game jam plus

Obrovský úspech študentov TEDI. Tri hry postúpili do svetového finále Game Jam Plus

Ide o osemmesačný akceleračný program, ktorého víťazi môžu získať investora na svoj projekt. Do súťaže bolo zapojených viac než 1000 hier z 30 krajín sveta. 

V rámci európskeho semifinále, ktoré sa konalo prvý aprílový víkend v poľskom Lubline, vybrala odborná porota všetky tri tímy z FMK, zapojené do tejto fázy projektu. Svetové finále Game Jam Plus sa uskutoční už v júni a zúčastní sa na ňom výber hier z piatich kontinentov, ktoré budú bojovať o víťazstvo. Z Európy pritom postúpilo 11 vývojárskych tímov. Úspechu predchádzala polročná práca na hrateľnom prototype digitálnej hry, ktorá sa začala medzinárodným game jamom v októbri minulého roku. 

Kto nás teda bude reprezentovať v Brazílii? 

Tím COFC – Club of Fantastic Creators (v zložení Martin Rybanský, Kevin Andok, Daniel Kaušitz, Marek Galierik, Matej Volf, Martin Paučin, Rastislav Bončo) stavil na hypercasual mobilnú hru DODGE ZONE. Hlavným cieľom hráča je vyhýbať sa objektom, ktoré letia na jeho postavu. Tieto predmety sa menia na základe prostredia/planéty, na ktorej sa hráč nachádza. Hra je prioritne rýchla a jednoduchá, aby dokázala zaujať čo najväčšie množstvo hráčov a zároveň bolo možné ju hrať kedykoľvek a kdekoľvek. „Do finále v Brazílii plánujeme zmeniť UI, aby bolo rýchlejšie a zrozumiteľnejšie pre hráčov. Budeme chcieť pridať tutoriál a prepojiť celý koncept príbehu s hrou, nech dáva hráčovi zmysel,“ dopĺňa člen tímu Martin Paučin. 

 

Ďalším úspešným tímom sú 5 Chooms (v zložení Lukáš Grašúr, Tomáš Fusko, Alexandra Jalšovská, Denis Záthurecký, Marcus Puschenreiter, Terézia Kováčiková, Tomáš Ozaniak). Tím pracuje na hre MEIHLI´S BLESSING, čo je akčná adventúra, ktorá obsahuje prvky RPG a survival hier. Je zasadená v ére vikingov a severskej mytológie s nádychom fantasy žánru. Pri jej tvorbe sa tvorcovia inšpirovali hrami ako God of War alebo Valheim. Hráči sa nachádzajú v open-world svete, kde plnia questy, nasledujú hlavný storyline a plavia sa po severských moriach, kde objavujú nové ostrovy s novými prekážkami, nepriateľmi, ale aj priateľmi. 

Screenshoty z hry MEIHLI´S BLESSING. Zdroj: TEDI FMK UCM

V Lubline sme dostali príjemnú spätnú väzbu v podobe rôznych nápadov. Náš selling point bol však ten, že robíme našu hru v novom Unreal Engine 5 čo zaujalo dosť ľudí,“ vysvetľuje Lukáš, jeden z tvorcov grafiky. Do finále by radi zmenili animácie charakteru, pripravili základ combat systému, pretože ten bude selling pointom a fun pointom pre väčšinu cieľovej skupiny. „V Brazílii by sme chceli prekvapiť naším gameplayom, ale je len na nás, či sa nám to podarí stihnúť, alebo nie,” uzatvára Lukáš. 

 

Trojicu dopĺňa tím RedSpark (v zložení Leonard Gomboš, Andrej Jardek, Dominika Kimličková, Michal Mališ, Matěj Beránek, Veronika Preitshaftová, Tristan Rostas) s hrou TARTAROS. Hra kombinuje žánre first-person, puzzle, platformer a adventure. Príbeh je založený na gréckej báji o Persefóne a Hadesovi. Po dohode s Hádesom, je Persefóne dovolené odísť z podsvetia, ale musí si nájsť cestu sama. Hráč sa potýka s rôznymi prekážkami a hádankami, ktoré sa odohrávajú v rôznych zákutiach gréckeho podsvetia, ktoré nie je miestami až také temné, ako by si bol človek pomyslel. Tieto miesta, postavy a predmety sú inšpirované gréckou mytológiou.

Hra je prevedená v retro, low-poly, playstation 1 grafike a hrá sa s farbami a svetlom. Hra je aktuálne v beta verzii a dá sa prejsť za 45 – 120 minút. Spätná väzba v Lubline bola pozitívna. Ľudí hra zaujala a pýtali sa, napríklad, či plánujeme portnúť VR verziu. Do finále v Brazílii plánujeme dokončiť a optimalizovať herné systémy a settingy, rozšíriť tutorial sekvenciu hry, vybalancovať obtiažnosť hádaniek, predizajnovať niektoré časti hry a herného prostredia,“ opisujú tvorcovia z tímu RedSpark. 

 

Hry si môžete stiahnuť tu: 

Zdroj titulnej foto: TEDI FMK UCM