Týždeň vedy a techniky sa snaží popularizovať vedu a techniku a povzbudiť študentov k bádaniu naprieč celým spektrom vedných disciplín. Na päťdňovom seriály prednášok od osobností z oblasti médií a marketingu je vítaný každý, kto si rád kladie nezodpovedané otázky a koho lákajú skúsenosti z praxe.
-
9.00 hod. – JAMA JC 13
TO VYMYSLÍME NESKÔR
Matúš Hliboký in / Melon Marketing , Maroš Hamorský in / TRIAD Advertising, Branislav Macko in / digita.sk , Marek Surovec in / Wiktor Leo Burnett, Roman Majerský in / Freelance, Marek Lenčucha in / Ponyhouse.
Na workshope si študenti budú môcť vyskúšať prácu copywritera na reálnom zadaní a získajú cenný feedback na svoje riešenia.
Workshop organizuje: Mgr. Vladimíra Jurišová, PhD. (FMK UCM)
9.20 hod. – Kino OKO
PAULUS VS. IHNAČÁK
Miroslav Verner / marketingový riaditeľ, LIDL
Prednáška sa zameria na projekt „Paulus vs. Ihnačák“ z komplexného pohľadu – od prvotnej myšlienky až po jej realizáciu a aktuálny stav.
Prednášku organizuje: Mgr. Peter Krajčovič (FMK UCM)
10.15 hod. – BM 338 (SKLADOVÁ)
PREČO PODNIKAŤ A AKO ZAČAŤ
Martin Okoličányi / konateľ, I.M.I. Auto
Prednáška bude odpoveďou na to, prečo podnikať, a zároveň návodom ako začať. Je určená pre všetkých, čo chcú premeniť svoje vízie na realitu.
Prednášku organizuje: Mgr. Iveta Máliková, PhD. (FMK UCM)
10.15 hod. – BM 239 (SKLADOVÁ)
NESŤAŽUJ SA, STÁŽUJ!
Rudolf Rus in / majiteľ a HR Conzultant, RCRT mnt, Barbora Kollárová in / HR Specialist, Slovak Telekom, Lenka Krajčíková / Resourcing Coordinator, TESCO stores, Andrea Boldišová / interná doktorandka, FMK UCM
V jednej ruke diplom, v druhej prázdne CV? Tento profil sa už nepredáva! Stážuj! Diskusia, v ktorej sa študenti dozvedia, aké programy pre študentov ponúkajú vybrané firmy na slovenskom trhu, ako taká stáž v CV-čku vyzerá a ako ju správne predať. Tiež si budú môcť na vlastné oči pozrieť ako taký študent, ktorý absolvoval stáž vyzerá.
Diskusiu organizuje: Mgr. Zuzana Danechová (FMK UCM)
11.00 hod. – JAMA JC 24
ONLINE MARKETING V MEDZINÁRODNÝCH VODÁCH
Martin Kováč in / Global Online Marketing Manager, ESET
Martin Kováč je jeden z najvplyvnejších ľudí slovenského online marketingu. Osem rokov pôsobil v spoločnosti ETARGET ako country manager pre Slovenskú republiku. Okrem toho bol podpredsedom IAB Slovakia a spolupredseda SEMPO europe. Spoločnosť ESET je najväčšou a najúspešnejšou slovenskou firmou v oblasti IT. V súčasnosti má svoje zastúpenie vo viac ako 180 krajinách celého sveta. Martin príde porozprávať o tom, ako sa riadi tím v takejto velkej korporácii, aké nástroje používajú a aké sú trendy do najbližších mesiacov.
Prednášku organizuje: Mgr. Pavol Kyselica (FMK UCM)
12.00 hod. – JAMA JC 24
UHÁDNEŠ 10+1 DIZAJNOVÝCH HÁDANOK?
Tomáš Janek in / Digital Designer, Azet.sk
Počas workshopu najlepší hádač vyhrá darček, takže už len kvôli tomu sa oplatí prísť. Inak bude reč o využití psychológie v dizajne. Študenti sa dozvedia na konkrétnych príkladoch z praxe, ako sa správajú ľudia na internete, čo pri tom cítia, nad čím rozmýšľajú a aké rozhodnutia robia. Ukážeme si aj rozdiel medzi hipsterským a profesionálnym dizajnom.
Prednášku organizuje: Mgr. Pavol Kyselica (FMK UCM)
12.00 hod. – BM 239 (SKLADOVÁ)
MILIÓNY ADRESÁTOV, VŽDY ORIGINÁLNA ZÁSIELKA
Jozef Štalmášek in / vedúci manažér divízie doručovania, Cromwell
V rámci prednášky bude predstavená spoločnosť Cromwell a.s., ktorá sa zameriava na poskytovanie komplexných printových, doručovateľských a direct marketingových služieb. Prednáška poskytne študentom praktický pohľad na spôsob, proces a výhody realizovania cieleného personalizovaného marketingu.
