Jakub Ptačin: Choďte do Silicon Valley

V stredu 20. marca sa členovia Pointtu stretli v priestoroch FMK UCM na Skladovej ulici, aby si vypočuli argumenty o tom, prečo ísť do Silicon Valley. Informácie „z prvej ruky“ poskytol študent FMK UCM Jakub Ptačin. 

Pointt - logoJakub absolvoval so svojim startupom Foretaster v SIlicon Valley sériu prezentácií a stretnutí. Počas niekoľkých týždňov nazbieral mnoho skúseností. O tom, že nestačí byť „len“ dobrý sa presvedčil spolu so svojimi tímovými kolegami už na začiatku. V súčasnosti je Jakub študentom 5. ročníka FMK UCM, vďaka iniciatívam, ktoré organzuje ako člen NO Back-Space, Poctivo a To sa nedá, je však známy už nielen v Trnave a okolí. Popri škole pracuje vo firme Sygic ako kreatívny dizajnér a hrá na bubny v kapele. V rámci 8. ročníka konferencie Megatrendy a médiá 2013 na Smolenickom zámku mu fakulta udelila cenu Granátové jablko Mariána Matyáša.

Počas prezentácie dal Jakub prítomným niekoľko dobrých rád, medzi nimi „Majte dobrú angličtinu“ – ak totiž chcete predať svoj nápad, produkt, je potrebné mať aj adekvátne komunikačné schopnosti. Ak „predávate“ v USA, bežná angličtina nebude dosť awesome. A keďže awesome (super, úžasné) je tam všetko, musí to byť ešte oveľa lepšie. Pointtisti si mohli opäť vyskúšať svoj „pitch“ – tentokrát minútový – a počas diskusie si vypočuli cenné nápady a pripomienky.

Zuzana: „Zistili sme, že na našom projekte sa dá zarobiť a že je ťažké zarobiť prvý milión – potom to už je v pohode :).“

Filip: „Jakub mi pomohol prísť na spôsob, ako byť s mojim projektom podstatne viac ziskový, a ako efektívnejšie komunikovať s ľuďmi na stretnutiach.“

Lukáš: „Jakubov speech mi dal celkom pocítiť, že kreatívne nápady sa musia naozaj točiť, nie babrať sa s jedným niekoľko rokov.“

Veronika: „Bolo zaujímavé počuť o Sillicon Valey z prvej ruky. Každému startupu ukázal Jakub cestu, akou by sa mohol uberať tak, aby nebol stratový.“

Jakub Ptačin: Choďte do Silicon ValleyJakub Ptačin: Choďte do Silicon ValleyJakub Ptačin: Choďte do Silicon Valley
Zo stretnutia mal dobrý pocit aj Jakub, ktorý prostredníctvom Twitteru odkázal: „Ďakujem, dobre bolo.“

Prvý z plánovaných workshopov na tému online marketing (PPC, FB ads ap.) čaká členov Poinntu v stredu 10. apríla. V spolupráci s Kabinetom nových médií sa tak budú môcť dozvedieť viac o plánovaní kampaní a meraní ich účinku.

Súvisiace sekcie:
FMK Pointt

-dmu-

Projekt je spolufinancovaný zo zdojov EÚ.

 

 

 

www.europa.euwww.esf.sk