečo je „accountovanie“ super? Ako vyzerá taký bežný deň account manažéra? Aké predpoklady by mal spĺňať dobrý account? A ako by vyzeral život projektu bez accounta? Odpovede na tieto aj iné otázky vyrozpráva Peťa Papajová z TRIAD Advertising.
Prednášku organizuje: Mgr. Karin Kubíková
ONLINE MARKETING GURU
Michla Stín in/Co-Founder, Truniversity
Prečo je nevyhnutné vedieť základy online marketingu, koľko ľudí je na Slovensku online a čo vlastne na internete robia? Na prednáške sa dozviete aj to, čo všetko online marketing v podnikaní ponúka. Michal prezradí svoju cestu k úspechu a prevedie zákutiami online marketingu v praxi. Staňte sa online marketing guru aj vďaka Digitálnej Garáži.
Prednášku organizuje: Ing. Jana Šmotláková
AKO UROBIŤ PREZENTÁCIU, KTORÚ SI KAŽDÝ ZAPAMÄTÁ?
Martin Woska in/Chief&Creative Strategy Director TRIAD Advertising, prezident ADC
Martin má za sebou vyše 40 prezentácií na konferenciách a cez 300 prezentácií u klientov. Podelí sa s vami o svoje know-how, ako vytvoriť killer powepoint prezentáciu a ako ju odprezentovať tak, aby si vás ľudia zapamätali a aby ste dosiahli to, čo chcete. Prezradí tiež, ako bojovať s nervozitou a ako to robil on.
Prednášku organizuje: Bc. Daniela Skrúcaná
Streda
Streda 9.11.
AKO PREDÁVAŤ ZÁŽITOK V DOBE DIGITALIZÁCIE?
Juraj Uvíra in/Spolumajiteľ CK Victory Travel
Miroslava Ryšková in/Media Support
Na prednáške sa dozviete ako sa mení v čase technologických zmien marketingová komunikácia cestovky. Aký je dnešný cestovateľ? Prečo sú potrebné inovácie a kam smerujú aktuálne trendy v cestovnom ruchu?
Prednášku organizuje: Mgr. Diana Karaffová
NEBOJTE SA ROBIŤ CHYBY
Tina Minorová in/Ilustrátorka
Príbeh Tiny Minorovej o tom, ako si nájsť svoje miesto v kreatívnom priemysle a prečo je dobre, keď niečo pokazíte.
Prednášku organizuje: Mgr. Barbara Klimeková
AKO ŠUŠLAVÝ PES PORAZIL COCA-COLU?
Martin Rajec in/Social Media Specialist, Zaraguza
Case studies o najúspešnejšej kampani KOFOLY, ktorá zbiera jedno ocenenie za druhým.
Prednášku organizuje: Mgr. Barbara Klimeková
ŽIVOT KOPÍKA
Martin Krafčík in/Copywriter, MUW Saatchi&Saatchi, Telekom Unit
Na prednáške sa dozviete nielen ako vyzerá skutočný život “kopíka” vo veľkej reklamnej agentúre, ale budete mať možnosť vypracovať reálne zadanie a rozvinúť tak svoje kreatívne vlohy prostredníctvom hry s textom.
Prednášku organizuje: Mgr. Veronika Fašková
AKO SA ZAŠÍVAŤ NA FACEBOOKU A DOSTÁVAŤ ZA TO PENIAZE?
Katka Kollárociová in/Social Media Lead, TRIAD Advertising
Martin Luther in/Social Media Brand Manager, TRIAD Advertising
Myslíš si, že social media brand manažér celý deň len čumí na Facebook? Máš pravdu. „Socialisti“, nepoznaný a podceňovaný druh, však v sebe ukrývajú oveľa viac. Prečo je táto pozícia najlepším štartérom v reklamke a ako sa tam uchytíš aj ty? Dobehni, úderka Kollča a Luťo ti prezradia svoje tromfy.
