odborný asistent
Doktor Miroslav Macák pôsobí na Fakulte masmediálnej komunikácie od roku 2020. Titul bakalár aj magister obdržal na FMK UCM v Trnave v programe teória digitálnych hier.
V rámci vedeckého bádania sa zaoberá priemyslom digitálnych hier. Primárnym objektom záujmu je japonská herná produkcia. V rámci vedeckého bádania sa venuje mainstreamovej produkcii digitálnych hier, nezávislej a nízkorozpočtovej digitálno-hernej tvorbe, hernej histórii, príbehom v digitálnych hrách a hernej žánrológii a špecifickým trendom v rámci hernej produkcie.
Oblasti záujmu: digitálne hry, japonská mediálna produkcia (hry, anime, manga), digitálno-herný priemysel, nezávislá herná produkcia, mainstreamová herná produkcia, nízkorozpočtová herná produkcia, herná história, rolové hry, zberateľské kartové hry (TCG), novodobé trendy v tvorbe digitálnych hier.
Publikácie
Macák, M., Šašalová, V. (2022). Digital games, collectors and (artificial) scarcity: the digital future might be a bit physical after all. Communication Today, 13(2), 4-23.
Radošinská, J., Točená, Z., Macák, M. (2022). Synergia odvetví globalizovaného mediálneho priemyslu. Wolters Kluwer.
Macák, M. (2020). How Pokémon Go deals with COVID-19: the lockdown conundrum. In Kvetanová, Z., Bezáková, Z., Madleňák, A. (eds.): Marketing identity COVID-2.0 : conference proceedings from the annual international scientific conference (s. 374-384). Univerzita sv. Cyrila a Metoda.
Predmety