Naši študenti na Marketing Identity 2014: Je len na nás, či urobíme niečo viac

Začiatkom novembra sa na Smolenickom zámku uskutočnila medzinárodná vedecká konferencia Marketing Identity: „Explózia“ inovácií.  Okrem redaktorov a kameramanov z FMK TV a rádia Aetter, zabezpečujúcich živý prenos, fotografov a členov kabinetov PR a SOMO, sme umožnili zúčastniť sa tohto podujatia aj niekoľkým ďalším študentom. Ako vnímajú konferenciu oni, si prečítajte v nasledujúcich riadkoch. 

V akademických kruhoch, ale aj u odbornej verejnosti má naša konferencia štatút podujatia konaného v nevšedných priestoroch a zameraného na aktuálne marketingové témy. Prostredie plné akademikov i marketérov z praxe si už niekoľkokrát mohli vychutnať i naši študenti.

Študenti FMK UCM na Marketing Identity 2014  Študenti na Marketing Identity 2014  Študenti na Marketing Identity 2014  Marketing Identity 2014 - fotografi

Kým minulý rok bol k dispozícii formulár na prihlasovanie, tento rok si vyberali samotní organizátori: „Ponúkli sme šikovným študentom, ktorých sme učili, viedli im záverečné práce alebo sme s nimi spolupracovali, aby sa mohli prísť pozrieť – vypočuť si zaujímavé príspevky a stretnúť mnohých zaujímavých ľudí. Aj takto chceme oceniť úsilie tých, ktorí sa zapájajú do aktivít a využívajú rôzne príležitosti,“ povedala Katarína Ďurková z organizačného tímu konferencie.

Študenti na Marketing Identity 2014

Spolu s ostatnými účastníkmi sa tak mohli naši študenti zúčastniť panelovej diskusie, prednášaných príspevkov v sekciách a poprechádzať sa zámockými chodbami a areálom. „Páčil sa mi priestor, kde sa konferencia konala, keďže Smolenický zámok má neskutočné čaro. Neviem si predstaviť lepšie miesto,“ napísala Marianna Sádecká z časopisu Atteliér.

Okrem nezvyčajnej atmosféry vedeckého podujatia, ktorú mu dodáva prostredie zámku a výhľad na okolitú prírodu, ich zaujal aj jeden z neprehliadnuteľných atribútov našej konferencie – priateľskosť. Tú si každý rok pochvaľujú účastníci aj hostia. Zuzana Múkerová, FMK TV: „Na zámku vládla príjemná a veľmi priateľská atmosféra. Profesori a študenti si boli odrazu bližší.“ 

 

Najväčší ohlas mala panelová diskusia

Tohtoročná panelová diskusia zaujala najmä domácich účastníkov, keďže išlo o aktuálnu tému prepojenia univerzít s trhom práce. O tom, čo čaká prax od absolventov marketingovej komunikácie, sa v hlavnej časti programu pod vedením Ivana Valacha z Maxman Consultants porozprávali Juraj Kováč (This is Locco), Pavol Minár (Istropolitana Ogilvy), Ivana Molnárová (Profesia), Slavomír Magál (FMK UCM), Martin Porada (2create), a Róbert Slovák (Respect APP).

Panelová diskusia na Marketing Identity 2014

„Pre mňa ako študentku marketingovej komunikácie bola panelová diskusia ako stvorená. Najviac som sa stotožnila s názormi Ivany Molnárovej z Profesie, ale všetci účastníci diskusie mi v podstate len potvrdili, že na to, aby som sa vedela profesionálne presadiť po ukončení štúdia, nestačí len chodiť na prednášky, splniť semestrálne úlohy a všetko to zakončiť záverečnou prácou a štátnicami,“ povedala Daniela Skrúcaná, študentka 3. ročníka marketingovej komunikácie, a dodala: „Treba pre to urobiť niečo viac.“

„Mňa tento rok zaujala téma celkovo. Veľmi ma zaujímalo, čo vlastne môžemo očakávať po škole a čo odo mňa budú očakávať zamestnávatelia. Počuť to z úst ľudí, ktorí hľadajú zamestnancov do svojich agentúr, je predsa len iné, než o tom čítať niekde na internete,“  Lucia Mlynárová (3. ročník Bc.).