Prednášku organizuje: Bc. Daniela Skrúcaná
14.00 – JAMA JC 24
LAJKY VERZUS LÓVE
Pavol Bartoš in/dizajnér, umelec, fakturant
Palko predstaví veľkolepú show o lajkoch a peniazoch, o šťastí a práci, o kreativite a faktúrach a o tom ako vplýva dizajn a umenie na životy ľudí. Dozviete sa odpovede aj na tieto otázky: Koľko si mám vypýtať za svoju prácu? Koľko sa mám venovať svojmu hobby a koľko práci? Sú dôležitejšie peniaze alebo šťastie z práce? Mám svoju prácu self-promovať alebo kvalita sa odpromuje sama? Mám byť hrdý na svoju prácu alebo stále nadmieru kritický? Ako funguje kreativita v práci? Dokáže umenie alebo dizajn meniť životy a svet?
Prednášku organizuje: Mgr. Martin Klementis, PhD.
SEMINÁR Z TRENDOLÓGIE 6
Joe Trendy in/komik, svetová celebrita, filantrop, mamonár, filantrop, motivátor, edukátor, jeden z najlepších ľudí na svete
Pokračovanie Seminárov z Trendológie 1, 2, 3, 4, 5. Joe Trendy a jeho fungovanie na sociálnych sieťach (instagram, snapchat, facebook, icq.). Profesor Trendy Vám poskytne motiváciu a edukáciu zdarma. Trendy sa pýta aj si odpovedá.
Prednášku organizuje: Mgr. Martin Klementis, PhD.
AKO VYSTAVAŤ V RÁDIU KVALITNÉ SPRAVODAJSTVO?
Oľga Džupinková in/moderátorka, Rádio Expres
Tomáš Škarba in/moderátor, Rádio Expres
Na prednáške sa študenti dozvedia ako funguje spravodajstvo v najpočúvanejšom komerčnom rádiu na Slovensku, ktorým je Rádio Expres. Okrem prednášky budeme aj pracovať – spracovávať správy, tlačové správy a od moderátorov dostanú študenti cenné odporúčania a usmernenia.
Prednášku organizuje: Mgr. Karin Kubíková
Štvrtok
Štvrtok 10.11.
PREČO MÉDIÁ O NIEČOM INFORMUJÚ A O NIEČOM NIE?
Marie Stracenská in/PR manažérka, SaS
Na prednáške sa dozviete informácie o pozadí médií, o výbere tém a o tom, ako zaujať médiá, keď o to stojíte. O tom, ako nájsť témy a spôsob, ktorým oslovíte verejnosť. O tom, že médiá sú dnes viac tovar ako vychovávateľ.
Prednášku organizuje: Mgr. Lucia Brezovská
AKO SA ROBÍ MARKETING VEĽKÝCH ZNAČIEK A ČO VŠETKO SA PRI TOM MÔŽE POKAZIŤ?
Josef Jalůvka/Brand Manager, Plzeňský Prazdroj a Pivovary Topvar
Marketing nás v praxi privádza do rôznych situácií, ktoré v teórii nie je možné popísať. Škola nás na tieto situácie nemôže pripraviť a my sa potom nestačíme čudovať. O čom sa v knihách nepíše a s čím všetkým sa marketér musí v práci vysporiadať?
Prednášku organizuje: Mgr. Marek Drimal
ČO ZNAMENÁ V ÚSPEŠNEJ SPOLOČNOSTI LIDL INTERNÁ A EXTERNÁ KOMUNIKÁCIA?
Tomáš Bezák in/Vedúci oddelenia komunikácie, LIDL
Študenti získajú pohľad na fungovanie komunikačného oddelenia Lidlu, ktoré zastrešuje okrem internej komunikácie aj PR, Social Media, CSR. Dozvedia sa informácie z prvej ruky o tom, ako funguje úspešná komunikácia v praxi.
Prednášku organizuje: Mgr. Henrieta Hubináková
PREMENA SÚČASNEJ REKLAMY
Pavol Minár in/Head of Strategy, Istropolitana Ogilvy, Zaraguza CZ, FMK UCM
Zmeny, ktoré v spoločnosti, ekonomike a technológiách nastali v poslednom období, zmenili aj reklamu. Ako? Aká je súčasná reklama? V čom je iná? O tom všetkom na prednáške.
Prednášku organizuje: Mgr. Pavol Minár
Súbory na stiahnutie: