Za posledné roky si chatovacie boxy získali veľa priaznivcov. Vďaka priaznivej cene a jednoduchej implementácii ich môžme vidieť bežne na všetkých typoch web stránok. Sú však tieto služby naozaj prínosné?
Základné informácie
Cieľ výskumu
Hlavným cieľom projektu je zosumarizovať poznatky o využívaní live-chatov.
Čiastkové ciele:
- Zhodnotiť ich reálny dopad na konverziu návštevníka
- Zhodnotiť pre aký typ web stránok sa hodia najviac
- Zistiť efektívne nastavenia chatovacích boxov po funkčnej aj dizajnovej stránke
- Zistiť, kvôli čomu ľudia najčastejšie začínajú chatovať
- Analyzovať faktory ich efektivity
- Identifikovať top dni a top časy
- Zistiť personálnu náročnosť prevádzky chatovacieho boxu
Výstupy
Hlavným výstupom bude publikácia komplexne pokrývajúca problematiku využívania chatovacích boxov na webe. Vedľajšími výstupmi budú články vo vedeckých časopisoch a vystúpenia na konferenciách.
Vedúci projektu
Na FMK UCM pôsobí ako odborný asistent. Venuje sa problematike nových médií, v súčasnosti najmä (ale nielen) sociálnym médiám a social media marketingu. V rokoch 2009 – 2011 skúmal aktivitu slovenských firiem na Twitteri. Na základe toho vytvoril Mapu slovenských firiem na Twitteri a napísal knihu Marketing na Twitteri.
Harmonogram
Harmonogram projektu
1. Analýza používateľských dát
Analýza štatistík používanosti: Kedy ľudia najčastejšie chatujú (deň, čas), aký typ web stránok aktívne pracuje s chatom a aký typ stránok – naopak – nevyužíva aktivovanú službu, apod.
2. Dotazníkový prieskum klientov (04 – 05/2015)
Dotazník zameraný na zistenie ako sú klienti spokojní s chatom
3. Dotazníkový prieskum návštevníkov (05 – 07/2015)
Dotazník zameraný na zistenie spokojnosti návštevníkov s touto formou podpory
Dotazník zameraný na a na zistenie toho, čo ľudí od takejto komunikácie odrádza
4. Porovnanie výsledkov a hľadanie možných korelácií (08 – 09/2015)
5. Riešenie prípadových študií (08 – 09/2015)
Hĺbkové rozhovory s vybranými klientmi. Ich skúsenosti so službou, miera spokojnosti, ostrehy a podnety vylepšenie
6. Obsahová analýza rozhovorov (08/2015 – 2/2016)
Zisťovanie aký typ otázok ľudia najčastejšie kladú (len rámcovo – napr.: poštové, vlastnosti produktov, príslušenstvo, zľavy…)
7. Zhrnutie výsledkov a príprava publikácie (11/2015 – 2/2016)