univerzitný docent, šéfredaktor Acta Ludologica
Docent Zdenko Mago vyštudoval marketingovú komunikáciu na FF UKF v Nitre, kde v roku 2015 úspešne obhájil svoju dizertačnú prácu a získal titul PhD. Na Katedre digitálnych hier FMK UCM v Trnave pôsobí od roku 2015, od roku 2021 na funkčnom mieste docenta. V roku 2024 úspešne absolvoval habilitačné konanie na FF UKF v Nitre a bol mu udelený vedecko-pedagogický titul docent.
Vo svojej vedeckej činnosti sa primárne zaoberá hernými štúdiami a ich prepojením na marketingovú komunikáciu. Predovšetkým sa profiluje v oblasti advergamingu, v rámci ktorej okrem iných publikoval vedeckú monografiu World of Advergaming: Digitálne hry ako nástroje reklamy a skriptá Dizajn reklamnej hry (nielen) pre nezávislých vývojárov. Tomuto diskurzu sa venuje aj v kontexte širšej vizuálnej a audiovizuálnej pop-kultúry, implementovania kreativity v digitálnohernom sektore a skúma špecifické súčasti digitálnych hier, ako napríklad Easter eggs a achievementy. Je autorom vysokoškolských učebníc Úvod do štúdia digitálnych hier I. a Marketing digitálnych hier.
V súčasnosti pôsobí ako šéfredaktor vedeckého časopisu Acta Ludologica, zameraného na komplexný diskurz hier a digitálnych hier.
Oblasti záujmu: herný marketing, game-based marketing, advergaming, gamifikácia, digitálne hry, herné štúdiá, vizuálna a audiovizuálna pop-kultúra (film, televízia, komiks).
Publikácie
V1 (AAB) Vedecké monografie vydané v domácich vydavateľstvách
Mago, Z. (2016). World of advergaming : Digitálne hry ako nástroje reklamy. Univerzita sv. Cyrila a Metoda.
V2 (ABA) Štúdie charakteru vedeckej monografie v časopisoch a zborníkoch vydané v zahraničných vydavateľstvách
Mago, Z. (2017). Virtuální herní a sociální světy. In J. Světlík (Ed.): Reklama : teorie, koncepce, modely (s. 312-353). WSIZ.
P1 (ACB) Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstvách
Mago, Z. (2022). Marketing digitálnych hier. Univerzita sv. Cyrila a Metoda.
Mago, Z. (2020). Úvod do štúdia digitálnych hier I. Univerzita sv. Cyrila a Metoda.
P1 (BCI) Skriptá a učebné texty
Mago, Z., & Lehocký, F. (2019). Dizajn reklamnej hry (nielen) pre nezávislých vývojárov. Univerzita sv. Cyrila a Metoda.
V3 (ADM) Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS
Mago, Z., Wojciechowski, Łukasz P., Balážiková, M., & Shelton, A. J. (2023). Learning by playing. A case study of the education in photography by digital games. Journal of Education Culture and Society, 14(1), 465–479. https://doi.org/10.15503/jecs2023.1.465.479
V3 (ADN) Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS
Katarína, K., Mago, Z., & Lenghart, P. (2022). Perception of the higher education in digital games by Slovak high school students. Media Literacy and Academic Research, 5(2), 95-109.
Mago, Z. (2020). Fake-vertising and Mobile Games: Case Study of 'Pull the Pin' Ads. Communication Today, 11(2), 132-147.
Predmety
Projekty
Členstvá
Pobyty
Oznamy
- Zrušenie konzultačných hodín – Dr. Mago (28.11.) 26. 11. 2019
- Zrušenie konzultačných hodín – Dr. Mago (12.4.) 10. 4. 2018
- Zrušenie konzulačných hodín – Dr. Mago (7.11.) 5. 11. 2017