Marketing Identity 2016: čítajte online

Viac ako 200 účastníkov tento rok navštívi konferenciu Fakulty masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, zameranú na najnovšie trendy v marketingu. Odborníkov z praxe a akademického prostredia, doktorandov, študentov a hostí čaká dvojdňový program, ktorým sa bude niesť hlavná téma konferencie – Značky, ktoré milujeme. Čo sa aktuálne deje na konferencii, môžete čítať prostredníctvom zápiskov. 

8.30     Účastníci prichádzajú na zámok. Dnes na konferencii Marketing Identity s názvom Brands we love odznejú aj významné mená – od ľudí pôsobiacich na univerzitách, až po odborníkov z praxe. Diskutovať sa bude opäť v piatich sekciách, dopoludnia nás čaká udeľovanie cien Granátt 2016, krst nového čísla časopisu Communication Today či Europan Journal of Media, Art and Photography. 

dsc_0048

– Zaplnená hlavná sála na Smolenickom zámku

9.07     V hlavnej sále privítala na 13. ročníku domácich i zahraničných hostí priamo na úvod prodekanka Fakulty masmediálnej komunikácie UCM Ľudmila Čábyová. ,,Značka, ktorú milujeme. Istú súvislosť možno hľadať v tom, že naša univerzita oslavuje 20. výročie svojho vzniku. Z malej, neznámej univerzity sa podľa môjho názoru stala určite silná značka na trhu.“ 

Prodekanka Čábyová o značke, ktorú miluje: 


9.15     Dekanka FMK UCM v Trnave Dana Petranová krátko na to slávnostne otvára jesennú konferenciu. ,,Značka, ktorú ja milujem, je FMK. Nie preto, že by to mal dekan hovoriť, ale preto, lebo to ja cítim,“ hovorí o téme konferencie. Na záver pekných slov dodala: ,,FMK je rodina. Rodina, ktorá pomáha.“  

dsc_0035

– Príhovor dekanky FMK UCM

9.25     Dekanka D. Petranová odovzdala slovo partnerovi konferencie – p. Turanskému. Vo svojom predslove predstavil Klaster regionálneho rozvoja západného Slovenska. ,,Pôjdeme do témy podporiť regionálne produkty. Rovnako aj s FMK UCM, s ktorou týmto oficiálne potvrdzujeme spoluprácu.“ O necelú polhodinu podpíšu spoločné memorandum v hlavnej sále.

9.30     Ďalšou významnou udalosťou dnešnej konferencie je opäť vyhlásenie ocenenia Granátt 2016Projekty, ktoré sú príznačné svojou aktivitou a chcú spoločnosť robiť lepšou a zodpovednejšou. Prácami sa môžu zapojiť do súťaže, ktorú vyhlasuje naša fakulta od roku 2012. Pravidelne sa vyhlasuje na konferencii v kategóriách základných, stredných a vysokých škôl.

Tohtoročným výhercom v jednotlivých kategóriách odovzdali ocenenia prodekanka FMK UCM pre vedu a výskum Hana Pravdová, prodekanka pre štúdium Juliána Mináriková a riaditeľka súťaže Daniela Kollárová:

Základné školy

  1. miesto: ZŠ Škultétyho, Topoľčany – Včely volajú o pomoc

Stredné školy

     1. miesto: Stredná odborná škola drevárska, Topoľčany – Stredisko neformálneho vzdelávania pre udržateľný rozvoj

9.40     Po ocenení Granátt 2016 predstavuje šéfredaktor Martin Solík nové číslo časopisu Communication Today. Hrdo hovorí, že z každého čísla sa stiahne viac ako 450 ,,kusov“ (niekedy dokonca viac), spolupracujú s Davidom Buckinghamom a mnohými inými, vážia si svoju stabilnosť a podporu celej univerzity. ,,Okrem teda významných troch osôb univerzity –  pána rektora, našej dekanky a docenta Magála chcem poďakovať celému tímu CT, a predovšetkým nášmu dvornému grafikovi Martinovi Klementisovi, ktorý má so mnou pevné nervy.“

Viac o novom čísle hovorí šéfredaktor:

- Martin Solík s novým číslom CT

– Martin Solík s novým číslom CT

9.45     Petra Cepková predstavuje za celú redakciu nový EJMAP, jeho obsahovú štruktúru, krátke nahliadnutie a sekcie. Na záver rovnako poďakovala vedeniu a redakcii.

Krátky rozhovor s P. Cepkovou si môžete vypočuť tu:

9.50     Nasleduje krátka prestávka, a po nej opäť pokračuje program v hlavnej sále. Ostatní hostia majú možnosť zúčastniť sa paralelne s dopoludňajším programom ukrajinskej výstavy – projekt s názvom Cezhraničná spolupráca Ukrajina.

10.00   V hlavnej sále sa spustila tlačová konferencia na podpísanie memoranda o spolupráci FMK UCM a partnera dnešného stretnutia, Klaster regionálneho rozvoja západného Slovenska.

10.40  Program pokračuje naďalej. Fakulta pripravila pre zamestnancov školy smerom k Červenému salóniku malé prekvapenie – venovala zúčastneným vyrobené darčeky vo forme značiek, ktoré ,,sami milujú“.

-Rektor UCM

-Rektor UCM

10.55   V hlavnej sále už otvára plenárne prednášky prodekanka Ľudmila Čábyová. Slovo preberá hneď nato rektor UCM Jozef Matúš.  ,,Odlišnosť, relevantnosť, rešpekt a znalosť. To sú štyri základné piliere úspešnej značky,“ hovorí rektor. Na záver zacitoval myšlienku Ilise Benun:

J. Matúš: ,,Tajomstvo marketingu, keď sa mu venujete, funguje…“ 

11.23    Slovo po rektorovi prebral chief creative & strategy director, co-owner z TRIAD Advertising Martin Woska. Ako tvrdí, je úplné šialenstvo robiť tú istú vec dokola a mať odlišné výsledky. Výrok A. Einsteina neplatí iba vo vzťahu k fyzike a iným javom, ale rád ho aplikuje aj na vzťah k marketingu.

11.26     M. Woska predstavuje inovácie veľkých značiek – ako prvú Tatratea. ,,Odkedy sa inovoval, stal sa prémiovým produktom. Dováža sa do 27 krajín sveta.“ Paradoxne hneď na to poukazuje aj na značku Diamond Shreddies, kde priznáva, aká je dôležitosť komunikácie a ako sa dá zvýšiť predaj reálne bez toho, aby sa produkt inovoval.

M. Woska: ,,Byť prvý v inovácii pomáha…“

Ako príklady inovovania predstavuje Websupport a O2. M. Woska rád šíri posolstvo, že ,,inovácie často pochádzajú z marketingu“. Zároveň dodáva: ,,Bojujte proti strachu z nepoznaného. Veľa ľudí sa bojí, že to ,pokašle‘, ale potom nerobí dobre svoju prácu. Ak sa bojíte, nie je to plnohodnotný výkon.“ 

11.45    Pred účastníkmi konferencie už stojí Dušan Vavrek. ,,Poslal ma sem Google a prišiel som kopať za digital,“ hovorí hneď na úvod. Vo firme má na starosti segment financií. Do pléna sa pýta: ,,Kto z vás povedal tento rok – Idem na internet? Už nechodíme na internet. Žijeme online.“  Vo svojej prezentácii poukazuje na to, že 65 % Slovákov využíva smarfón a 90 % mobilný internet.

- Dušan Vavrek

– Dušan Vavrek

11.55     D. Vavrek vyjadruje graf online používateľov tzv. denného rituálu: 8.00 Chcem vidieť –>12.00 Chcem nájsť –> 18.00 Chcem vedieť. Ďalej hovorí o YouTube kanáli, ,,preskočiteľnej reklame na YouTube“, a tiež o troch skupinách ľudí, ktoré môžu byť zaujímavé pre značku. ,,Dôležité pre vás je, kto práve kupuje produkty/služby vo vašom segmente, kto sa rozhodol pre interakciu s vašou značkou a ako vaši súčasní zákazníci vyzerajú,“ približuje.

12.03     Ako dosiahnuť, aby vaša značka produkt správne odkomunikovala? Ako ovplyvniť nákupné správanie zákazníkov v kľúčových momentoch tak, aby video zarezonovalo v podvedomí spotrebiteľov? Pokračuje D. Vavrek: ,,Rozprávajte váš príbeh, využite remarketing a smerujte diváka od povedomia k nákupu. Ďalšia dôležitá vec: Technicky sa nemusíte obmedzovať dĺžkou, zamerajte sa na to, ČO chcete povedať, nie AKO DLHO.“ 

12.10     Ostatným predobedňajším rečníkom je Lukáš Švaro z reklamnej agentúry MADE by VACULIK. O malú chvíľu nastolí odpoveď na otázku, s ktorou sa predstavil na tohtoročnej Marketing Identity: Čo majú spoločné manželstvo a budovanie značky 21. storočí? 

12.15     Vo svojej prezentácii porovnáva ,,manželstvo“ a ,,vzťah svojej práce v agentúre.“ Hovorí na úvod o prvej, nevydarenej kampani.

„Chlap, ktorý si neprešiel jeden nevydarený vzťah, nie je chlap.“ = „Agentúra, ktorá nezažila jednu nevydarenú kampaň, nie je správna agentúra.“ 

12.20     Za veľmi vydarenú kampaň považuje podpora značky Tesco. Úspešnosť pripisuje aj spontánnemu PR. Online kampaň zaznamenala nárasť predaja až o 6 %.

12.22     Aj s malým rozpočtom sa dajú robiť veľké veci. L. Švaro predstavuje ďalšiu značku Strongbow – a tiež influencerku Evelyn. Podľa jeho slov, vytiahli z nej všetko, boli prví, ktorí ju využili do virálneho marketingu, odišla do Anglicka a kampaň sa postavila na skvelých hláškach Evelyn. Low budget effect dosiahol iba 980 eur.

12.30      Pred obedňajšou pauzou ešte približuje ďalšie kampane, ich pozitíva či negatíva.

lopticka

13.40      V hlavnej sále sa začínajú diskusie s dnešnými spíkrami – s Róbertom Slovákom z Respect APP. Prezentuje názor a tematiku Reklama potrebuje konať dobro. 

14.04      Ďalším rečníkom je Juraj Pobjecký zo ZARAGUZY. Hovorí o kampaniach, efektívnosti komunikácie a dodáva k jednej z najúspešnejších kampaní roku 2015 – KOFOLA,,Ľudia, ktorí videli náš spot viac ako šesťkrát, sa zabávali viac, ako tí, čo ju videli raz.“ Práve to pripisuje k zvláštnosti kampane a sile emócií.

14.25       Spúšťa sa diskusia s Jurajom Pobjeckým. ,,Cieľová skupina na vašu kampaň reagovala ale negatívne.“ Pobjecký: ,,Veď to je výborné!“ Objasňuje dôvody a zámery celkovej efektívnosti online reklamy.

14.30       Ako v Pixel Federation (ne)robíme branding? hovorí Matej Lančarič: ,,Naša najdôležitejšia platforma je Facebook.“ Investície do kampaní by sa mali vrátiť do 90 dní – to je pravidlo, ktorým sa v PF riadia, a preto vyhodnocujú dáta pomocou interného štatistického systému.

14.45       Posledným z dnešného hlavného pléna nastupuje Pavol Minár (FMK UCM, Istropolitana Ogilvy, Zaraguza CZ). Kladie otázku Ako sa luxusné značky snažia komunikovať s generáciou Millennials? 

15.00      Ukazuje, že v roku 2005 sa na prvom mieste umiestnila kampaň Harvey Nichols – luxusná značka, ktorá fetišizovala svoje produkty. Ďalej prezentuje komunikáciu značky Burberry, resp. jej tohtoročnú vianočnú kampaň. Okrem iného definuje generáciu millenials, tzv. hodnotovo orientovaných ľudí.

O necelú polhodinku sa účastníci rozdelia do piatich sekcií, v ktorých budú prezentovať svoje príspevky a diskutovať o nich až do 18.30.

A na záver malá anketa účastníkov a brands they love:

Text: Karin Kubíková
Foto: Ján Proner, Juli Odziomková
Redaktorka: Petra Pupalová

Súvisiace články: