Blog: TVaT 2016 z pohľadu Bašky Klimekovej

Mesiace príprav, stovky e-mailov a hodiny telefonovania s hosťami, tvorba grafiky, zostavenie programu a vybavovanie miestností – to všetko obnáša organizácia Týždňa vedy a techniky na našej fakulte. Tohtoročný program zhrnula doktorandka Baška Klimeková. 

Tridsaťpäť profesionálov prišlo počas tohtoročného TVaT 2016 na FMK UCM. Kreatívne a efektívne prípadové štúdie značiek ako Kofola alebo Lidl, “návody”, ako sa dostať do reklamnej agentúry, stať sa dobrým kopíkom alebo accountom, a čo všetko musí ovládať online marketingový guru – to všetko vás malo zaujať. Rečníci boli naozaj otvorení a podelili sa s vami o svoje príbehy. Vyzývali vás, aby ste sa na chvíľu zastavili a začali sa sústrediť a makať na tom, čo vás baví.

Tina Minorová: Nebojte sa robiť chyby. Foto: D. Kováčová

Tina Minorová: Nebojte sa robiť chyby. Foto: D. Kováčová

Pixel Federation. Redbull. Websupport a Slovensko.Digital. Silná trojica otvárala program na Skladovej, v OKU aj v Jame. Tieto značky nepatria medzi špičku na Slovensku náhodou. Vedú ich inovátori, ktorí vidia potenciál skôr než väčšina, hľadajú, čo nám chýba, a neustále uvažujú, ako nám to priniesť.

To, že u úspešných ľudí hravo nájdete pár úplne rovnakých vlastností, sa vie. O tom, že ich spája aj jedna niekedy veľmi zákerná choroba, porozprával Michal Truban, zakladateľ spoločnosti Websupport a projektu Slovensko.digital. Je ňou potreba stále niečo tvoriť a vymýšľať a podľa jeho slov ňou tiež trpí už odmalička 🙂 Dôležité je však aj nastavenie človeka. Ak sa silou-mocou chceme stať inovátormi a startupistami, bude to “pain”. Podľa Miša treba byť jednoducho v pohode, vnímať svet okolo a veci, ktoré nefungujú a mohli by byť lepšie, a nápady vám začnú chodiť samé. Človek by sa mal totiž venovať tomu, čomu rozumie a robiť chce, nie si hľadať rolu, do ktorej sa zmestí.

Nebojte sa robiť chyby

Nájsť si svoje miesto v kreatívnom priemysle nemusí byť pre každého ľahké.  Či už ide o vysnívaný Život kopíka (Martin Krafčík z MUW Saatchi & Saatchi), post Online marketingového guru (Michal Stín z Truniversity) alebo o to stať sa súčasťou Mýtov o accountoch (Petra Papajová z TRIAD Advertising), čas na vysokej škole je skvelou možnosťou, ako sa nájsť. O tom hovorili ďalší rečníci – Tony Dúbravec z agentúry daren&curtis (a absolvent FMK UCM) a Jakub Gombár z VISIBILITY.

Na TVaT FMK 2016 prednášalo niekoľko študentov a absolventov FMK. Foto z prednášky Martina Luthera: Matej Bruchala

Na TVaT FMK 2016 prednášalo niekoľko študentov a absolventov FMK. Foto z prednášky Martina Luthera: Ako sa zašívať na FB a dostávať za to peniaze? – M. Bruchala.

Praktické rady, ako zaujať svojím portfóliom doplnila Tina Minor aj pravdami zo života – že niekedy je dobré nechať sa aj vyhodiť. Vtipne a ležérne sa počas prezentácie preniesla cez situácie, ktoré na prvý pohľad môžu vyznieť ako osobná katastrofa, no až neskôr si človek uvedomí, že to bol práve ten stimul a kopanec, na ktorý dlho čakal. Tina je nadaná ilustrátorka, ktorá v minulosti pôsobila ako redaktorka v časopise Stratégie a copywriterka vo viacerých agentúrach. S kreatívnymi oceneniami si nerobí ťažkú hlavu, aj keď ich pozbierala už niekoľko doma aj vo svete. Prednáška bola prudko vedecká, nechýbali aj autorkine teórie. Napríklad tá o kope šiat – práci, ktorá vás nebaví a len sa kopí, a o snehovej guli – keď ste na správnom mieste a všetko sa rozbehne zrazu samo. Tie asi poznáte.