Prednášku organizuje: Mgr. Petra Grešková (FMK UCM)
13.00 hod. – JAMA JC 21
NÁPAD S POTENCIÁLOM ÚSPECHU
Dáša Mužíková in / FMK UCM, SW BA 3, Veronika Podmaková in / SW BA 4, Zuzana Tvarošková / SW BA 4.
Prvých 6 – 8 sekúnd predstavenia myšlienky predstavuje kľúčovú časť, kedy možno publikum zaujať. Ak rečník poslucháčov nezaujme niečím výnimočným v tejto časti, nikto už nebude počúvať tú nasledujúcu. Dobrou príležitosťou, kde si svoj elevator pitch vyskúšať pred väčším publikom, je StartupWeekend, ktorý sa v Bratislave tento rok uskutoční už štvrtýkrát. Viac informácií o samotnom evente sa dozviete na prednáške.
Prednášku organizuje: Mgr. Dáša Mužíková (FMK UCM)13.00 hod. – JAMA JC 13
AKO „PREDAŤ“ BASKETBALOVÝCH ŠAMPIÓNOV
Michal Ondruš / generálny manažér, BK Inter Incheba Bratislava, Adam Solga / PR manažér, BK Inter Incheba Bratislava
V prednáške sa hostia zamerajú na témy ako význam jasne formulovaných cieľov a vízie v športovom marketingu, komunikácia s potenciálnymi partnermi a sponzormi, vytváranie prostredia a podmienok pre sebarealizáciu profesionálnych športovcov ako predpoklad úspechu, komunikácia s fanúšikmi, budovanie vzťahov s médiami, získavanie priestoru v médiách, krízová komunikácia.
Prednášku organizuje: Mgr. Stanislav Findra (FMK UCM)
-
9.00 hod. – JAMA JC 13
MEDIÁLNY TRH V PRAXI
Roman Lipták in / špecialista digitálnej reklamy, MEC
Prednáška priblíži fungovanie na mediálnom trhu, spoluprácu mediálnej agentúry so zadávateľmi, médiami a reklamnými agentúrami. Prinesie študentom praktický pohľad na možnosti ich budúceho uplatnenia a pomoc pri výbere profesného rastu.
Prednášku organizuje: Mgr. Vladimíra Jurišová, PhD. (FMK UCM)
10.15 hod. – JAMA JC 13
NOVÉ A SEXY UX
Július Škopp in / UX dizajnér, Sygic
Július Škopp vyštudoval architektúru, pracoval ako grafik a web dizajnér a teraz sa zaoberá tým, ako správne smerovať používateľov v činnostiach, ktoré vykonávajú v digitálnych produktoch. Je UX dizajnérom vo firme Sygic. Popri tom vypomáha na rôznych projektoch, napríklad pre štátnu správu (eGov, Národná evidencia vozidiel) a píše asi najčítanejší (asi jediný) UX blog na Slovensku: UXthis! Jeho prednáška prinesie krátky úvod do dizajnu digitálnych produktov orientovaných na ľudí. Kto to tí UX dizajnéri vlastne sú a prečo “skáču” do marketérov, copywriterov, produktových manažérov, webdizajnérov? V skutočnosti mudrujú úplne do všetkého, čoho sa môže človek chytiť. Zmena UX práce na profit a dôvod, prečo je to všetko nové a sexy.
Prednášku organizuje: Mgr. Jakub Ptačin (FMK UCM)
11.00 hod. – Kino OKO
PROSMÁT SE K CHYTROSTI
Petr Kopecký / dramaturg, Česká televízia
Petr Kopecký pracuje v Českej televízii od roku 1989. Päť rokov strávil v zahraničí ako spravodajca na Slovensku, v Rakúsku a Maďarsku. Potom, ako Česká televízia spustila svoj vlastný kanál pre deti, Déčko, stal sa dramaturgom Zpráviček – denného spravodajstva pre deti. Na prednáške sa študenti dozvedia, ako vytvoriť v mediálnom prostredí bezpečný prístav pre deti tak, aby sa pri pozeraní televízie nielen zabavili, ale aj niečo naučili. Predstaví študentom fungovanie detského kanála Déčko a priblíži tvorbu denného spravodajstva pre najmenších divákov.
Prednášku organizuje: Katedra mediálnej výchovy (FMK UCM)
13.00 hod. – Audio štúdio 231 (Skladová)
ZOPÁR VECÍ, KTORÉ STE MOŽNO O FILMOVEJ HUDBE NETUŠILI
Tomáš Farkaš / FMK UCM
Filmová hudba bola v rámci filmovej teórie vždy tak trochu prehliadaná. Často čítate najvšemožnejšie interpretácie vizuálnej a naratívnej stránky, hereckých výkonov a efektov – ale tá auditívna časť, tá časť filmu, ktorá na vás niekedy pôsobí na podvedomej úrovni niekoľkonásobne viac – o tej sa dozviete maximálne to, že „zvuková stránka filmu bola na vysokej úrovni“. V rámci tejto prednášky sa študenti budú môcť dozvedieť odpovede na otázky, akými sú: Prečo vlastne hudba vo filmoch existuje? Aké má v skutočnosti funkcie? Akým spôsobom ju môžeme vnímať? A čo to ten Adorno vlastne myslel, keď vravel, že nemý film vyvoláva v divákoch hrôzu, ktorú práve hudba dokáže odohnať?
14.30 hod. – AM 3 (Skladová)
REKLAMNÁ FOTOGRAFIA NADREALITY
Andrea Boldišová / FMK UCM
Kreatívny workshop umožní študentom dozvedieť sa o netradičnej forme postprodukcie vo fotografii a následne ju aplikovať do vlastných prác. Ide o techniku vyšívania, ktorou sa zúčastnení budú snažiť originálnym spôsobom reagovať na stanovenú tému. Workshop poskytne voľný priestor pre podporenie imaginácie, sebavyjadrenia a nový – inšpiratívny pohľad na možnosti reklamnej fotografie. Študenti si prinesú vlastné farebné alebo čiernobiele fotografie vo formáte A3.
14.50 hod. – JAMA JA 23
AKO KOMUNIKOVAŤ NENÁSILNE
Peter Kukliš / konzultant, Life at Work in
Nenásilná komunikácia je dynamická komunikačná metóda Marshalla Rosenberga, ktorá dáva možnosť na to, aby sa možné konflikty zmenili na mieruplný rozhovor. Peter Kukliš predstaví túto metódu aj prostredníctvom konkrétnych ukážok.
Prednášku organizujú: Mgr. Veronika Pizano, PhD., PhDr. Katarína Ďurková, PhD. (FMK UCM) -
9.30 hod. – JAMA Jedáleň
VÝZNAM DODRŽIAVANIA DIPLOMATICKÉHO PROTOKOLU – ÚLOHA DIPLOMACIE V 21. STOROČÍ
Mikuláš Dzurinda / poslanec NR SR
Prednáška študentom poskytne praktické skúsenosti z integračného (OECD, EU, NATO) a reformného procesu SR do EÚ, význam diplomacie, ale predovšetkým, pred akými výzvami stojí diplomacia v 21. storočí či význam činnosti EEAS (Európska zahraničná služba pre vonkajšiu činnosť.
Prednášku organizuje: PhDr. Mária Mešťánková (FMK UCM)
12.00 hod. – JAMA JC 13
AKO VZNIKAJÚ REKLAMNÉ KAMPANE
Martin Woska in / Strategy Director, TRIAD Advertising
Martin Woska pôsobí v online marketingu už viac ako 6 rokov. V súčasnosti pracuje v reklamnej agentúre TRIAD, kde vedie online sekciu. Pod jeho vedením vznikajú online kampane pre klientov ako Veľkopopovický Kozel, Pilsner Urquell, Konica Minolta, ZUNO Bank, Genertel a mnohé ďalšie. Prednáška bude zameraná na konkrétne skúsenosti s prácou v reklamnej agentúre a na popis toho, čo sa deje v agentúre od zadania až po skončenie reklamnej kampane.
Prednášku organizujú: doc. Ing. Renata Nováková, PhD., Mgr. Vladimír Ovsenák (FMK UCM)
13.00 hod. – JAMA Jedáleň
VZDELÁVANIE ZAMESTNANCOV INAK ALEBO „DVOJITÁ VÝSLEDOVKA/DUAL BOTTOM LINE“
Andrea Schovancová / HR manažér, GGB Slovakia
Prednáška bude o nových prístupoch k rozvoju a vzdelávaniu zamestnancov, čo strategicky znamená budovanie firmy s „dvojitou výsledovkou“, to znamená budovanie takej firmy, v ktorej je stav znalostného kapitálu tvoreného personálom rovnako dôležitý ako hospodársky výsledok. V prednáške odznejú konkrétne skúsenosti, výhody a aj čiastočné výsledky dosiahnuté týmto prístupom vo firme amerického investora pôsobiacej na Slovensku.
Prednášku organizuje: PhDr. Bernardína Borsíková, PhD. (FMK UCM)
13.00 hod. – Kino OKO
AKO TO BEŽÍ V REÁLNYCH REDAKCIÁCH – RADOSTI A STAROSTI PRÁCE NOVINÁRA
Jozef Kotris / športový redaktor, Zoznam.sk
Ako to chodí v redakciách v skutočnosti, kedy sa dodržiava etický kódex, kto vlastne dotuje stratové printy, naozaj sú médiá slobodné? Čo zaujíma Slovákov a ako ich upútať? Všetko, čo by vás mohlo ako budúcich žurnalistov zaujímať, sa dozviete z úst mladého nadšeného novinára, ktorý počas svojej takmer 9-ročnej praxe aspoň nakukol do siedmich redakcií (špecifiká redakcií Pravda, SME, SITA, Hospodárske noviny, Plus Jeden deň a Zoznam) a jednej PR agentúry.
Prednášku organizuje: Mgr. Ľubica Burianová (FMK UCM)
14.00 hod. – JAMA JC 23
ČO ROBÍ TECHNOLOGICKÝ EVANGELISTA V OBLASTI DIGITÁLNEJ REKLAMY
Michal Dúžek in / Flash Creative Developer, Zaraguza Digital
Čo sa naozaj oplatí v živote naučiť a čo nie? Na ktorých zručnostiach sa dá efektívne zarábať? O akých ľudí sa reklamky trhajú? A akých je tam plný office? Aj o tom Vám porozpráva Michal Dúžek.
Prednášku organizuje: Mgr. Martin Klementis, PhD. (FMK UCM)
-
11.10 hod. – Kino OKO
VEREJNOPRÁVNA MISIA A HODNOTY VEREJNOPRÁVNOSTI
Václav Mika / generálny riaditeľ, RTVS
Prednáška poskytne odpoveď na otázku aké je moderné verejnoprávne médium, predstaví napĺňanie verejnoprávnej misie zo strany RTVS, priblíží aké bolo doterajšie pôsobenie Václava Miku vo funkcii generálneho riaditeľa RTVS.
Prednášku organizuje: Mgr. Peter Krajčovič (FMK UCM)
12.00 hod. – JAMA JC 13
INBOUND – BUDÚCNOSŤ ÚSPEŠNÉHO MARKETINGU
Lucia Kasanická in / Head of Marketing Department & Head of Lead Generation Department, Allan Lloyds
Prednáška bude zameraná na poukázanie najmarkantnejších prístupov v inbound a outbound marketingových stratégiách, posun v myslení ľudí na oba prístupy, potrebu vypracovania vhodnej kontentovej stratégie a efektívne využívanie pomocných kanálov (SEO, Social Media Marketing) na distribúciu pripraveného kontentu.
Prednášku organizujú: Mgr. Silvia Klinčeková, prof. Ing. Jarmila Šalgovičová, CSc. (FMK UCM)
13.00 hod. – JAMA JA 12
ROZHLASOVÁ KAMPAŇ V PRAXI
Lenka Matúsová / Matus Company
Na prednáške sa študenti oboznámia s tvorbou rozhlasovej reklamy od A do Z. Súčasťou budú praktické ukážky konkrétnych postupov výroby reklamného spotu v rádiu.
Prednášku organizuje: PhDr. Viera Kačinová, PhD. (FMK UCM)
13.15 hod. – JAMA JC 13
TERMINOLÓGIA A POŽIADAVKY NA SLUŽBY TLAČOVÝCH MÉDIÍ V ZMYSLE EURÓPSKYCH NORIEM
Jarmila Šalgovičová / FMK UCM
Cieľom prednášky bude objasniť význam európskych noriem pre masmediálnu komunikáciu v oblasti zjednotenia terminológie a pre optimalizáciu služieb v rámci prieskumu médií v oblasti tlače. Podať prehľad o požiadavkách na spoluprácu zákazníkov s poskytovateľmi výskumných služieb, ako aj o postupoch kontroly kvality údajov, prezentácii výsledkov zákazníkom, o práve na súkromie anketárov a zákazníkov. Definovať pojem ľudstvo a jeho vzorka, uviesť postupy a prehľady merania publika, prehľady profilov médií, výpočet pravdepodobnosti prečítania a stanoviť princípy manažérstva prác v teréne.
14.50 hod. – Kino OKO
ÚČTOVNÝ AUDIT A DAŇOVÉ PORADENSTVO V PRAXI
Ružena Straková / audítorka a daňová poradkyňa, EKOPRAKTIK, TAX – AUDIT Slovensko
Nevyznáš sa v oblasti účtovníctva a ekonomického auditu? Nebaví ťa iba samá teória a chceš sa radšej dozvedieť zaujímavejšie informácie z praxe? V tom prípade je táto prednáška pre teba. Bude ju viesť certifikovaná audítorka, daňová poradkyňa, účtovníčka – Ružena Straková.
Prednášku organizujú: Mgr. Lucia Szkuráková, doc. Ing. Jaroslav Bednárik, PhD. (FMK UCM)