Marketing Identity 2015: sledujte online

Prostredie Smolenického zámku sa po roku opäť zapĺňa odborníkmi z praxe a akademickej obce, doktorandmi, študentmi a hosťami. Hlavnou témou tohtoročnej konferencie je Digitálny život.  Čo sa aktuálne deje na konferencii, môžete sledovať prostredníctvom zápiskov. 

8.30     Smolenický zámok sa zapĺňa účastníkmi konferencie. Viac ako 200 pozvaných hostí sa po registrácii presúva do hlavnej sály, kde Katarína Ďurková predstaví 12. ročník Marketing Identity, významného stretnutia odborníkov z praxe.

9.10     Konferenciu oficiálne otvorila moderátorka slovami ,,máme tu historicky najväčší počet účastníkov, firiem a škôl. Z našej konferencie ako malého dieťatka z plienok sa konečne stáva sebavedomá dáma.“ Jej úvodné slovo doplnila dekanka Fakulty masmediálnej komunikácie Dana Petranová, podľa ktorej robia pedagógovia, účastníci a doktorandi tieto konferencie s nadšením.

9.20     Ako býva súčasťou každej konferencie, nové číslo časopisu EJMAP predstavil Boris Brendza spolu s Martinom Klementisom.

Boris Brendza o časopise EJMAP:


9.25     Krátko na to dekanka Petranová uviedla do povedomia verejnosti novú knihu Trnava. ,,V tejto knihe píšem o pocite, že keď sa niekto stane členom našej rodiny, zasvätí si kúsok svojho života, je to jednoducho láska na celý život.“ V knihe sa spojili študenti pod vedením pedagóga a zhromaždili historické fotografie od ľudí. Pokrstil ju rektor Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave, a to netradične – vodou z Trnávky.

Dekanka FMK o krste novej knihy:

Krst knihy Trnava. Foto: Matúš Pastor

Krst knihy Trnava. Foto: Matúš Pastor

9.30     Šéfredaktor časopisu Communication Today Martin Solík hovorí nielen o novom čísle, ale aj o aplikácii, ktorá bola spustená. ,,Aktuálne si ju stiahlo približne 820 ľudí. Máme však vyššie ambície.  Jeho optimistické slová doplnila dekanka s hrdosťou, že Communication Today sa dostal do Web of Science. K šéfredaktorovi pozvala celú redakčnú radu so slovami ,,existuje mnoho časopisov, ktoré existujú desiatky rokov, majú zlý obsah a nedostali sa do databáz. Za tento výsledok tak ďakujem členom Janke Radošinskej, Martinovi Klementisovi, Martinovi Solíkovi, Slavomírovi Magálovi, Dáši Mendelovej a Zuzane Bezákovej. Patrí im obrovský potlesk.“ 

Martin Solík o Communication Today:

Redakčná rada časopisu Communication Today. Foto: Matúš Pastor

Redakčná rada časopisu Communication Today. Foto: Matúš Pastor

9.40      Tému Marketing v digitálnej ére prednáša rektor univerzity Jozef Matúš. Rozvíja mobilný, digitálny a content marketing, informačno-komunikačné technológie či sociálne siete.

10.10     Slovo dostal Jaroslav Světlík z VŠPP Ostrava. Problematiku Digitálni domorodci a imigranti, digitálna gramotnosť konštatuje spolu s ďalšou odborníčkou, doktorandkou z UKF Nitra Zuzanou Bačíkovou. Oboznamuje pojem digitálna, kritická gramotnosť.

_DSC7524

Jaroslav Světlík z Ostravy. Foto: Matúš Pastor

10.30     V hlavnej sále má stále prejav Jaroslav Světlík. ,,Chcel som vám povedať, čo môžu technológie spôsobiť, aký pesimizmus, pretože myslenie niekedy bolí, ale myslenie stojí za to.“ Po skončení jeho prejavu ešte otvorila Katka Ďurková diskusiu, do ktorej sa účastníci aktívne zapájajú. Nechýbajú ani zahraniční odborníci.

11.00     Po krátkej prestávke ,,vyzýva k ľudskosti“ Róbert Slovák z Respect APP. Jeho téma Ako komunikovať dobro hovorí o humanitárnej pomoci a tomto projekte pomôcť. Do výzvy sa aktívne zapájajú aj Rišo Lintner, Emília Vašáryová, Jana Kirschner či Korben Dallas. Prezentuje onlinové texty a ako tvrdí ,,facebookové stránky majú omnoho viac lajkov, ako je skutočná aktivita ľudí.“ Aktuálnu tému migrantov uvádza aj na negatívnych príkladoch a titulkoch novín, komiksoch a prístupe súčasnej spoločnosti.

11.20     Vládne a mimovládne organizácie sú ochotné pomáhať a vyzývajú k ľudskosti aj ďalšie organizácie. Uvádza prehľad prerozdelených financií na projekty, ktoré majú pomôcť migrantom. Konštatuje, že onlinová aktivita ľudí nie vždy dokáže preraziť do offlinovej sféry a dostať sa ďalej späť tam, kde sa to celé začalo a pomôcť tým, ktorí to potrebujú.

11.30     Slavomír Magál má záujem diskutovať s Róbertom Slovákom. Má pocit, že nič nie je jednoznačné. Chce vedieť, či jeho nasadenie hodnotí ako stopercentné a pýta sa na jeho dôveru vo vládu SR. Slovák argumentuje slovami ,,všetko to vzniklo spoločenskou náladou a bez ohľadu na to, aká by bola vláda, my sme tu iniciatívu urobili a veríme, že to má zmysel. A myslíme si, že to stálo za to.“ 

IMG_6322

Róbert Slovák a jeho výzva k ľudskosti. Foto: Diana Čermáková

11.40     Po mierne emocionálnej téme vystupuje Pavol Minár z Istropolitana Ogilvy. Konštatuje univerzalistické pozície bánk na Slovensku. Rieši (multi)brandové identity Tatra banky a jeho hlavného akcionára Reiffreisen banky, VÚB banky či ZUNO. ,,Ak sa už niekto stane klientom banky, získa si tým komunikačný vzťah s bankou na dlhé roky. Preto sa banky zameriavajú predovšetkým na mladých ľudí.“ Predstavuje kampane Tatra banky a stratégiu marketingových expertov. Podľa uvádzaných štatistík sa počas ôsmich týždňov kampane dosiahlo viac ako 50 %, čo predstavuje dvojročný dlhodobý cieľ.

11.50     Prieskum uvádza, že vďaka Finančnej akadémii Tatra banky si túto inštitúciu zapamätalo najviac mladých ľudí. Využitím kontroverzného Rytmusa pridalo tak identite značky, konštatuje na záver svojho príspevku Nová éra: Segmentovaný marketing a polyfonická brand identity Pavol Minár.

12.00     Ďalší príspevok je venovaný zahraničnému hosťovi. Mary Aquino z Games Austria prijala pozvanie prvýkrát. Ako spomenula vo svojej prezentácii, ,,profesionalizmus súvisí so záľubou.“ Ak človek má talent a vášeň pre to, čo robí, stane sa z neho expert v určitej profesii. Príspevok tiež zahŕňa štatistiky a čísla štátov Európy.

IMG_6330

Mary Aquino prezentuje problematiku trhu digitálnych hier. Foto: Diana Čermáková

12.20     Ľubica Drangová a Matej Fandl z nezávislej organizácie Mladý pes a Vĺčatá.sk prezentujú Mýty o detských videohrách. ,,V súčasnosti je priemerným hráčom tridsiatnička, pričom 52 % tvoria muži a 48 % ženy.“ Snažia sa osloviť publikum, ktoré sa zaujíma o túto tému. Sú to predovšetkým rodičia, ktorých deti hrajú videohry, no podľa ich slov by mali sami v sebe hľadať proaktivitu aj v diskusiách na internete.

13.35     Obedová prestávka sa skončila a v hlavnej sále pokračuje rokovanie. Aktuálnu tému Ako zvýšiť návštevnosť webu počas roka o 300 %? Vďaka kvalitnému content marketingu! si vybrala prednášajúca Júlia Micháleková z Visibility. Ako podporujú marketingové aktivity vo firme oni? ,,Určujeme si tému na dané obdobie. Vychádza to v pomere jedna téma na jeden štvrťrok. K tomu tvoríme redakčný kalendár a máme skvelý tím redaktorov. Motivujeme ľudí, vytvárame súťaže pre svojich zamestnancov, kontrolujeme ľudí. „ Ako sama uvádza, vytvárajú e-booky, čím sa dá kvalitne využiť kvartálna téma na blogu. To isté sa dá využiť aj na videoblogoch. Sú určené najmä cieľovej skupine, ktorej sa nechce čítať. ,,Uskutočňujeme semináre, eventy, aby sme sa dostali aj do offlinovej sféry.“ Na podporu online marketingu využívajú aj newsletter, kde podľa jej slov komerčný obsah nenájdete. Dodáva, že dôležitá je aj kompletná analýza a štatistiky. Ako špecialistka tak prikladá content marketingu dôležitosť. Slovo odovzdáva Petrovi Bolebruchovi.

14.00    ,,Ja sám prirovnávam marketing k takému ľadovcu, kde naspodku je masmediálna komunikácia. Ak to pod hladinou nemáte dobre zorganizované, tak sa vám ľadovec roztopí a vrcholec nedosiahnete.“ Názorným prirovnaním z praxe otvoril svoj príspevok Digitálny ekosystém. 

14.10     Prítomným vysvetľuje, že praktický marketing sa dobou implementuje do digitálneho sveta. Ak chce byť niekto marketér, musí sa čoraz viac vyznať v informačných technológiách, pretože práve tie predstavujú našu budúcnosť, čo spája súvislosť aj s marketingom.

14.25     Petra Bolebrucha vystriedal Ľuboš Polakovič zo Spiral Management Insitute, ktorý vysvetľuje, aký je vzťah medzi digitálnym a reálnym svetom – pravidlá alebo chaos? Na úvod prednášky konštatuje, že existujú dve ,,hemisféry mozgu“ človeka a vysvetľuje, ako ich používa. Zároveň hovorí o tom, ako spájať živý a neživý svet dohromady. S entuziazmom prednáša svoju prezentáciu, čím vyvoláva úsmevy na tvárach účastníkov.

14.35     V energetickej a vzťahovej oblasti vždy existuje päť riešení. Medzi tieto kategórie patrí lojalita, šťastie, spokojnosť, vynútenie a nespokojnosť (odpad). Tieto úrovne aplikoval v dnešnej prezentácii na z hľadiska zákazníkov.

14.50     Posledným spíkrom v hlavnej sále je dnes Martin Palšovič. Predstavil vlakovú simuláciu Trainstation, jej vývoj a samotné marketingové kanály tejto populárnej hry. ,,V marketingu hier meriame absolútne všetko.“ 

_DSC7529

Zľava: Ľudmila Čábyová, Katarína Ďurková, Jozef Matúš, Dana Petranová a Rudolf Rybanský. Foto: Matúš Pastor

15.30     Po diskusii a otázkach na prednášajúcich sa hostia presunuli do jednotlivých salónikov. Svoje príspevky odprezentujú v sekciách s názvom Digital Marketing, Digital Consumer, Digital Games a Digital Media.

16.15     Po krátkej prestávke ostali v Hlavnej sále garanti sekcie Digitálneho marketingu Anna Zaušková, Martin Klementis, Peter Murár a Pavol Minár. Aktuálnu problematiku rozvíjajú aj zahraniční hostia z Poľska s príspevkom ,,Celebrity nekromarketing: Nežijúce celebrity v reklamnej komunikácii.“ 

16.40    Za dverami Poľovníckeho salónika sa prezentuje aj otázka Digitálneho veku rýchleho času a premeny životného štýlu. Hosťami v sekcii sú Aleš Hes, Marta Regnerová a ďalší. Hlavnými garantmi sú Alena Kusá, Katarína Ďurková a Tomáš Fašiang.

16.50 Posledné dve sekcie uzatvárajú aj zahraniční hostia z Veľkej Británie, Poľska, no svoje zastúpenie má aj FMK UCM. Prezentácia Božidary Turzonovovej nesie názov Antropologické aspekty hier. 

Konferencia pokračuje na Smolenickom zámku aj zajtra. O Marketing Identity 2015 hovorí Dáša Mendelová:

Text: Karin Kubíková
Video: Ján Proner
Redaktorka: Alena Bartková