Efektivita neprichádza sama od seba

O bláznivých kampaniach, ktoré svojou kreatívou vytrhnú spotrebiteľa z inak nudného a preplneného mediálneho priestoru, počúvame radi všetci. Také, ktoré okrem vtipnosti nechávajú za sebou aj výsledky, sú zase užitočné pre klientov. Aj tých vašich budúcich.

Martin Rajec: Ako šušlavý pes porazil Coca-Colu. Foto: M. Minárik

Martin Rajec: Ako šušlavý pes porazil Coca-Colu. Foto: M. Minárik

Prezentácia o šušlavom psovi, ktorý porazil Coca-Colu od Martina Raja Rajeckého zo Zaraguzy, pritiahla masy. Sedeli ste nám až pri stole. Bol to neskutočný pocit, no atmosféra, ktorú ste vytvorili, bola ešte lepšia. Veď kto by nemal rád Ftefana? Zažili sme grafy, stratégie, typológiu postavy v tom najhumornejšom šate rečníka a odpovede na otázky,ako vznikol pán Meflón, ako sa teda tvorí obsah, ktorý dokáže zvýšiť predaj na maximum a ako poraziť svetoznámu značku s, povedzme si to narovinu, “trochu” väčším reklamným budgetom? Pre tých z vás, ktorí ste to nestihli a stále si myslíte, že robiť social media špecialistu v top agentúre a pre top značku je hračka, predstavte si, ako celé dni vláčite so sebou melón a snapchatujete svet z pohľadu šušlavého psíka a jeho melónového kamoša ;).

Trochu pokory na záver

Našu fakultu navštívilo za ten týždeň toľko odborníkov, koľko neuvidíte prednášať naraz ani na jednej konferencii. Štyri plné dni, rôzne témy pre všetky študijné programy. Inovácie, tvorba hier, marketingové kampane, pohľad do zákulisia médií a veľkých medzinárodných značiek, a aj do duše úspešných ľudí. To všetko sme mali možnosť vďaka organizačnému tímu a našej fakulte, ktorí sa snažia o tom, aby sme dostávali vždy o niečo viac, nielen to, čo musíme.

Nie všetko sa vydarilo, nie všetko sa nám páčilo, no keď zhodnotím tohtoročný program Týždňa vedy a techniky a skvelé prednášky, obstál by v konkurencii dobrých, a aj drahých konferencií doma aj u susedov. A to ich mám ako človek z praxe za sebou niekoľko. Nie nadarmo sa však hovorí, že najdôležitejším prvkom hocijakého eventu sú účastníci. Tí sú spolutvorcami atmosféry. V tomto prípade sme to boli my, študenti a doktorandi. Preto nám do budúceho roku prajem menej hejtu a viac otázok pre spíkrov, viac využitých šancí zoznámiť sa s nimi a začať vlastnú kariéru či osobný nevšedný príbeh. Študenti FMK UCM na to rozhodne majú.

Text: Barbara Klimeková

Súvisiace odkazy: 


Barbara KlimekováKto je Baška Klimeková
Je absolventkou FMK UCM v Trnave, pôsobila ako špecialistka na externú komunikáciu v Poštovej banke, odkiaľ prešla do reklamného sveta a robila pre značky ako VIAMO, VÚB, Sberbank, O2 SK a O2 CZ.  Spoluzaložila biznis inkubátor a coworking Impact HUB. Venuje sa téme hackathonov a technology for good.