Študentky marketingovej komunikácie FMK sú vo finále súťaže Henkel Innovation Challenge

Daniela Martonová a Barbora Baránková pocestujú v marci do Nemecka, kde sa pokúsia zabojovať o celkové prvenstvo a výhru – cestu okolo sveta. 

Cieľom súťaže bolo tento rok navrhnúť produkt alebo technológiu založenú na myšlienke trvalej udržateľnosti. Novinka by pritom mala zodpovedať požiadavkám spotrebiteľov v roku 2050. V národnom kole sa 19. februára stretlo šesť súťažných dvojíc, ktoré so svojimi inováciami bojovali o postup do medzinárodného finále. Vychádzali z pravdepodobných zmien životného prostredia aj mentality ľudstva v roku 2050. 

Študenti podľa poroty zloženej zo zástupcov troch oblastí podnikania spoločnosti Henkel Lepidlá Technológie, Beauty Care a Pracie a čistiace prostriedky odprezentovali originálne projekty. Sprej namiesto sprchovania sa, druhá koža chrániaca telo od nepriaznivých vonkajších vplyvov, technológia rozkladajúca plasty či senzor monitorujúci dostatok obsahu produktov dennej spotreby.

V medzinárodnom finále v Nemecku koncom marca toho roku sa o prvenstvo budú usilovať dve naše študentky – Barbora Baránková a Daniela Martonová s inováciou nazvanou „Senzor“: „Úlohou tejto technológie je snímanie hladiny obsahu produktov dennej spotreby – šampónov, sprchovacích gélov, pracích práškov či aviváže. Ak ich obsah klesne pod 30 %, senzor vyšle správu na zákazníkov smartphone prostredníctvom aplikácie. Zákazník si tak jednoducho v predstihu cez telefón môže objednať náhradnú náplň. V roku 2050 sa tak nemusí stať, že v sprche siahneme po prázdnom sprchovacom géle,“ vysvetľujú víťazky. Ich šance na úspech vidí ich mentorka reálne: „Dievčatá spolu s produktom prezentovali vyváženú marketingovú stratégiu, ktorá vychádzala z definovaných základných potrieb spotrebiteľa roku 2050. Navyše brali do úvahy spotrebiteľské high-tech správanie. Kvalitné prezentačné schopnosti, zaujímavé spracovanie, tímová práca a schopnosť argumentácie na kladené otázky sú ich silným tromfom v rukáve,” hovorí Eva Kolláriková z divízie Pracie a čistiace prostriedky Henkel Slovensko, ktorá víťazky počas prípravy na národné kolo odborne viedla.

Informáciu o siedmom ročníku súťaže Henkel Innovation Challenge našli študentky na internete. Vyplnili jednoduchý formulár na stránke www.henkelchallenge.com a už boli v hre o slovenské prvenstvo. „Spontánne sme sa rozhodli prihlásiť a potvrdilo sa nám, že práve takéto rozhodnutia sú tie najlepšie,“ tešia sa z úspechu víťazky Daniela Martonová a Barbora Baránková.

Tri víťazné tímy medzinárodného finále sa stretnú s Kasperem Rorstedom, predsedom predstavenstva spoločnosti Henkel, ktorý im zároveň odovzdá ceny: cestu okolo sveta v hodnote 10 000 eur pre víťaza a cestovné poukážky v hodnote 4 000 a 2 000 eur pre dvojice na druhom a treťom mieste.

Novinkou siedmeho ročníka súťaže bolo, že spoločnosť Henkel poskytla každému zaregistrovanému účastníkovi prístup na špeciálny e-learningový program s kurzami z oblastí, ako sú napríklad marketingové stratégie alebo počítačové zručnosti. Slogan „Vytvor. Uč sa. Rozvíjaj.“ úplne vystihuje myšlienku tohtoročnej „Henkel Innovation Challenge“. Študenti vytvorili inovatívnu myšlienku, mentor ich veľa nového naučil a vďaka súťaži rozvíjali svoje zručnosti.

Spoločnosť Henkel zostáva v kontakte s mnohými účastníkmi aj po ukončení súťaže. Svedčí o tom aj fakt, že mnohí z talentovaných študentov minulých ročníkov sa vo firme nakoniec aj zamestnali. Viac informácií o „Henkel Innovation Challenge“ je zverejnených na stránke www.henkelchallenge.com alebo na Facebooku s viac ako 65 000 fanúšikmi. Videá z predchádzajúcich ročníkov nájdete na Youtube.

Zdroj: tlačová správa