 

Treba spoznávať nových ľudí

Odborné podujatia sú prioritne miestom na získavanie nových kontaktov a výmenu aktuálnych poznatkov. M. Sádecká: „Je skvelé, že naša škola organizuje niečo, kde sa stretnú toľkí odborníci v takom príjemnom prostredí. Chystáme osloviť niektorých odborníkov z konferencie, či už na rozhovory do časopisu, alebo na prednášky.“ 

Účastníci konferencie sa sústredili do 6 sekcií, v ktorých diskutovali o prednášaných príspevkoch.

Študenti na Marketing Identity 2014

Monika Hurbanová, 3. ročník Bc.: „Veľmi sa mi páčil systém krátkych a výstižných prezentácií. Človek bol v neustálom strehu a dokázal sa sústrediť a vnímať celú prezentáciu. Myslím si, že je to oveľa efektívnejšie takýmto spôsobom, ako keby mal každý hodinovú prednášku. Najviac ma zaujala utorková sekcia v knižnici, prezentácia Inovácie a digitálne trendy, ktoré hýbu marketingom od Petra Šeba v Hlavnej sále a panelová diskusia, v stredu som si viac podebatovala s ostatnými účastníkmi. “  

Mária Harčárová, 2. ročník Bc.: Zaujala ma hlavne komornosť prednášok, že tam nebolo toľko ľudí ako na našich prednáškach, ale malá skupina, ktorá aktívne rozoberala určitú tému.“

Študenti FMK UCM na Marketing Identity 2014

Zuzana Múkerová, 3. ročník Bc.: Na konferenciu som prišla s tímom FMK TV a musím povedať, že sme sa tam cítili veľmi dobre a všetko bolo bez problémov. Otvorenie, jednotlivé sekcie, odovzdávanie Granáttu, sprievodné hudobné čísla a samotný večerný raut hodnotím na výbornú. Konferencia bola skvelá a rada sa jej zúčastním opäť.“

Marketing Identity 2014Tento rok obsahoval hlavný program oficiálne príhovory, prednášky odborníkov na inovácie v digitálnom prostredí, odovzdávanie ocenenia spoločenskej zodpovednosti Granátt, a tiež udelenie titulu doctor honoris causa holandskému profesorovi Joe Ritzenovi. „Myslím si, že naša univerzita nám ponúka veľmi veľa príležitostí, a je už len na nás, či sa chceme naučiť niečo viac a realizovať sa aj mimo učebných sylabov. Vyučujúci by sa zase mohli častejšie stretávať takto s ľudmi z praxe a prispôsobiť tomu, čo chce prax, aj výučbu, aby sme teoretické poznatky vedeli reálne využiť,“ dodala na záver svojho vyjadrenia D. Skrúcaná.

Spolu s pozitívnymi reakciami sa našli aj rezervy, ktoré by mohli organizátori ešte vylepšiť. „Z nášho pohľadu bol tento ročník marketingovej konferencie jeden z najvydarenejších – z hľadiska rôznorodosti príspevkov, zahraničnej účasti i celkového priebehu. V každom prípade si prejdeme pripomienky a budeme sa usilovať Marketing Identity 2015 opäť posunúť a zlepšiť,“ povedala K. Ďurková.

Text: Dáša Mužíková
Foto: Diana Čermáková, Matúš Pastor, Dominika Behúlová

 

Súvisiace články:
Otto Marčan a Tony Dúbravec: Nenechať sa len tak unášať štúdiom | FMK UCM | 28.11.2014
Panelová diskusia na MI 2014: Všetko sa dá dosiahnuť, aj keď sa začína od nuly | FMK UCM | 5.11.2014