Megatrendy a médiá 2015: Dokáže metafora prilákať ľudí na konferenciu?

Program konferencie Megatrendy a médiá 2015 sa postupne napĺňa nielen príspevkami, ale aj sprievodnými aktivitami. Kto príde ako čestný hosť na Smolenický zámok a čo všetko organizátori na 14. do 15. apríla 2015 pripravili, si môžete prečítať v nasledujúcom článku.

Tím zložený z pedagógov a doktorandov našej fakulty sa snaží každý ročník konferencie ozvláštniť, aby bol niečím špecifický a zaujímavý. Veľká návštevnosť a spätná väzba účastníkov, ktorí tvoria neodmysliteľnú atmosféru spolu s prostredím Smolenického zámku, toto úsilie ešte viac podporujú. Opýtali sme sa preto JUDr. Martina Solíka, PhD., ktorý spolu s prodekankou Mgr. Juliánou Minárikovou, PhD. vedie prípravy na jarné vedecké podujatie, ako vznikal tohtoročný koncept.

Mediálna farma – totemy a tabu

Názvy sekcií 15. ročníka Megatrendov a médií, ktorý sa uskutoční v polovici apríla, odzrkadľujú hlavnú tému konferencie Mediálna farma – Totemy a tabu. „Tak ako pred dvoma rokmi, i teraz sme použili našu “tajnú prísadu”, ktorou je metafora. V roku 2013 sme si vybrali filmové diela, ktoré vniesli do vedeckých problémov veľkú dávku umenia a extravagancie, čo nám zabezpečilo predpokladaný úspech,“ prezradil Martin Solík.  

Foto: Michal Zaťko

Foto: Michal Zaťko

 

  • Sekcia 1: Transformácia mediálnej záhrady
  • Sekcia 2: Mediálne a marketingové hry oligarchov
  • Sekcia 3: Transkultúrna komunikácia a mediálne umenie
  • Sekcia 4: Od slova k žánru a jeho súčasným podobám
  • Sekcia 5: Právne rámce médií

 

Dvojdňový program sľubuje nielen diskusiu a rôzne pohľady na aktuálne problémy, ktoré rezonujú v súčasnej spoločnosti, ale tiež priestor na nadväzovanie kontaktov a stretnutia s renomovanými odborníkmi.

 

Do Smoleníc príde jordánsky sociológ Diab Al-Badayneh

Aj tento rok sa očakáva medzinárodná účasť. M. Solík: „Radi sa opäť stretneme s kolegami z českých, poľských, rumunských univerzít, s ktorými sme nadviazali partnerstvá.“

Nick Danzinger, foto: Kristián Majzlán

Nick Danziger. Foto: Kristián Majzlán

Zámocký areál v doterajšej histórii konferencie privítal už viacero významných osobností, medzi nimi českého spisovateľa Karla Hvížďalu, britského fotografa Nicka Danzigera, publicistu Českej televízie Václava Moravca, generálneho riaditeľa Rozhlasu a televízie Slovenska Václava Miku či politológa Michala Horského. Čestný doktorát doctor honoris causa udelí na svojom pravidelnom slávnostnom zasadnutí Vedecká rada UCM profesorovi Diabovi Al-Badaynehovi z Jordánska. „Mená ďalších hostí si zatiaľ nechávame ako prekvapenie,“ doplnil.

Pravidelnou súčasťou konferencie sú i sprievodné aktivity ako výstavy, udeľovanie ocenení a čestných vyznamenaní a prednášky zaujímavých hostí.

ocenený Jakub Ptačin, foto Ivan Kopčáni

Foto: Ivan Kopčáni

Z ocenení sa odovzdávajú Granátové jablko Mariána Matyáša, určené úspešným študentom (v roku 2013 Jakubovi Ptačinovi na fotografii) a absolventom, ktorí sa podieľali na rozvoji školy. Briliantt venuje Medzinárodný inštitút pre interdisciplinárny výskum pri FMK UCM základným, stredným a vysokým školám za inovácie vo vzdelávaní. Predstavíme aj novú ročenku MUUZA a nové číslo Communication Today, ktoré prešlo najrevolučnejšou zmenou od svojho vzniku,“ doplnil M. Solík, ktorý je zároveň šefredaktorom tohto vedeckého časopisu.

 

Podporujeme šikovných študentov

Vedecká konferencia FMK UCM neznamená len prezentáciu výskumných aktivít, ale dáva priestor aj študentom, ktorí majú záujem získať nové poznatky a podieľať sa svojimi podnetmi v jednotlivých sekciách. M. Solík: Zmenili sme algoritmus výberu študentov, pretože chceme, aby sa k nám dostali najmä tí, čo sa o problematiku naozaj zaujímajú a zároveň sa radi zapoja do diskusie. Ich názor niekedy dokáže prehodnotiť prístup aj samotných účastníkov, čo je skvelé.“ Na zámok sa tak budú môcť prísť pozrieť šikovní študenti, ktorých si vyberú samotní organizátori.

Organizátori sa rozhodli medzinárodný charakter konferencie podporiť dôrazom na komunikáciu v angličtine, a zároveň sa pokúsiť o úspech zborníka z Marketing Identity, ktorý je indexovaný v databáze Web of Science. Uvedomujeme si, že vytvárame nové priestory vedeckého a praktického diskurzu. Nepoľavujeme v našom úsilí a budeme i naďalej prinášať témy, ktoré predstavujú pokrok, a radi by sme ich prezentovali v medzinárodnom pléne. Zároveň ich obliekame do grafického dizajnu reflektujúceho ešte len vznikajúce trendy,“ dodal na záver M. Solík.

Konferenciu Megatrendy a médiá organizuje Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave a zúčastňujú sa jej odborníci z oblasti teórie i praxe nielen z domácich, ale i zahraničných inštitúcií.

Prihlasovací formulár je dostupný do 20. marca 2015 na webovej stránke konferencie.

Text: Mária Harčárová, Dáša Mužíková
Foto: Diana Čermáková (titulka), Kristián Majzlan, Michal Zaťko, Ivan Kopčáni

 

Súvisiace články: