Marketing Identity 2014: sledujte online

Prostredie Smolenického zámku sa po roku opäť zapĺňa odborníkmi z praxe a akademickej obce, doktorandmi, študentmi, hosťami z Českej republiky, Poľska, Ruska, Rumunska, Francúzska či Veľkej Británie, aby v rámci konferencie Marketing Identity prezentovali najnovšie poznatkya trendy v marketingovej komunikácii.

Svet marketingu sa neustále mení a vyvíja, preto má konferencia podtitul „Explózia“ inovácií. Viac ako 150 účastníkov bude počas dvoch dní rokovať v šiestich sekciách: Inovácie v marketingu a komunikácii, Digitálne inovácie, Inovácie v médiách, Zelené inovácie, Inovácie v ochrane spotrebiteľa, Inovácie vo vysokoškolskom vzdelávaní. Súčasťou konferencie bude aj panelová diskusia na tému „Čo očakáva prax od absolventov marketingovej komunikácie?“.

Megatrendy a médiá: videosekcia Megatrendy a médiá: fotosekcia Megatrendy a médiá: audioarchív

9.10 Moderátorka konferencie Katarína Ďurková privítala všetkých hostí z 11 krajín Európy v ich rodnom jazyku. „Sme radi, keď sa po roku opäť stretávame s dlhoročnými priateľmi, rovnako nás však teší spoznávanie nových ľudí. Ku všetkým vám sa obraciame slovami nášho pána rektora: „Cíťte sa u nás ako doma alebo ešte lepšie ako doma“.“

9.15 Dekanka Fakulty masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave privítala všetkých účastníkov a slávnostne otvorila tohtoročnú konferenciu Marketing Identity. „Okolie Smoleníc má veľmi veľkú tradíciu. Toto miesto má významnú silu, lebo dokáže privolávať nové myšlienky. A to sa spája aj s názvom našej konferencie „Explózia“ inovácií.“

9.25 Nasledujú príhovory významných hostí konferencie. Tajomník Veľvyslanectva Ukrajinskej republiky – Oleg Kraľkovskij vyjadril veľkú vďaku a spokojnosť v rámci spolupráce s FMK UCM. „Som veľmi poctený pracovať s vašou Fakultou masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave.“

Zástupca organizácie SARIO, spoločnosti, ktorá plní strategickú úlohu pri podpore inovácií či exportu, prišiel predstaviť začatie spolupráce s UCM.

Vladimír Klepanec, zástupca spoločnosti Autokomodex, ktorá je najstarším predajcom automobilov v Trnave, oznámil výsledky súťaže vyhlásenej v spolupráci s FMK UCM. Víťazi Otto Marčan a Anton Dúbravec, študenti 1. ročníka Mgr. stupňa marketingovej komunikácie, získali finančnú odmenu a uznanie nielen od spoločnosti Autokomodex, ale aj od vedenia Fakulty masmediálnej komunikácie.

9.45 Martin Solík už tradične predstavil nové číslo vedeckého časopisu Communication Today. Toto je to najlepšie, čo sme za 5 rokov pripravili, povedal. Boris Brendza prezentoval nové číslo umeleckého časopisu EJMAP (European Journal of Media, Art and Photography). „Hlavnou témou bola estetika v literatúre a fotografii. Viac vám však neprezradím, časopis si treba pozrieť,“ dodal Brendza.

10.00 Dekanka FMK odovzdala ocenenie Granátt 2014 za jedinečné aktivity vzdelávacích inštitúcií, ktoré šíria myšlienku spoločenskej zodpovednosti. „Rozhodli sme sa poukázať na tie školy, ktoré robia niečo iné, zaujímavé.“ Cenu získala Základná škola zo Slovenskej Ľupče, Stredná odborná škola strojnícka z Kysuckého Nového mesta a absolútnym víťazom sa stalo Gymnázium Petra Pazmáňa z Nových Zámkov.

10.20 Rektor Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave Jozef Matúš vystúpil so svojím príspevkom „Inovácie v marketingu – marketing inovácií“. „Inovácie sú najdôležitejším nástrojom konkurencie, ktorá stále rastie. Chcel by som zdôrazniť, že to je úspešnosť celého inovačného procesu, ale aj jeho marketingového zabezpečenia. Je dôležité zmeniť v určitom rozsahu myslenie pracovníkov, a určite aj myslenie zákazníkov.“  Vo svojom prejave cituje aj významného mysliteľa 20. storočia v oblasti riadenia a podnikania Petra Druckera: „Keďže cieľom podniku je vytvárať zákazníkov, má podnik dve a len tieto dve základné funkcie: marketing a inovácie.“

 10.30 „Marketing in a Modern University: Perspectives and Limitations“, tak znie názov príspevku významného hosťa, profesora z holandskej Maastricht University Jozefa Ritzena. „It´s pleasure for me to be here.“ V podvečer konferencie mu bude na Smolenickom zámku udelený čestný titul Doctor honoris causa. Vo svojom príspevku hovorí o nutnosti marketingu na vysokých školách a univerzitách a o komunikácii smerom k študentom. „Communication has an important place within a university,“ dodáva na záver.

11.40 Po krátkej prestávke pokračuje program v jednotlivých sekciách. V hlavnej sále práve prednáša Peter Šebo, zakladateľ spoločnosti PS: Digital. „Digital nepriniesol „nový marketing“, iba zjednodušil ten doterajší.“ Hovorí o sociálnych sieťach, search marketingu, virálnom a mobilnom marketingu, v neposlednom rade o remarketingu. „Predtým bolo listovanie v katalógoch, teraz je tu „search“. Predtým tu boli vtipné reklamy, teraz sú tu virálne videá.

12.00 Affiliate Marketing a lead generation ako inovácia v marketingovom mixe je názov ďalšieho príspevku nášho hosťa, výkonného riaditeľa spoločnosti Lead Media s. r. o. Štefana Polgáriho. „Affiliate je sprostredkovanie určitej akcie affiliate partnerom pre inzerenta. Základom dobrej affiliate kampane je dobre nastavené odmeňovanie a kvalitne spracovaný web.“

12.10 Martin Kӧrӧsi, team leader spoločnosti Profesia, s. r. o., uzatvára trojicu prednášajúcich svojou prednáškou „Inovačný koktejl podávaný v digitálnom marketingu“. „V marketingu je uplne bežné, že keď tvoríte kampaň, určujete si cieľovú skupinu. Ja som sa za ten čas naučil, že čo človek, to iné správanie. Týchto ľudí rozdeľujem do troch skupín – zabávači, hľadači, a potom sú tu tí nerozhodní.

Jeho príspevok ukončila krátka diskusia. Po obednajšej prestávke bude nasledovať panelová diskusia na tému „Čo očakáva prax od absolventov marketingovej komunikácie?“. Moderátorom diskusie je Ivan Valach, projektový manažér zo spoločnosti Maxman Consultants, s. r. o. Diskutovať bude Ivana Molnárová, výkonná riaditeľska Profesia spol. s. r. o., vedúci Katedry umeleckej komunikácie FMK UCM Slavomír Magál, kreatívny riaditeľ reklamnej agentúry Respect APP, s. r. o., Róbert Slovák, Pavol Minár, strategický riaditeľ z Istropolitana Ogilvy, s. r. o., generálny riaditeľ fullservisovej reklamnej agentúry 2create, s. r.o., Martin Porada a Juraj Kováč, kreatívny líder crosslinovej agenúry This is Locco, s. r. o..

15.15 Pripravujeme pre vás vyjadrenia účastníkov panelovej diskusie na tému „Čo očakáva prax od absolventov marketingovej komunikácie?“. Odznelo množstvo zaujímavých názorov a konfrontácií.

 

Text: Zdenka Sekerešová