denná doktorandka
Magisterka Bianka Francistyová pôsobí na Fakulte masmediálnej komunikácie od roku 2017. Absolvovala tu bakalársky (2017 – 2020) aj magisterský (2020 – 2022) stupeň štúdia. Od roku 2022 je súčasťou našej fakulty ako denná doktorandka a pôsobí na Katedre masmediálnej komunikácie.
Vo svojej diplomovej práci sa venovala popularizácii kórejských seriálov. Výskum kórejskej mediálnej produkcie patrí k jej vedeckému zameraniu, keďže magisterka je jednou z prvých slovenských vedeckých výskumníkov, ktorí sa danej problematike venujú. V dizertačnej práci sa špecificky venuje vývojovým tendenciám kórejskej mediálnej produkcie.
Počas štúdia bola súčasťou študentského Rádia Aetter, kde pracovala na pozícii moderátorky. V súčasnosti je členkou redakcie vedecko-umeleckého časopisu European Journal of Media, Art & Photography. Zároveň je súčasťou riešiteľského tímu výskumného projektu podporeného Agentúrou na podporu výskumu a vývoja (APVV) s názvom „Hypermoderná mediálna kultúra – Filmová a televízna tvorba ako zrkadlo sociálno-kultúrnych fenoménov 21. storočia“.
Mimo Fakulty masmediálnej komunikácie bola magisterka súčasťou programu Kórejskej ambasády na Slovensku s názvom Kórea slovenskými očami. Úlohou programu je informovať slovenských občanov o zaujímavých aspektoch juhokórejskej kultúry.
Oblasti záujmu: mediálna kultúra, kórejská mediálna produkcia, hallyu, filmová a televízna tvorba, populárna kultúra, globalizácia mediálneho priemyslu.
Publikácie
Francistyová, B. (2023). Inovácia či opakovanie? Problém kreativity v kórejských drámach. Culturologica Slovaca, 8(1), 103-110.
Francistyová, B. (2023). Príchod hallyu 5.0? Globálny potenciál kórejskej mediálnej produkcie. In B. Francistyová, & L. Furtáková (Eds.), Quo Vadis 2023: <Generated by AI> (s. 125-134). FMK UCM.
Francistyová, B. (2023). Netflix a hudobný priemysel ako akcelerátory záujmu o štúdium hallyu na Slovensku. Analýza a výskum v marketingovej komunikácii, 10(1), 21-27.
Francistyová, B., & Višňovský, J. (2022). Neo-acceptance of hallyu as a result of changes in the film industry: K-pop in Europe and on Slovak radio. In M. Prostináková Hossová, M. Graca, & M. Solík (Eds.), Marketing identity: Metaverse is the new universe (s. 38-48). FMK UCM.
Predmety
Projekty
Ocenenia