univerzitná profesorka
Univerzitná profesorka doc. L. Spálová, PhD., ukončila doktorandské štúdium na Trnavskej univerzite v Trnave v odbore psychológia, habilitačné a inauguračné konanie na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre v odbore mediálne a komunikačné štúdiá. Viac ako 20 rokov pôsobí v akademickom prostredí so silnou afinitou k marketingovej a mediálnej praxi (2002 – 2022 FF UKF v Nitre ako spolugarantka prvého slovenského magisterského študijného programu digitálna marketingová komunikácia), od 2023 na Fakulte masmediálnej komunikácie UCM v Trnave ako zodpovedná osoba/garantka študijného programu teória digitálnych hier. Vyučuje predmety so zameraním na psychologické aspekty digitálnej komunikácie a metodológiu mediálnych a komunikačných štúdií.
V centre jej profesijného záujmu stojí holistický model tzv. brandingu, kreatívne formy digitálnej marketingovej komunikácie, participácia spotrebiteľov/prozumerov a sociálny aktivizmus značiek. Má dlhoročné skúsenosti s inováciami vo vzdelávaní študentov v aspekte požiadaviek kreatívneho priemyslu, je zakladateľkou významných kreatívnych študentských súťaží (napr. Inkubátor multimediálnej digitálnej tvorby), pri vedení kreatívnej tvorby študentov využíva koncepty biznis koučingu (certifikovaný kouč ICF) a metódy tzv. Design thinking.
Vo výskumnom zameraní zohľadňuje transdisciplinárny charakter ukotvený v sociálnych vedách (kritickej sociálnej psychológii – psychosémantické metódy, strojová analýza textu) a mediálnych a komunikačných štúdiách (digitálny marketing – neuromarketingové metódy). Nosnú tému výskumu tvorí strategická sociálne zodpovedná marketingová komunikácia a efektivita persuazívnych techník v digitálnej komunikácii. Má bohaté skúsenosti s vedením vedeckých tímov (viedla 5 vedeckých tímov, podieľala sa na riešení 20 vedeckých projektov), publikovala viac ako 90 vedeckých štúdií (USA, Francúzsko, Nemecko, Poľsko, Veľká Británia a iné), absolvovala 18 vedeckých a prednáškových medzinárodných pobytov, prednášala na Boston University a Roger Williams University v USA, na University of Bergen v Nórsku, na the St. Pölten University of Applied Sciences v Rakúsku a i. Je členkou expertných pracovných skupín: hodnotiteľka Slovenskej akreditačnej agentúry, hodnotiteľka národných vedeckých agentúr Kega, VEGA, APVV, členka Ministerstva vnútra SR v oblasti hybridných hrozieb (dezinformácie a hoaxy).
Oblasti záujmu: narácia a archetypy, influencer marketing, digitálna participácia recipientov, insight, tone of voice značky, neuromarketing, spotrebiteľské správanie, dezinformácie a hoaxy, politický marketing.
Publikácie
SPÁLOVÁ Lucia et al.:Media – Migration – Politics Discursive Strategies in the Current Czech and Slovak Context. Studies in Communication and Politics. Frankfurt am Main: Peter Lang Verlag, 2022 279 Vydavateľstvo zo zoznamu vybraných zahraničných vydavateľstiev vedeckej literatúry
SPÁLOVÁ Lucia et al.: Attitudes Towards Different Influencer Categories - Exploration of Generation Z. In Communication Today, 2021, Vol. 12, No. 1. ISSN 1338-130. Web of Science alebo SCOPUS
SPÁLOVÁ, LUCIA a Iveta Balážiová. Terminological and historical background of guerilla marketing as a marketing communication strategy. DOI 10.2478/sc-2020-0009 Social Communication. Vol. 6, no. 1 (2020), p. 81-92. ISSN 2299-5382. ERIH PLUS
SPÁLOVÁ, LUCIA a Oľga Púchovská. Research Report of Project VEGA 1/0192/18 Formation of Attitudes of Generation Y in the V4 Geographic Area to the Issue of Migrants Through Digital Communication on Social Networks. In Media Literacy and Academic Research. Vol. 2, no. 1 (2019), p. 114-119. ISSN 2585- Web of Science alebo SCOPUS
Szaboová, Veronika a LUCIA SPÁLOVÁ. Migration as an insight in the creative marketing campaigns. 2019. In: Economic and Social Development (Book of Proceedings) : 43rd International Scientific Conference on Economic and Social Development – "Rethinking Management in the Digital Era: Challenges from Industry 4.0 to Retail Management", Aveiro, 15-16 July 2019. - Varazdin : Development and Entrepreneurship Agency, 2019. - ISSN 1849-7535, P. 219-229. Web of Science.
SPÁLOVÁ, LUCIA a Peter Szabo. Migration Policy in the European Union - Methodological Modification of Psychosemantic Methods. In: International Conference on European Integration 2018: proceedings from 4 th International Scientific Conference ICEI 2018, Ostrava, 17th - 18th May, 2018. Ostrava: VŠB, 2018, P. 1334-1342. ISBN 978-80-248-4169-4. Web of Science,
SPÁLOVÁ, LUCIA, Zuzana Bačíková. Celebrities in social advertisement: Psychosemantic perspective. In: Economic and Social Development: Book of Proceedings from 20th International Scientific Conference on Economic and Social Development, Prague, 27-28 April 2017. Varazdin: Varazdin Development and Enterpreneurship Agency, 2017, CD-ROM, p. 392-401. Web of Science.
Peter Szabo, Peter Mikuláš, Lucia Spálová : Comparative Media Discourse Analysis of a Selected Political Event in Slovakia, 2013. In. Studies in Communication and Politics : Political Communication in the Era of New Technologies. - Frankfurt am Main : Peter Lang Verlag, 2013. - ISSN 2197-1684, No. 1 (2013), s. 261-279 Vydavateľstvo zo zoznamu vybraných zahraničných vydavateľstiev vedeckej literatúry
Predmety
Projekty
Ukončené vedenie výzkumných tímov:
Členstvá
Redakčná rada vedeckého alebo odborného časopisu
Odborná spoločnosť
Vedecká rada fakulty, univerzity, vedeckého ústavu v zahraničí
Odborová komisia
Akreditačná komisia - pracovná skupina
Dekrétované komisie ministerstiev SR